ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 46745
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۴۳
  • 632 بازدید
  • ارسال توسط :
محرم امسال تحت تاثیر شهادت مدافعان حرم متمایز از گذشته است

محرم امسال تحت تاثیر شهادت مدافعان حرم متمایز از گذشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر، نودمین جلسه ستاد مرکزی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی،با دستور جلسه: «بررسی اقدامات و برنامه‌های مد نظر دستگاه‌ها پیرامون ماه محرم الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری » صبح امروز در دفتر حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر، نودمین جلسه ستاد مرکزی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی،با دستور جلسه: «بررسی اقدامات و برنامه‌های مد نظر دستگاه‌ها پیرامون ماه محرم الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری » صبح امروز در دفتر حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در ابتدای این نشست فرا رسیدن عید بزرگ غدیر را به اعضای ستاد تبریک گفت و تصریح کرد: همان طور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده است بزرگترین مشارکت مذهبی مردم کشور در طول ماه محرم شکل می گیرد و مردم در سراسر کشور نسبت به امام حسین (ع) و یارانش اظهار ارادت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دینداری و آگاهی ظرفیت بزرگی است که ایجاد شده و روز به روز هم شاهد این هستیم که گستره آن در حال افزایش است. دشمن می خواهد این ظرفیت بزرگ را با ایجاد پیرایه ها و حواشی مختلف تخریب کند. ستاد ساماندهی شئون فرهنگی وظیفه دارد که به صورت ایجابی، باعقلانیت و منطق و با حفظ شور و شعور حسینی از این کار جلوگیری کند.

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر شهادت شهید مدافع حرم؛ شهید حججی در جامعه اشاره کرد و گفت: ببینید که شهادت یک جوان با ایمان چه معنویتی را در سطح جامعه به وجود آورده است. حق هم همین بود که شهادت این جوان تاثیر گسترده ای در جامعه داشته باشد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان همچنین یادآور شد: با توجه به پیرزوی های گسترده در عراق و سوریه و شهادت مدافعان حرم پیش بینی می‌شود که عزاداری های محرم امسال متمایز از سالهای گذشته باشد. رشادت های مدافعان حرم شور و اشتیاق زیادی در مردم ایجاد کرده است.

روحانی نژاد در ادامه سخنانش به توضیح پیرامون موضوعاتی همچون بیانیه ستاد شئون به مناسبت ماه محرم و برگزاری همایشهای توجیهی در 400 شهرستان کشور پیش از ماه محرم پرداخت و در پایان تاکید کرد: پیشنهادات اعضای ستاد باید منتج به دو نتیجه مهم شود یکی کمک به محتوابخشی به عزاداری ها و دیگری پیشگیری از نفوذ موهومات و خرافات در مراسم ها که دشمن به دنبال گسترش آن است.

گفتنی است،جلسات ستاد مرکزی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور نمایندگان تام‌الاختیاری از نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.