ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46999
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۶
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
هنوز به دفاع مقدس ادای دین نکردیم/اتفاق عجیب پس از نمایش تصویر شهید حسن جنگجو

هنوز به دفاع مقدس ادای دین نکردیم/اتفاق عجیب پس از نمایش تصویر شهید حسن جنگجو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار تئاتر فارس نمایش «نامه آخر» چند روزی است که اجرایش را به نویسندگی ساغر خواجه امیری و کارگردانی علی برجی در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز کرده است. این نمایش با ژانر دفاع مقدسی و بازی پیمان قیاسی، احسان امیدی، آزاده امانی، ناصر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار تئاتر فارس نمایش «نامه آخر» چند روزی است که اجرایش را به نویسندگی ساغر خواجه امیری و کارگردانی علی برجی در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز کرده است.

این نمایش با ژانر دفاع مقدسی و بازی پیمان قیاسی، احسان امیدی، آزاده امانی، ناصر عزتی نیا، شادی امیری، نجمه صفایی، آتنا محسنی، سارا وحدت نیا، سامان میرحسینی، روشنک شهبازی به صحنه می‌رود.

علی برجی کارگردان نمایش که سابقه سالیانه در ژانر دفاع مقدس دارد و بالغ بر هشتاد درصد کارهایش را در این عرصه تولید کرده است، به فارس گفت: در وهله اول این کار از سوی یکی از اساتیدم امیر دژاکام به من پیشنهاد شد من هم لبیک گفتم و بعد از یک ویرایش توسط خودم و خانم امیری متن آماده و به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه کار سیزده شهریور با حضور چند تن از پیشکسوتان مثل حسین مسافرآستانه، آتش تقی پور و منوچهر علی پور بوده است، گفت: خوشبختانه در این چند شب استقبال خوب بوده اگر خدا بخواهد تا اوایل هفته دفاع مقدس نیز اجرا خواهیم داشت البته اجرا تا 31 شهریور است اما احتمال تمدید آن در هفته دفاع مقدس نیز وجود دارد.

برجی با بیان اینکه هنوز در عرصه دفاع مقدس آنطور که باید نویسندگانمان ادای دین نکرده‌اند گفت: ما نویسندگان برجسته‌ای در این عرصه داریم اما هنوز آن اتفاقی که باید بیافتد، در زمینه تأثیرات جنگ و هشت سال دفاع مقدس نیافتاده است.

وی در ادامه گفت: معمولا کارهایی که من تولید کردم تلاشم این بوده که تأثیرات جنگ را دربر داشته باشد اما صرفا خود جنگ و دفاع مقدس نبوده تأثیراتی است که هشت سال دفاع مقدس در خانواده‌ها و زندگی روزمره ما بر جای گذاشته و سعی کردم به اینها بپردازم اما درباره نمایش نامه آخر،‌ مهمترین چیزی که مرا جلب کند یک بخش‌هایی از ناگفته‌های جنگ است چیزهایی که برای خودم جذابیت دارد به نظرم ما هنوز در عرصه دفاع مقدس ناگفته زیاد داریم که می توان بر آن کار کرد و خیلی جای کار دارد.

برجی همچنین گفت: شما توجه کنید که درباره جنگ جهانی دوم چقدر تا به حال فیلم ساخته و نوشته شده است و هنوز هم جای کار دارد اما ما هنوز در دفاع مقدس خوب کار نکردیم. تمام مواردی مثل کم انگیزگی نویسندگان و مسائل دیگر بی تأثیر نیست بهرحال نویسندگان هم امرار معاششان از این راه می‌گذرد که باید مورد حمایت قرار بگیرند. ما نویسندگان خوب زیاد داریم که پیشکسوت هم هستند اگر حمایت مالی بشوند قطعا دغدغه هایشان رفع می‌شود و این عزیزان ترغیب به نوشتن می‌شوند و آثار فاخری تولید می‌کنند و اتفاقات بهترین در این عرصه می‌افتد.

وی افزود: پس وقتی ادبیات نمایشی ما غنی باشد کار محکم تر و با چارچوبی تولید می‌کنیم که مخاطب بیشتری هم جذب می‌شود.

برجی درباره جذب مخاطب به ویژه جوانان در عرصه دفاع مقدس گفت: من تجربه این امر را داشته ام که اگر کار شعارزده تولید نکنیم صرف اینکه بخواهیم یک ارگان یا قشری را راضی کنیم، ناخودآگاه مخاطب جذب می‌شود وگرنه مخاطب پس می‌زند. چرا که آنکه از دل براید لاجرم بر دل نشیند پس برای تولید کارهای دفاع مقدسی هم از بطن اتفاقات و خاطرات و واقعیات جنگ و دفاع مقدس شروع کنیم.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت:‌اکثر این دوستان از بچه‌های کارگاه تولید موسسه فرهنگی هنری اندیشه ماهان هستند به جز یکی دو نفر از بچه‌های بیرون استفاده کردیم.از موسسه ماهان و آقای دژاکام هم برای همکاری‌هایشان تشکر می‌کنم.

برجی در پایان با بیان خاطره‌ای گفت: ما ابتدای اجرایمان را با نشان دادن چند تصویر از شهدا آغاز می‌کنیم جالب است یکی از تصاویری که نشان می‌دهیم تصویر شهید حسن جنگجو است که به شهید فهمیده تبریز معروف است و جنازه‌اش مفقود الاثر بود جالب است که بعد از اولین اجرای ما و نمایش این تصویر جنازه شهید پیدا شده و بعد از 34 سال به کشور برمی‌گردد و دیروز هم تشیع جنازه‌اش بود این نکته برای ما خیلی تأمل برانگیز و جالب بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.