ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47045
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
کشته شدن چهار رهبر بلندپایه داعش در حمله هوایی روسیه

کشته شدن چهار رهبر بلندپایه داعش در حمله هوایی روسیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) جنگنده های سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ این کشور با پرواز پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه، یک گردهمایی افراد بلندپایه داعش را هدف […]

کشته شدن چهار رهبر بلندپایه داعش در حمله هوایی روسیه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) جنگنده های سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ این کشور با پرواز پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه، یک گردهمایی افراد بلندپایه داعش را هدف قرار دادند.
در بیانیه وزارت دفاع اشاره شده که این اقدام بر اساس اطلاعاتی انجام شد که از چند منبع مختلف به دست آمده بودند و به گردهمایی افراد برجسته این گروه تروریستی در یکی از مراکز فرماندهی زیرزمینی در حومه دیرالزور اشاره کرده بودند.
این گردهمایی برای بحث درباره راه های دفع کردن حملات نیروهای دولتی سوریه که پیشروی سریعی به سمت شهر دیرالزور داشتند، شکل گرفته بود.
در نتیجه این حمله دست کم ۴۰ عضو داعش، از جمله چهار فرمانده میدانی داعش، کشته شدند و یک مرکز فرماندهی زیرزمینی و مرکز ارتباطات تروریست ها با خاک یکسان شدند.ابومحمد الشیمالی (معروف به تیراد الجربا)، امیر خودخوانده دیرالزور، از جمله افراد کشته شده در این حمله بوده است.
الشیمالی شهروند سعودی متولد عراق و از اعضای سابق القاعده است که در سال ۲۰۱۵ به داعش پیوسته و بعدا به یکی از چهره های جذب و قاچاق نیروهای خارجی به مناطق زیر کنترل داعش بدل شد.
در سال ۲۰۱۵ وزارت خارجه ایالات متحده جایزه ای ۵ میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود تعیین کرده بود.
گلمراد خلیموف، وزیر جنگ داعش، هم از جمله افرادی است که وزارت دفاع روسیه گفته در این حمله کشته شده یا جراحت های سنگینی برداشت است.گزارش هایی وجود دارند مبنی بر این که خلیموف برای فرار به ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر در تلاش بوده است.
او که از فرمانده هان سابق نیروهای ویژه تاجیکستان بوده، تا سال ۲۰۱۴ در چندین تمرین ضدتروریسم مشترک نیروهای آمریکایی و تاجیکستانی شرکت کرده بود. خلیموف در سال ۲۰۱۵ به داعش پیوست و در سال ۲۰۱۶ وزارت خارجه آمریکا برای اطلاعاتی درباره او ۳ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
این نخستین بار نیست که خبر کشته شدن خلیموف در میدان نبرد منتشر می شود. در ماه آوریل هم یک منبع نظامی عراقی به تایمز گفته بود که خلیموف در حمله ای هوایی به غرب موصل کشته شده است.
در هفته جاری ارتش سوریه با حمایت متحدان خود توانست محاصره سه ساله دیر الزور توسط تروریست های داعش را در هم بشکند تا ضربه سهمگینی به این گروهک وارد کند.
آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.