ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47103
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
مراسم تشییع پیکر نظامیان لبنانی در بیروت برگزار شد

مراسم تشییع پیکر نظامیان لبنانی در بیروت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برای حضور در تشییع رسمی پیکرها در وزارت دفاع حاضر شد و در مراسم ویژه ای نشان افتخار به این نظامیان اهدا کرد. رئیس جمهور سپس در جمع خانواده های شهدا حضور یافته و به آنها قول داد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برای حضور در تشییع رسمی پیکرها در وزارت دفاع حاضر شد و در مراسم ویژه ای نشان افتخار به این نظامیان اهدا کرد.
رئیس جمهور سپس در جمع خانواده های شهدا حضور یافته و به آنها قول داد که امانتدار خون این افراد بوده و تحقیقات را تا روشن شدن حقیقت ادامه دهد.
عون تصریح کرد: این شهدا در سال 2014 به سوگند شرف خود برای دفاع از لبنان پایبند مانده و از تکلیف خود سرباز نزدند.
وی نظامیان اعدام شده به دست داعش را مایه افتخار برای خانواده هایشان دانست و گفت: امروز درد و اندوه ما از فراق این عزیزان با احساس غرور و افتخار آمیخته شده است.
پیکر نظامیان لبنانی صبح امروز در تابوت های پوشیده شده با پرچم لبنان و در خودروهای ویژه ارتش از بیمارستان نظامی ارتش به وزارت دفاع انتقال داده شد تا آماده مراسم تشییع شود.
بر روی هر کدام از تابوت ها تاج گل اهدایی ژنرال «جوزف عون» در کنار تابلوی کوچکی که نام شهید بر روی آن درج شده بود قرار گرفته بود.
دولت لبنان، روز جمعه را به خاطر تشییع پیکر نظامیان عزای عمومی اعلام کرده و تمامی ادارات دولتی و شهرداری ها در این روز تعطیل هستند.
تروریست های داعش و جبهه النصره در تاریخ دوم اوت 2014 با حمله به مراکز ارتش و نیروهای پلیس در عرسال، چند تن از آنها را کشته و برخی را به اسارت گرفتند. از بین 30 نظامی اسیر لبنانی، 5 تن بوسیله تروریست ها کشته شدند و در مجموع 16 نفر در دست جبهه النصره و 9 نفر در دست داعش باقی ماندند.
در سال 2015 جبهه النصره 16 نظامی ربوده شده لبنانی را که در اسارت داشت آزاد کرد اما گروه داعش حاضر به مذاکره و تبادل نظامیانی که در اسارت خود داشت نشد.
با وجود تلاش های فراوان برای میانجی گری بین خانواده های افراد ربوده شده و داعش، هیچ خبری درباره کشته شدن و یا زنده بودن این افراد اعلام نشده بود تا اینکه بعد از آغاز عملیات «فجر ارتفاعات» و «وان عدتم عدنا» بوسیله ارتش لبنان و ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در ارتفاعات مرزی شرق سوریه، گروه تروریستی داعش که هیچ راه فراری برای خود نمی دید مجبور به اعتراف به قتل 8 نظامی ربوده شده و نشان دادن مکان دفن آنها شد. گفته می شود یکی از نظامیان به داعش پیوسته است.
«سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری لبنان دیروز (سه شنبه) در نامه ای به دیوان عالی این کشور خواست تا تحقیقات لازم و اعلام جرم در حق همه عواملی که در کشته شدن نظامیان ربوده شده لبنانی بدست داعش نقش داشتند، صورت بگیرد.
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز پیش از این از نهادهای مربوطه در لبنان خواسته بود تا تحقیقات لازم را برای روشن شدن مسببان پرونده مربوط به کشته شدن نظامیان ربوده شده لبنانی انجام دهند.
در تازه ترین تحول روز چهارشنبه پرونده کشته شدن نظامیان برای انجام تحقیقات اولیه به اداره اطلاعات ارتش ارجاع داده شد.
در روزهای اخیر انتقادهایی به عملکرد «تمام سلام» نخست وزیر وقت و ژنرال «جان قهوجی» فرمانده وقت ارتش وارد شده است. برخی ها معتقدند مسئولان وقت کشور به مسئولیت خود در قبال نظامیان ربوده شده عمل نکرده و با تروریست ها با مماشات برخورد کردند.
خاورم*390*انتشاردهنده: عزیز موسوی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.