چکیده: مقاله حاضر باهدف بررسی تطبیقی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه قدیمی و نسبتاً جوان کشور ایران تدوینشده است. چارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه ی طول عمر سازمان/دانشگاه انتخاب گردید. روش تحقیق توصیفی، از نوع میدانی برای این تحقیق بکار گرفتهشده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه گروههای […]
چکیده:
مقاله حاضر باهدف بررسی تطبیقی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه قدیمی و نسبتاً جوان کشور ایران تدوینشده است. چارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه ی طول عمر سازمان/دانشگاه انتخاب گردید. روش تحقیق توصیفی، از نوع میدانی برای این تحقیق بکار گرفتهشده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه گروههای آموزشی دو دانشگاه در سال تحصیلی 89-88 که حداقل در یکرشته باهم مشترک هستند، تشکیل میدهد. در این تحقیق، برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه محقق ساخته بر اساس ابعاد مقیاس کیفیت خدمات آموزشی با تأکید بر جنبههای خاصی از ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات (ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین/ امنیت و همدلی)، هم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) و هم اعضای هیئتعلمی تکمیل گردید. نتیجه کلی بهدستآمده گویای آن است که بین دو دانشگاه قدیمی و دانشگاه نسبتاً جوان به لحاظ کیفیت درزمینه ی ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، همدلی و تضمین/ امنیت بین ادراک از وضع موجود و انتظارات از وضع مطلوب اختلاف معنیداری بهدستآمده است.
واژههای کلیدی: کیفیت خدمات آموزشی، نظریه عمر سازمان، تحصیلات تکمیلی
نویسندگان:
دکتر یداله مهر علی زاده: استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
عبدالمالک بلوهزچی: دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
حسین الهام پور: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
مجله آموزش عالی – دوره 7، شماره 2، پیاپی 11، تابستان 1394.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت مربوط به تیم نجف آبادنیوز است.
طراحی سایت : نجف آبانیوز