ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 46843
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
حرکت مدافعان حرم از جمله شهید حججی مقابله با بنی امیه های زمان است

حرکت مدافعان حرم از جمله شهید حججی مقابله با بنی امیه های زمان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه با حضور در منزل شهید محسن حججی و در جریان دیدار با خانواده این شهید والامقام افزود: مبارزه مدافعان حرم علیه بنی امیه های زمان است که با حمایت از گروه های تروریستی قصد جلوگیری از اسلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه با حضور در منزل شهید محسن حججی و در جریان دیدار با خانواده این شهید والامقام افزود: مبارزه مدافعان حرم علیه بنی امیه های زمان است که با حمایت از گروه های تروریستی قصد جلوگیری از اسلام و تحریف این دین آسمانی را دارند.
وی بیان کرد: شهید محسن حججی در همان مسیری که امام حسین(ع) حرکت کردند تا در مقابل بنی امیه و اشرار بایستند و مسیر اسلام را تصحیح کنند، حرکت کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: شهادت محسن حججی تلنگری بود به وجدان های خفته و تلاشی بود در جهت ایجاد یک نهضت بزرگ در برابر خلاف بنی امیه و اشرار داعش و امثال آنها در این منطقه.
وی در سخنان خود با اشاره به ایثارگری های و از جان گذشتگی های شهدای والا مقام و بویژه شهدای مدافع حرم تاکید کرد: شهادت محسن حججی، این شهید بزرگوار نه تنها ایران بلکه جامعه اسلامی و تمام دنیا را تکان داد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با یادآوری مظلومیت این شهید بزرگوار همچون دیگر شهدای مدافع حرم تاکید کرد: صحنه های مظلومیت این شهید، دل همه حق طلبان و آزادی خواهان جهان را به لرزه درآورد و یادآور صحنه هایی از روضه های مظلومیت سیدالشهدا و اهل بیت (ع) شد.
وی افزود: شهادت و سربریده شدن یک سرباز اسلام در اوج مظلومیت و صلابت، حقانیت اسلام را برای همه جهانیان به نمایش گذاشت و بی تردید این خون های الهی ، پیروزی را برای ملت مظلوم منطقه به دنبال خواهد داشت.
دکتر ولایتی، اقتدار، ثبات و امنیت کشور در طول تاریخ را بی نظیر دانست و افزود: این اقتدار و ثبات امنیت، مدیون ایثارگری ها و شجاعت شهدای والا مقام، جانبازان، ایثارگران و شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی است که اینگونه از مرزها و جایگاه مقتدر کشور در برابر دشمنان و توطئه گران صیانت و پاسداری کرده اند.
وی افزود: ملت شریف و بزرگ ایران قدر این شهدا را می دانند و همه ما مدیون فداکاری آنها هستیم.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: شاید برخی در داخل کشور تحت تاثیر تبلیغات و رسانه های خارجی بگویند که ما چرا باید در این جنگ حضور داشته باشیم اما حالا همه فهمیدند که حضور ما برای جلوگیری از انحراف مسیر درست اسلام که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ترسیم و توسط رهبر معظم انقلاب دنبال می شود، است.
وی، پیروزی های بزرگ و پیاپی رزمندگان اسلام در مبارزه با داعش را از برکت خون شهید حججی دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک پیروزی های بزرگی که در عراق و سوریه به دست آمده است از برکت خون شهید حججی عزیز است که هم حرکتش و هم خلوص و نحوه شهادتش به تبعیت از مولای مان حضرت اباعبدالله حسین (ع) است.
دکتر ولایتی ادامه داد: وقتی در مقابل اهانت به حرم مطهر حضرت زینب(س) ایستادیم، دشمنان قسم خورده اسلام فهمیدند که امروز دیگر سال 61 هجری قمری نیست. ( اشاره به مردم کوفه که از امام حسین (ع) برای مبارزه علیه بنی امیه دعوت کردند اما در ادامه از یاری امام حسین (ع) سرباز زدند).
دکتر ولایتی در ارتباط با نامگذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نام شهید محسن حججی نیز خطاب به خانواده این شهید والامقام گفت: این اقدام در پاسداشت نام و یاد آن شهید بزرگوار بود، هر چند که با سعه صدر و تواضع شما در پاسداشت مقام تعداد زیادی از شهدای این منطقه مواجه شد و نهایتا مقرر گردید یکی از مجموعه های دانشگاه ازاد اسلامی واحد نجف آباد به نام آن شهید نامگذاری شود.
دکتر علی اکبر ولایتی را در این دیدار، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری، دکتر فاضل رئیس دفتر هیات امنا و موسس، صالح اسکندری سرپرست سازمان امور رسانه، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی همراهی کردند.
در این دیدار از خانواده شهید محسن حججی تجلیل شد.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، پاسدار لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از 2 روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد. از این شهید فرزندی 2 ساله به یادگار مانده است.
دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شرکت در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) به این شهر سفر کرده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.