ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46781
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۷
  • 524 بازدید
  • ارسال توسط :
عزتی که خدا به فاطمه های یک روستا داد

عزتی که خدا به فاطمه های یک روستا داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح رابر؛  سلام ودرود بی کران، به روح گرانقدر مادران فرزانه ای که فرزندان پاک نهاد و نیکو سرشتی را در دامن پُر مهر خود پرورش دادند؛ که امروز مایه افتخار جهان اسلام اند. ۱۶شهریورماه و ۱۸ شهریورماه یادآور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح رابر؛  سلام ودرود بی کران، به روح گرانقدر مادران فرزانه ای که فرزندان پاک نهاد و نیکو سرشتی را در دامن پُر مهر خود پرورش دادند؛ که امروز مایه افتخار جهان اسلام اند.

۱۶شهریورماه و ۱۸ شهریورماه یادآور عروج ملکوتی زنده یاد  فاطمه جلالی و فاطمه سلیمانی مادران نمونه، صبور و ایثارگر این دیار است به گفته سردار حاج قاسم سلیمانی مادر سرمایه ای است که از دست رفتنش غیر قابل جبران است و حسرت ابدی.

دست-نوشته-۱۰۲۴x768

سردار حاج قاسم سلیمانی سال گذشته در یادمان زنده یاد فاطمه جلالی گفت: من وقتی این تصویر را دیدم  خیلی تکان  خوردم ؛ این تصویر باید در تاریخ ملت ایران و جهان در همه  قلب ها و چشم ها حک شود  ببینید هیبت این  زن را،  یک زن فقیر، هیچ ظاهر ثروتی ندارد در دستش  یک  قاب عکس گرفته، این قاب چه پیامی به ما می دهد؟

photo_2017-09-06_13-33-07

قاب عکس همسرش، پسرش، برادرش،  پسر خواهرش و  پسر برادرش این برای ما، برای همه مسئولین و  همه کسانی که در این کشور مسئولیت دارند خیلی نکته مهمی و هشدار بزرگی است باید توجه  کنیم ما بر  چه منصب هایی تکیه زده ایم، ما وارث چه خون دلهایی و چه خون هایی هستیم.

همه مادران و پدران  شهدا هیچ وقت خودنمایی نکردند، هیچ وقت درخواست خاصی نکردند. من  اعتقادم این هست همانطوری که شهید برگزیده است، مادر شهید شدن هم برگزیده است، پدر شهید شدن هم  برگزیده است اینها  امور تصادفی نیستند.

فاطمه جلالی، فرزند عباس و مادرش فضه نام دارد. در سال ۱۳۱۵ در روستای یخمُور از توابع شهرستان رابر دیده به جهان گشود وی فرزند ارشد خانواده و در جمع هفت خواهر و برادر زندگی را سپری کرد.

در سال ۱۳۳۸ با شهید خداکرم سلیمانی ازدواج کردو ثمره آن هفت فرزند بود که یکی از آنها به نام احمد همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی مفقودالاثر شد و مادرش تا پایان عمرش چشم به راه برای دیدنش بود. و محمود در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۳ در منطقه عملیاتی مهران مورد اصابت گلوله بعثی ها  قرار گرفت و جنازه بی­ سر او را تحویل مادرش دادند، همان محمود که مادر خودش او را جهت اعزام به جبهه ثبت ­نام می­کند او می­گوید: «خانه ­مان در قنات ­ملک بود، برادر حاج قاسم سلیمانی اسم پسرم محمود را به دلیل اینکه پدرش در جبهه بود و من هم بیمار بودم از لیست خط زد، دیدم پسرم خیلی گریه می ­کند گفتم "چه شده؟" گفت: "مادر تو به برادر حاج قاسم گفته بودی اسم من را خط بزند؟طاقت نیاوردم و به آقای بلوچی مسئول ثبت ­نام اعزام به جبهه مراجعه کردم و گفتم: پسرم را ثبت­ نام کن، گفت:راضی هستی؟ گفتم: "راضی­ ام به رضای خداوند".»

