ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 46308
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۵۹
  • 138 بازدید
  • ارسال توسط :
تربیت مادرانه شهید حججی را اینگونه با صلابت کرده بود

تربیت مادرانه شهید حججی را اینگونه با صلابت کرده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز،این روزها نام شهید محسن حججی تبدیل به نماد عزت و اقتداری شده برای همه آزادی خواهان، فرقی نمی کند کدام حزب باشی و یا کدام دین و مذهب را داشته باشی همانطور که عاشورا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز،این روزها نام شهید محسن حججی تبدیل به نماد عزت و اقتداری شده برای همه آزادی خواهان، فرقی نمی کند کدام حزب باشی و یا کدام دین و مذهب را داشته باشی همانطور که عاشورا برای همه آزادی خواهان جهان نمادی از عزت و اقتدار است محسن حججی در این هیاهوی دنیای امروز آمد و ثابت کرد که راه کربلا و عاشورا هنوز ادامه دارد.

محسن حججی چند هفته است که قرار از همه گرفته و این روزها باز گشت پیکر این شهد سرافراز دوباره قلب هر عاشقی را به انتظار گذاشته تا توفیق پیدا کند به نیت حلقوم بریده شده سید الشهدا  در تشییع یاورحسین علی (ع) شرکت کند.

محسن حججی چگونه حجت خدا شد؟ چگونه می توان در بند دژخیمان شیطان صفت اسیر بود اما صلابت نگاه و شجاعت مثال زدی داشت، محسن مگر چند سال داشت که اینگونه همه معادلات جهان را بر هم زد؟ این روزها حرف از مادر و همسر شهید حججی است، کلام مادر که به عاشورا اقتدا کرد و لب های خشکیده محسن برایش قصه عاشورا را تکرار کرد، مادری که گفت از اسارت و حتی لحظه بریده شدن گلوی جگر گوشه اش خم به ابرو نیاورد اما لب های تشنه محسن یاد حسین بن الزهرا را دوباره در آستانه محرم به یاد آورد.
محسن ها در دامن بانوان زینبی تربیت شدند تا فدای زینب(س) شوند اینجاست که می فهمی چرا می گویند کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
شاید روزی قصه مدافعان حرم اینگونه نقل شود دفاع از حرم در حرم می ماند اگر مادران و همسران مدافعان حرم نبودند، مادران و همسران شهدای مدافع حرم که محسن های حججی را تربیت و همراهی کردند کم نیستند  و باید همواره قصه های مادران و همسران شهدا را بارها و بارها نقل کرد.
مژده لواسانی مجری برنامه های سیما در خصوص نقش همسران و مادران شهدای مدافعان حرم که اینگونه عزتمندانه وارد عرصه های دفاع از اسلام  می شوند در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: همیشه زنان صبور، شکیبا، محکم و متین سرزمینمان هستند که در کنار آنها همسرانشان می توانند به پشتوانه ، دلگرمی و به حمایت آنها افتخار آفرینی کنند.
وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) یک جمله مشهوری دارند که از "دامن زن مرد به معراج می رود" که به نظر بهترین تعبیر در مورد شهدای عزیزی مانند شهید حججی است، آنچه که روشن است نقش زنان سرزمینمان ایران چه در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و چه همین الان نقش بسیار موثری است،  خانواده های محترم شهدای مدافع حرم ، همسران و مادران که حقیقتا رسالت زینبی دارند و این اصلا یک شعار نیست.
لواسانی بیان داشت:  اگر یک واقعه ای مانند واقعه کربلا را هم در طول تاریخ اسلام داریم که بزرگترین حماسه ایثار،  شهادت و شهامت است نقش یک زنی در آن پررنگ است که بار تمام مسئولیت های بعد از امام حسین(ع) را به دوش می کشد این رسالت زینبی چیزی است که زنان ما در هشت سال دفاع مقدس داشتند و تمرین کردند و الان هم همسران شهدای مدافع حرم این بار مسئولیت را به دوش می کشند.
مجری صدا وسیما خاطر نشان کرد: نفش مادران و همسران شهدا قابل کتمان نیست و حتما مهمترین تاثیر را در خانواده ها دارند، اساسا نقش اول هر خانواده ای زنان هستند، خانواده ای اگر موفق است مطمعن باشید نقش اول آن یعنی زن خانواده خوب نقش خودش را ایفا کرده است.
لواسانی تصریح کرد: مادران  و همسران شهدا در اوج صبر و شکیبایی یک رسالتی دارند و آن القا پیام و مفاهیم عاشورا و آنچه که نباید از دست می رفت است ، حضرت زینب(س) با حفظ این مفاهیم با آن خطبه ای که خواندند حقیقتا ماجرای همه ظلم هایی که در کربلا رخ داد را رسوا کردند.
وی با اشاره به نقش زنان در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: تاریخ عاشورا را همه می دانند و همه خوانده اند اما مسئله این روزها تبعیت از نقش حضرت زینب(س) است که همسران شهدا آن را ایفا می کنند، که بزرگترین جلوه آن در صبر و ایستادگی است در اینکه خانواده را حفظ می کنند و پس از همسر شهیدشان سعی می کنند که راه او را به نحو دیگری ادامه دهند.
لواسانی بیان داشت: شهید محسن حججی و شهید حججی ها قطعا با تربیت مادرانی رشدند کردند که فرزندانشان را این چنین با ایمان با اعتقاد راسخ و با عشق بزرگ کرده اند و به اینجا رسیده اند که در اسارت هم با صلابت باشند است، اگر تربیت مادرانه و البته پدرانه نبود که یک جوان بیست و چند ساله این چنینی نداشتیم که اینقدر در اسارت محکم باشد و همچنین همسری که اینقدر متین، صبور و مهربان دوشادوش همسرش باشد.
وی اظهارداشت: همسر بزرگوار شهید حججی همانطور که خودشان هم گفتند لحظه ای تردید در  راه  همسراشان و لحظه ای تردید در این که رضایت ندهند همسراشان به دفاع برود نکردند و این مهمترین ویژگی نگاه بانوان زینبی سرزمینمان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.