ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 47176
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
  • 403 بازدید
  • ارسال توسط :
سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار قابل قبول نیست

سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم ازاهواز، آیت‌الله سید علی محمد موسوی جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: در آیات و روایات بیان شده که نام عید سعید غدیرخم در آسمان‌‎ها نوشته و در این روز نیز پیمانی بزرگ از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم ازاهواز، آیت‌الله سید علی محمد موسوی جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: در آیات و روایات بیان شده که نام عید سعید غدیرخم در آسمان‌‎ها نوشته و در این روز نیز پیمانی بزرگ از مردم گرفته شد.

وی افزود: عید غدیر خم یک روز تاریخی است که مردم با رهبر و ولی‌امرشان بیعت کردند و در در این روز اعلام سرور، شادی، جشن گرفتن و تعظیم به صورت‌های مختلف مطلوب است. خوشبختانه این روند سال‌ها در خوزستان به راه افتاده و هرسال نسبت به سال گذشته بهتر برگزار می‌شود.

موسوی جزایری با بیان اینکه سراسر ملت ایران ولایی هستند، گفت: بسیاری از عادات خیر مانند راهپیمایی عظیم در عید غدیر خم  به مناسبت اعلام بیعت بامولای متقیان امیر والمومنان حضرت علی (ع) و سنت حسنه اطعام یوم الغدیر که از مستحبات موکده است از چند سال گذشته تا کنون در خوزستان شروع شده و کم کم کل کشور را فرا گرفته است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) بیان‌کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند تا می‌توانید هر  مومن و مومنه‌ای را در روز عید غدیر دلشاد کنید و مصرف یک درهم در این راه برابر با هزار درهم ثواب دارد همچنین برای برادران که اهل معرفت هستند سفره پهن کنید.

برای وحدت مسلمین روزی بهتر از عید غدیر نداریم

امام جمعه اهواز با بیان اینکه روزه عید غدیر برابر با پرداخت کفاره گناهان است، گفت: منشا شان نزول عید غدیر انتصاب حضرت امیرالمومنین علی (ع) به امامت و ولایت مومنین ومسلمین است و این رویداد در تاریخ اسلام از جایگاهی بسیار مهم و عظیمی برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه  غدیر در قرآن ، عنوان‌کرد: هیچ آیه‌ای مشابه اینکه جبرئیل سه بار به حضور پیامبر برسد و بگوید " تبلیغ کن و از هیچ کس نترس و اگر چنین کاری نکردید رسالت خود را به پیان نرسانده‌ای" وجود ندارد و تمام رسالت پیامبر در بیان من کنت مولاه فهذا على مولا به پایان رسید.   

اهل سنت نیز در انتصاب امام علی (ع) به عنوان پرچمدار امامت موافق هستند

موسوی جزایری با بیان اینکه غزالی یکی از بزرگان اهل سنت در کتاب احیا علوم می‌فرماید همه مسلمانان بدون استثناء مذهب  قبول دارند که پیامبر در روز عید غدیر خم  بعد از قرائت خطبه گفت من کنت مولاه فهذا على مولا، بیان‌کرد: بهترین و جامع ترین موقعیت  برای  وحدت مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت روز عید غدیر خم است.

وی افزود: مسلمین جهان باید باسر لوحه قرار دادن شعار من کنت مولاه فهذا على مولا در زیر پرچم قرآن و عترت واحد شوند و همانطور که خداوند بیان می‌کند همه ما می‌توانیم با توسل به حب الله یعنی قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم (ص)  با یکدیگر متحد شویم.

واقعه 17 شهریور در حال تکرار است

امام جمعه اهواز  با بیان اینکه براداران اهل سنت در راه وحدت پیش قدم هستند به طوری که در زمینه اطعام میان برادران اهل سنت مورد استقبال واقع شده است به ماجرای 17 شهریور پرداخت و گفت: 17 شهریور چند روز بعد از عید فطر بود و برای این روز یک راهپیمایی بزرگی برنامه ریزی شد اما از طرفی دیگر ماموران و جلادان شاه برای سرکوب مردم آماده شده بودند زیرا در آن زمان نهضت اسلامی به اوج رسیده بود.

