ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47296
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۳
  • 268 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات نظامی نیروهای مسلح عراق علیه داعش دراستان دیاله

عملیات نظامی نیروهای مسلح عراق علیه داعش دراستان دیاله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه پایگاه خبری السومریة نیوز، مزهر العزاوی فرمانده عملیات گفت: نیروهای امنیتی مشترک شامل پلیس، ارتش والحشد الشعبی با حمایت نیروی هوایی ارتش، عملیات نظامی پایان دادن به وجود تروریست های داعش در مناطق تحت محاصره میان نفتخانه، خانقین، ودیان ثلاث ، الحدیدین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه پایگاه خبری السومریة نیوز، مزهر العزاوی فرمانده عملیات گفت: نیروهای امنیتی مشترک شامل پلیس، ارتش والحشد الشعبی با حمایت نیروی هوایی ارتش، عملیات نظامی پایان دادن به وجود تروریست های داعش در مناطق تحت محاصره میان نفتخانه، خانقین، ودیان ثلاث ، الحدیدین وقزلاق در 80 کیلومتری شمال شرقی دیاله را آغاز کردند.
تاکنون در این عملیات یک فرمانده داعش دستگیر وسه انبار مهمات داعش در شمال شرقی دیاله کشف وضبط شد.
العزاوی افزود: این عملیات که از سه محور آغاز شده در راستای عملیات دجله به ایمن سازی مناطق شمال شرقی استان دیاله ادامه می دهد.
عملیات دجله اخیرا یک سری عملیات نظامی گسترده در استان دیاله برای پایان دادن به فعالیت گروه تروریستی داعش را اجرا کرد.
ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی عراق دوماه قبل نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این سازمان عملیات نظامی گسترده ای علیه هسته های گروه تروریستی داعش در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند.
براساس این بیانیه، نیروهای الحشد الشعبی به منظور دنبال کردن هسته های داعش در منطقه 'نفتخانه' در 90 کیلومتری شمال شرق استان مرزی دیاله در شرق عراق از شش محور این عملیات را آغاز کردند.
هدف این عملیات نابودی هسته های خفته یا تحرکات این گروه تروریستی در منطقه و برقراری امنیت در این منطقه راهبردی از عراق است.
نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق در طول ماه های گذشته در مناطق مختلف استان دیاله دست به عملیات مختلف نظامی برای پاکسازی منطقه از هسته ها و عناصر باقی مانده داعش زده اند.
استان دیاله دارای موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مهمی در عراق است و در حال حاضر یکی از مبادی ورودی گاز و برق ایران به عراق به شمار می رود و دارای دو گذرگاه مهم تجاری و مسافرتی خسروی و مندلی است.
استان دیاله به ویژه در منطقه نفتخانه دارای تعدادی از میادین نفتی مهم است.
خاورم** 1453
مترجم: آمنه دهقان – انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.