ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47251
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۰۷
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

ریشه جنایت‌های میانمار مستکبران جهان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، درس اخلاق هفتگی حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی با حضور جمعی از مسئولین اداره اوقاف استان مازندران، طلاب مدارس علمیه، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و دیگر اقشار مختلف مردم در حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند برگزار شد. حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، درس اخلاق هفتگی حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی با حضور جمعی از مسئولین اداره اوقاف استان مازندران، طلاب مدارس علمیه، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و دیگر اقشار مختلف مردم در حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند برگزار شد.
حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی در این جلسه با اشاره به نزدیک بودن ایام پربرکت عید سعید غدیر، بیان داشت: جریان غدیر که عید ولایت است، در شرایطی اتفاق افتاد که پیامبر(ع) سیزده سال مکه و ده سال مدینه را گذرانده بود و در همه سرزمین حجاز «و إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» اتفاق افتاده بود، اما از آنجا که نبوت، رسالت و امامت کسبی نیست و یک امر الهی است لذا در بازگشت از حجةالوداع، این آیه تبلیغ نازل شد که «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»؛ این آیه معنایش این است که ای پیامبر(ع) اگر این وظیفه را انجام ندهی به وظیفه‌ات در اصل رسالت عمل نکرده‌ای، نه اینکه وظیفه‌ات را تنها در این امر امامت و جانشینی عمل نکرده باشی، تأکید آیه در خصوص همه رسالت پیامبر(ع) است، می‌گوید اگر تو این وظیفه را انجام ندهی به هیچ جنبه‌ای از رسالت خود عمل نکرده‌ای.
وی ادامه داد: پس از اینکه پیامبر(ص) حضرت امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان امام و جانشین پس از خود معرفی نمودند، چادری بر پاشد و مرد و زن یک‌به‌یک آمدند و با حضرت به‌عنوان امیرالمؤمنین(ع) بیعت کردند و اولی و دومی پیش‌تر از دیگران برای بیعت آمدند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به معنای «بیعت» تصریح کرد: بیعت از «بیع» می‌آید؛ بیعت با حضرت یعنی شخص جان و مال خود را به خدا بفروشد، که البته بعد از مدتی، جریان سقیفه پیش آمد و بسیاری بر بیعت خود نماندند.
حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی ابراز داشت: در روز غدیر پس از همه این قضایایی که بیان شد، آیه نازل شد که «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»؛ یعنی کمال دین، اتمام دین و اکمال دین به ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، این سه اصل مهم در این آیه وجود دارد.
وی تأکید کرد: «وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»؛ یعنی نعمت حقیقی، «ولایت» است، غدیر روزی است که نعمت ولایت که مهمترین نعمت است به بندگان داده شد، روزی که «اَليَومَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروُا مِن دينِكُم»؛ با رهبری امیرالمؤمنین(ع) و تحت هدایت ایشان تمام دشمنان از شما ناامید و مأیوس شدند و این برکت و اثر مهم غدیر است.
حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود به تبیین برخی از جنبه‌های وقف از منظر اسلام پرداخت و اظهار داشت: اسلام عمده امور را بر عهده مردم گذاشته و برای مردم اهمیت بسیاری قائل شده است. نظام را «مکتب» از یک‌سو و «مردم» از سوی دیگر، اداره می‌کنند. این دو ستون، باهم خیمه نظام اسلامی را سراپا نگه می‌دارند؛ دین باید به‌وسیله مردم احیاء شود و اگر مردم دین را نشناسند و به آن عمل نکنند دین زنده نخواهد ماند.
وی خاطرنشان کرد: اوقاف از جمله اموری است که نیازهای جامعه را به‌وسیله خود مردم تأمین می‌کند و لذا وقف یک اقدام بزرگ و مهم  اقتصادی است که توسط مردم صورت می‌گیرد و نتیجه آن مقاوم‌سازی اقتصاد جامعه است.
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم بیان داشت: ما باید وقف را زنده کنیم و به احیاء موقوفات اکتفا نکنیم، همچنین باید بخشی از وقف را به سوی مصارف علمی و تحقیقاتی هدایت کنیم که این امر نیازمند آموزش و تبلیغ است.
حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی در بخش پایانی سخنان خود به جریان کشتار مسلمانان در میانمار و یمن اشاره کرد و اظهار داشت: ریشه همه جنایت‌های اتفاق افتاده در یمن و میانمار استکبار به‌ویژه آمریکا و اسرائیل است؛ آن‌ها که هم داعیه تمدن و هم داعیه فرهنگ و حقوق بشر و اصلاح جامعه بشری دارند اما در حقیقت گرفتار یک جاهلیت مدرن هستند.
وی تأکید کرد: این جاهلیت مدرن است که صدای مردم مظلوم میانمار و یمن را نمی‌شنود و به فریاد آن‌ها نمی‌رسند اما هرلحظه در گوشه‌ای از جهان یا جنگ مستقیم و یا جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازند، که امیدواریم خداوند توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آن‌ها را به خود آن‌ها برگرداند و مردم جهان را از چنگال آن‌ها رهایی بخشد.

منبع:خبرگزاری رسا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.