ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 46871
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی درس کربلا را به ما آموخت/خداوند محسن حججی را خرید

شهید حججی درس کربلا را به ما آموخت/خداوند محسن حججی را خرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری نماینده ولی فقیه سپاه قدس گیلان شب گذشته در یادواره شهدای جهادگر و میثاق با شهید محسن حججی که در آستان امامزاده میرزا و گلزار شهدای فومن برگزار شد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری نماینده ولی فقیه سپاه قدس گیلان شب گذشته در یادواره شهدای جهادگر و میثاق با شهید محسن حججی که در آستان امامزاده میرزا و گلزار شهدای فومن برگزار شد گفت: پس از اتمام آزمون حضرت ابراهیم(ع) در قربانی کردن فرزند دلبندش اسماعیل (ع) بود که پروردگار متعال در قرآن پس از ذکر این داستان می فرمایند و فدیناه به ذبح العظیم که مفسرین و علما یکی از تفسیرهائی را که رایج است این طور نوشته اند که ابراهیم (ع) در آزمونش قبول می گردد یعنی ابراهیم این ماموریت را به درستی انجام دادی و ما از تو قبول کردیم اما به جای این ذبح، ذبح عظیمی را برایت قرار دادیم.

نماینده ولی فقیه سپاه قدس گیلان در ادامه افزود: وقتی به ابراهیم (ع) وحی شد که به جای ذبح تو، ذبحی عظیم قرار داده ایم نقل کرده اند ابراهیم(ع) بسیار ناراحت شد وحی آمد ابراهیم آیا پیامبر آخر الزمان را دوست داری؟ گفت آری بسیار دوست دارم، آیا فرزند او را بیشتر دوست داری یا فرزند خودت را؟ گفت فرزند حبیبم را بیشتر دوست دارم، ابراهیم امت پیامبر آخر الزمان فرزند آن پیغمبر را ذبح می کنند لذا ذبح عظیم کربلاست و شهید حججی درس کربلا را به ما آموخت.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به شهید والامقام محسن حججی تصریح کرد: من بسیار با خود تفکر کرده ام که چرا این جوان اینگونه با شهادتش در عالم مشهور شد؟ در پاسخ به این پرسش پاسخ های متعددی داده اند اما من می گویم که وقتی شهید حججی کف پای مادرش را بوسه زد آن قدر خداوند عاشقش شد که محسن حججی را خرید و وقتی خداوند کسی را بخرد آنقدر به او عزت می دهد که هیچ وقت نمیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی به آرزویش رسید چرا که او می خواست دوبار به شهادت برسد یک بار برای مقابله با تکفیری های داعشی و بار دیگر در لشکر امام زمان(عج) رجعت کند و در رکاب امام زمان(عج) به فیض شهادت نائل شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.