ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 47031
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۵۳
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
جامعه را با بازی سیاسی و شعار نمی‌توان هدایت کرد

جامعه را با بازی سیاسی و شعار نمی‌توان هدایت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شمگاه پنجشنبه در یادواره شهدای روستای ورین از توابع شهرستان محلات بااشاره به مهدویت اظهار داشت: وقتی خداوند نخستین بشر روی زمین را خلیفه خود قرار می‌دهد و پایان امر دنیا نیز ظهور امام عصر(عج) است، نتیجه می‌گیریم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شمگاه پنجشنبه در یادواره شهدای روستای ورین از توابع شهرستان محلات بااشاره به مهدویت اظهار داشت: وقتی خداوند نخستین بشر روی زمین را خلیفه خود قرار می‌دهد و پایان امر دنیا نیز ظهور امام عصر(عج) است، نتیجه می‌گیریم شروع و پایان خلقت ولایت و امامت و رمز خلقت تجلی خلافت الهی است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در نخستین ماموریت الهی خود پس از بعثت که دعوت خویشاوندان به اسلام و دعوت به توحید بود، حضرت علی(ع) را به عنوان نخستین ایمان آورنده، جانشین و وصی خود معرفی و در آخرین وصیت خود نیز در بستر بیماری خواهان ثبت ولایت امام علی(ع) برای جلوگیری از اختلاف در بحث ولایت می‌شود که این نشان دهنده اهمیت موضوع ولایت و رهبری جامعه دینی است.

صدیقی تصریح کرد: سرنوشت جامعه امروز گره خورده به مسئله ولایت است و اگر جامعه بشری زیر پرچم ولایت قرار گیرد زندگی همراه با سعادت دارد اما اگر مطیع ولایت نباشد شقاوت دنیا و آخرت دامن بشریت را می‌گیرد.

وی بیان کرد: در جبهه رهبری و ولایت حضرت علی(ع) خانه نشینی معنا نداشت؛ حضرت علی(ع) باید نمادی باشد برای مسئولین ما که در خدمت به امت بی توقع باشند، هدف برخی از خدمت به مردم خودنمایی است و از همین رو در زمان انتخابات با افتتاح، و ارائه کارهای خود به دنبال جمع کردن رأی هستند که این هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیره امام علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) در زمان حکومت با سرکشی به بازار، مردم را از قسم خوردن، بی انصافی و ربا پرهیز می‌داد و در مقابل مشاهده خلاف و بی انصافی مستقیم برخورد می‌کرد که امروز هم بازارهای ما نیازمند نظارت است و جای سوال دارد که اجناس قاچاق موجود در بازار از کجا و چگونه آمده است و چرا قاچاق خُرد کشف ولی قاچاق‌ میلیاردی کشف نمی‌شود؟ 

وی بیان کرد: فسادهای مالی این روزها به خاطر عدم حضور و نظارت مامورین دولت است چراکه حضور و نظارت دقیق بر بازار زمینه پیشگیری از فساد را فراهم خواهد کرد.

مسئولان باید تحقق اقتصادمقاومتی را در اولویت کار خود قرار دهند

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادمقاومتی گفت: مسئولان باید با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی که خواست نایب امام زمان(عج) است و عمل به آن واجب به شمار می‌رود و دوری از اقتصاد ربوی و اشرافیت از ظرفیت‌های داخلی استفاده تا جوانان را از بیکاری، فقر، فساد و اعتیاد دور کنند چراکه بسیاری از ناهنجاری‌های امروز جامعه به خاطر فقر است چراکه فقر علاوه بر ناامنی، مال، جان و ناموس کشور را نیز به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: اگر دولت بتواند با دوری از حواشی سیاسی و افراد حزبی و باندی، و در نظر گرفتن مصالح عمومی ملت و حل معضلات اقتصادی به مردم خود خدمت و از آنها پشتیبانی کند، مردم خود برای کمک به دولت به میدان آمده و گره‌های پیش روی دولت را باز خواهند کرد.

صدیقی بیان کرد: جامعه را با بازی سیاسی، زور، فشار و شعار نمی‌توان هدایت کرد و اگر حکومت به دست افراد صالح باشد با کار و تدبیر زمینه هدایت فراهم خواهد شد.

شهید حججی به عنوان شهیدی شاخص و حجتی در میان مردم تبدیل شد

امام جمعه موقت تهران مدیریت هشت ساله جنگ و به زانو در آوردن شرق و غرب در مقابل استقلال ملت ایران را مرهون ولایت امام خمینی(ره) و ایستادگی معظم له دانست و گفت: ولایت فقیه یک قطره از ولایت امیر المومنین(ع) است و هراس دنیا از شیعه به خاطر فرهنگ شیعه و قدرت حکومت دینی تشییع است.

وی افزود: در حالی‌که متاسفانه مسئولان ما به دین و معنویت جوانان هیچ اهمیتی نمی‌دهند و گاها روی این دین و معنویت جوان امروزی هیچ حسابی باز نمی‌کنند، شهید حججی، موجی در عالم به پا و دل‌ها را تکان می‌دهد تا بدانیم هنوز هم جوانانی هستند که از همه هستی خود برای دفاع از اسلام و کشور می‌گذرند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: شهید حججی تمام عشق و محبت خود به خانواده و دنیا را رها کرد و به دنبال آرمان‌های اسلام و شهادت رفت و همین امر شهید حججی را به عنوان شهیدی شاخص و حجتی در میان مردم تبدیل کرده است.

صدیقی تصریح کرد: شهدا افتخار امروز ما هستند و این کنسرت‌ها و اختلاط‌های بین زن و مرد برای کشور و جامعه ما ذلت است و مسئولان ما باید در قیامت پاسخگوی آنها باشند و بدانند با چنین اقداماتی نمی‌توان جامعه را شاد و زمینه پیشرفت علمی را فراهم کرد چراکه شادی واقعی در ریشه کن کردن بیکاری و اعتیاد جوانان و جامعه است.

وی عنوان کرد: تنها کسانی که در راه خدا که همان راه ولایت است خون داده و ولی خدا به عنوان نایب امام زمان(ع) پای خون شهید را امضاء کرده باشد شهید است و برای خون خود حجت دارد و از همین روست که کفار و منافقین شهادت ندارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.