ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46159
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :

«وبا» نتیجه تجاوز نظامی عربستان به فقیرترین کشور عربی است

آلوده شدن بیش از 600 هزار نفر از مردم یمن به وبا و تلفات بالای انسانی این بیماری، همچنین انتقاد یک مسئول ارشد در سازمان ملل از عربستان به خاطر مانع تراشی در ارسال کمک‌های بشر دوستانه چگونه قابل تحلیل است؟ این فجایع نتیجه جنگی است که عربستان و برخی از کشورهای عربی، حدود دو […]

آلوده شدن بیش از 600 هزار نفر از مردم یمن به وبا و تلفات بالای انسانی این بیماری، همچنین انتقاد یک مسئول ارشد در سازمان ملل از عربستان به خاطر مانع تراشی در ارسال کمک‌های بشر دوستانه چگونه قابل تحلیل است؟

این فجایع نتیجه جنگی است که عربستان و برخی از کشورهای عربی، حدود دو سال و نیم به ملت یمن تحمیل کرده‌اند. شرایط یمن با جمعیت 25 میلیونی این کشور که از فقیرترین کشورهای عربی محسوب می‌شود بسیار نامساعد است، بطوری‌که حدود 21 میلیون نفر از شهروندان یمنی دچار سوء تغذیه هستند و دسترسی کافی به منابع غذایی و همچنین آب آشامیدنی سالم ندارند. یمن قبل از شروع این جنگ از توسعه اقتصادی ضعیفی برخوردار بود. تجاوز نظامی عربستان به این کشور، اکثر زیرساخت‌های شهری و توسعه‌ای یمن را ویران کرده است. حملات مکرر هوایی به مراکز خدمات رسانی ضروری شهری مانند مدارس، داروخانه ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها، باعث شده است این مراکز عملا از ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ناتوان شوند. کمبود پزشک، پرستار و کادر درمانی بوضوح مشهود است. همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط عربستان، مانع عمده‌ای برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه و درمانی شده که در نهایت وخامت اوضاع را در یمن بیشتر کرده است.

شایعاتی در رابطه با اختلاف بین علی عبدالله صالح، رئیس حزب موتمر (کنگره مردمی یمن) با انصارالله پخش شده بود آیا این موضوع صحت دارد؟

جنبش انصار الله از ابتدا با حمایت تلویحی علی عبدالله صالح و رهبران قبایل و افسران ارتش وفادار به وی از صعده در شمال یمن به سمت جنوب و صنعا حرکت کرد و در آن شهر مستقر شد. از ابتدا نوعی ائتلاف میان انصارالله و حزب موتمر (کنگره مردمی) به ریاست عبد الله صالح شکل گرفته بود، اما آنچنان واضح و آشکار نبود. اما با تشکیل شورای عالی سیاسی که نقش وظایف پست ریاست‌جمهوری را برعهده دارد، ائتلاف بین انصارالله با کنگره مردمی یمن آشکار و مستحکم شد، به‌طوری‌که این شورا متشکل از ده عضو است، کنگره مردمی و متحدانش از یک‌سو و همچنین انصارالله از طرف دیگر به طور مساوی پنج عضو در آن شورا دارند.

ریاست این شورا هم به‌صورت دوره‌ای میان انصارالله و حزب کنگره مردمی در گردش است. در رابطه با طرح شایعاتی مبنی بر ایجاد اختلاف میان صالح و جنبش انصارالله، لازم به ذکر است که برخی از صحبت‌های علی‌عبدالله صالح و طرفداران وی تلویحا به شایعات مبنی بر اختلاف میان حزب کنگره مردمی با انصارالله دامن زده بود. آمریکا، عربستان و عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن هم به این شایعات در جهت بهره‌برداری خود دامن می‌زدند. برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کنگره، فرصتی برای علی عبدالله صالح بود که قدرت بسیج مردمی خود را در صنعا به نمایش بگذارد. انصار الله هم در کنار آن تظاهراتی را برگزار کرد. اینها مواردی بود که موضوع ایجاد اختلاف را دامن می‌زد. البته علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن با زیرکی که از آن برخوردار است موضوع اختلاف را تکذیب کرده و همچنان خود را به ائتلاف با جنبش مردمی انصارالله پایبند نشان می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.