این مادر رنج­ کشیده در سومین سالگرد شهادت پسرش محمود، جنازه همسرش خداکرم که همچون محمود از ناحیه سر ترکش خورده بود و در همان محل شهادت پسرش یعنی منطقه مهران به شهادت رسیده بود را تحویل میگیرد و باز می­گوید راضیم به رضای خداوند.برادرش محمود جلالی هم همانند همسر و پسرشان در منطقه مهران به شهادت رسیدند.

شهید خداکرم سلیمانی همسر فاطمه جلالی قبل از انقلاب هفت سال بیمار شدند به طوری که تمام دکترها از علاج ایشان ناتوان شدند و هیچ کدام از اقوام و دوستان امیدی به زنده بودنش نداشتند ولی یک شب این شهید بزرگوار امام حسین(ع) را در خواب می­ بیند و شفا می­گیرند و سرانجام مثل اربابش امام حسین(ع) به افتخار شهادت نائل می گردد.

این مادر نمونه، صبور و ایثارگر سرانجام در شهریور ماه ۱۳۹۵ بعد از یک دوره بیماری سخت(سرطان) به برادر، همسرو فرزند شهیدش پیوست و آسمانی شد.

۳۶۵۸۵۳۲_۷۳۰

۱۸ شهریورماه، یادآور عروج زنده یاد حاجیه خانم ” فاطمه سلیمانی” مادر حاج قاسم سلیمانی، بانوی  مومن، فداکار و مقاومی بود که زندگیش را با ارادات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری و در دامان پر مهر خویش دلاور مردی چون سردار« حاج قاسم سلیمانی» شهید زنده انقلاب اسلامی را برای دفاع از اسلام عزیز تربیت نموده و در این راه تقدیم حق کرده است.

بزرگ بانویی که به بیان رهبرمعظم انقلاب، زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بی شک ذخیره ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت کرد.

بی‌شک تربیت فرزندانی برومند و رشید که اخلاص، معنویت، شجاعت، ولایت مداری آنان آوازه جهانی دارد، از دامان پر مهر و عطوفت و اهتمام بانوانی بزرگ و پاک طینت از روستایی محروم و از خیل عشایر غیور و بی‌ادعا، در پرورش ایمانی، دینی و معرفتی چنین فرزندانی را در فضایی معطر به ذکر خدا و تعالیم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شمار می‌رود.

سالروز عروج این مادران فداکار و قهرمان ملی بهانه شد برای تکریم و تجلیل از حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرمی  که برای دفاع از هویت دینی، انقلابی و ملی از جان خود مایه می گذارند، شیر زنانی که با تربیت اسلامی فرزندانش، حماسه آفرین در عرصه های مختلف دفاع از اسلام با ایستادگی خود در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اثبات کردند.

حاجیه فاطمه بانوی با ایمان، فداکار، ولایت مدار، خوش اخلاق و مهمان نوازی بود . وهمواره در زندگی به دنبال شناخت تکلیف و وظیفه دینی و شرعی خود بود و با جدیت به وظایف خود عمل می‌کرد، مادری بود که تقریبا بیشتر زندگی خود را وقف فرزنداش کرده ، آیین خانه ‏دارى و همسردارى را به خوبى مراعات مى ‏کردو الگویش حضرت فاطمه الزهرا بود .

بزرگ مردان عاشورایی ایران اسلامی به حرکت زینبی شیر زنانی شد که این دلاورمردانی را در دامانشان پروریدند. کسانی که حتی با تقدیم چند فرزند هنوز خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانستند. «فاطمه سلیمانی » و «فاطمه جلالی» از شیر زنانی بودند که دین خود را به راه ایثار وشهادت ادا نموده؛ و چقدر سخت است پر کشیدن مادرانی که دیدن قامت سروشان ما را یاد مدافعان ولایت می‌اندازد.

گرچه این مصیبت ها  اندوه‌بار است اما فرصتی را فراهم می آوردتا آحاد علاقمندان به انقلاب و سربلندی ایران اسلامی با تکریم این مادران  مهربان و پاک‌دامن قدردان حماسه‌آفرینی‌های این خانواده های شهدا در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی باشند.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.