وی افزود: در این روز کشتار زیادی در میدان ژاله قدیم صورت گرفت و بعدها به دلیل کشته شدن مردم بی‌گناه میدان ژاله به نام میدان شهدا تغییر کرد اما این تصمیمات و اقدامات رژیم شاه  نه تنها مردم مسلمان و مبارز را سرکوب نمی‌کرد بلکه بیشتر به ضرر رژیم تمام می‌شد.

موسوی جزایری عنوان‌کرد: کشتار مردم در 17 شهریور سبب شد که مردم بیش از پیش برای سرنگونی رژیم مصمم شوند و بالاخره خون‌های پاک ریخته شده سبب به ثمر نشستن درخت نهضت انقلاب اسلامی شد، 17 شهوریور امروز نیز با 17 شهریور 40 سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد  و همچنان ملت ایران با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهید حججی‌ها از اصفهان و تاجبخش‌ها از گتوند خوزستان مصداق بارز شهدایی هستند که با ریختن خون خود اسلام را آبیاری می‌کنند، تصریح‌کرد: فداکاری در راه اسلام است که سبب پیروزی اسلام می‌شود و بشارت‌های خوبی که از عراق و شام به ما می‌رسد  حکایت از پیروزی های بزرگی جبهه حق علیه باطل دارد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در عراق و سوریه دشمن نفش های آخرش را می‌کشد، گفت: آخرین پایگاه دشمنان دیرالزور بود که خوشبختانه جبهه حق توانست در این شهر نیز پیروز شود.

80 میلیون تومان برای حمایت از مردم یمن جمع‌آوری شد

وی با بیان اینکه به برادران و خواهران یمنی که سخت تحت فشار هستند باید کمک کنیم، افزود: کمک به مردم یمن مورد استقبال مردم واقع شد و حدود 80 میلیون تومان برای حمایت و کمک به این عزیزان جمع‌آوری و به ستاد ارسال شد.

موسوی جزایری با بیان اینکه مهمترین دلیل اتفاقاتی که امروز در یمن رخ می‌دهد چیزی به غیر از پیروی از خط اسلام اهل بیتی نیست، تصریح‌کرد: برای استکبار قابل تحمل نیست که  مردم جهان در خط اسلام اهل بیتی گام بردارند و ما نیز تا جایی که امکان داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم.

حجاج از عملکرد و تدابیر حکیمانه نماینده ولی فقیه و ستاد حج راضی  هستند

وی ضمن تشکر از نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج، عنوان‌کرد: نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج انصافا نقششان را درست  ادا کردند و با اصرار زیاد حجاج را راضی کردند که مراسم حج را با نظم  و امنیت برگزار می‌کنند که  ایشان به قول خودشان عمل کردند.

امام جمعه اهواز گفت: تا این لحظه که اعمال حج تمام شده هچ حادثه‌ای رخ نداد و حجاج نیز از عملکرد دولت صعودی و تدابیر حکیمانه نماینده ولی فقیه و ستاد حج راضی  هستند.

از سکونت سران مجامع دولت‌های اسلامی در برابر وقایع میانمار نیز معترض هستیم

وی با اشاره به وضوع فجایع غیر انسانی در کشور میانمار گفت: میانمار کشوری در ساحل بنگال است که جمعیتی حدود 50 میلیون با اکثریت مذهب بودایی  و اقلیت قابل توجهی مسلمان دارد اما قدرت در دستان بودایی‌ها است  که وجود مسلمانان در این کشور را تحمل نمی‌کنند و با آتش زدن و کشتار، آن ها تحت فشار قرار می‌دهند.

وی افزود: نسبت به مجامع جهانی دربرابر اتفاقی که در میانمار رخ داده است معترض هستیم چرا که این وقایع در واقع نسل کشی هستند و در این باره مجامع جهانی باید با ورود خود مانع از تحقق این رفتارها شوند  و از سکونت سران مجامع دولت‌های اسلامی در برابر وقایع میانمار نیز معترض هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.