ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47137
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
  • 56 بازدید
  • ارسال توسط :
خطبه غدیر گنجینه باارزشی از معارف سیاسی و اجتماعی است

خطبه غدیر گنجینه باارزشی از معارف سیاسی و اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، اظهار داشت: خطبه شریف غدیر ۱۰ فصل دارد که فصل اول آن، در رابطه با توحید است و در واقع غدیر مجالی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، اظهار داشت: خطبه شریف غدیر ۱۰ فصل دارد که فصل اول آن، در رابطه با توحید است و در واقع غدیر مجالی بود که پیامبر(ص) بزرگترین دستاورد مکتب وحی را تبیین کند چراکه یکصد ویژگی باریتعالی در این خطبه ذکر شده است.

وی افزود: در این خطبه شریفه بیش از ۴۰بار نام و فضایل امیرالمومنین(ع) عنوان و حدود ۲۰بار به نام مبارک قائم آل محمد(ص) اشاره شده، بنابراین تشریح و تبیین این خطبه باعظمت، که در حقیقت دایره المعارف بزرگی از مباحث اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: افسوس که عده ای این خطبه و این نقشه راه ارزشمند را قدر ندانستند و پس از رحلت پیامبر، در محل سقیفه بنی ساعده بی توجه به سخنان پیغمبر اکرم(ص) خودسرانه تصمیم گرفتند و به سبب عقده هایی که از جایگاه والای امیرالمومنین(ع) داشتند، غدیر را نادیده گرفتند.

دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه زهرا(س) در این رابطه فرمودند اگر سکان کشتی اسلام را به دست علی(ع) می سپردند همه تشنه بر سر این نهر می آمدند و از آب گوارای ولایت بهره مند و سیراب می شدند.

وی تصریح کرد: وقتی برخی مسلمانان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را خانه نشین کردند، طبیعی است که چه سرنوشتی برای مسلمانان رقم خورد و در دام بنی امیه افتادند، همانطور که امروز مشاهده می کنیم حکومت های جنایت کاری همچون آل سعود در دنیا مدعی اسلام هستند.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز همه ما در هر عرصه ای وظیفه داریم در راه احیای شجره طیبه غدیر تکلیف خود را به انجام برسانیم و عقاید و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را تبیین و تشریح و معارف اسلامی را ترویج کنیم.

وی افزود: در این مسیر باید از روش های صحیح و برنامه های حکیمانه و آموزنده بهره بگیریم و بایستی در مسیر ترویج معارف اسلامی، علی گونه و فاطمی گونه برخورد و رفتار کرده و اخلاق اسلامی را در برخورد با دوست و دشمن حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اسلام دینی است که هرگونه جنایت علیه بشریت و نسل کشی و قتل عام را در هر کشور و منطقه ای با هر دین و مسلکی محکوم می کند، همانطور که حضرت علی(ع) به مالک اشتر سفارش می کند وقتی وارد مصر شد با برادران دینی مسلمان خود و همچنین غیرمسلمانان، انسانی برخورد کند و این اسلام ناب محمدی و علوی است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: ما با این فرهنگ و دین انسان دوستانه همواره در تمام دنیا سربلند هستیم و افتخار ما این است که حتی با دشمن خود که در اسارتمان قرار دارد، انسانی برخورد می کنیم.

وی تشریح کرد: برای ما فرقی ندارد که جنایت در کدام نقطه از دنیا و علیه چه مردمی باشد، ما با هر جنایت ضدبشری و وحشیانه براساس سیره و مکتب امیرالمومنین(ع) مخالف هستیم و از مجامع بین المللی که با سکوت خود در این جنایات سهیم هستند، می خواهیم اجازه ندهند بیش از این در جهان خون مردم بی گناه و مسلمانان ریخته شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور۵۷(جمعه سیاه)، بیان کرد: رژیم طاغوت تصور می کرد که با جنایت و کشتار وحشیانه انقلابیون موفق می شود اما با این اقدامات، انسجام مردم بیشتر شد و آنها با این اقدامات گور خود را حفر کرده که در نهایت نیز به ورطه نابودی درغلتیدند.

دری نجف آبادی با اشاره به تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در فارس نیز اظهار داشت: این اتفاقات که بارها به وقوع پیوسته، قلب هر انسانی را جریحه دار می کند و انتظار می رود دستگاه های مربوطه در این زمینه تدابیر حکیمانه ای بیاندیشند، اگر کوچکترین سهل انگاری در این زمینه از هر فرد مرتبط رخ دهد، خون این بی گناهان بر گردن اوست.

امام جمعه اراک در سخنان خود همچنین به سالروز رحلت آیت الله طالقانی، شهادت میثم تمار، شیخ محمد خیابانی و آیت الله مدنی و همچنین روز مبارزه با بی سوادی اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.