ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47302
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۷
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
رقابت برای تسلط بر مناطق شرقی سوریه

رقابت برای تسلط بر مناطق شرقی سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا، نیروهای مورد حمایت آمریکا، درحالی که ارتش سوریه پس از ورود به بخش هایی از شهر محاصره شده دیرالزور تلاش می کند محاصره فرودگاه نظامی و برخی دیگر از محله های این شهر را بشکند، عملیات جدیدی را برای تسلط بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا، نیروهای مورد حمایت آمریکا، درحالی که ارتش سوریه پس از ورود به بخش هایی از شهر محاصره شده دیرالزور تلاش می کند محاصره فرودگاه نظامی و برخی دیگر از محله های این شهر را بشکند، عملیات جدیدی را برای تسلط بر مناطق شرقی این کشور آغاز کرده اند.
ارتش سوریه برای مرحله بعدی عملیات خود و حرکت به سوی مرزهای عراق پس از پاکسازی کامل شهر دیرالزور، قایق ها، پل های شناور و تجهیزات عبور از رودخانه فرات نیز به تیپ 137 دیرالزور اعزام کردند.
در ساعات پایانی جمعه شب (دیشب) گروه تازه تشکیل شده ‘شورای نظامی دیرالزور’، که از زیرمجموعه های نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) به شمار می رود، با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف آمریکایی، عملیاتی را از دو محور به سوی شهر دیرالزور و مناطق شرقی و هم مرز این استان با کشور عراق آغاز کردند.
نخستین محور عملیاتی این نیروها از شمال غرب استان دیرالزور است که به گروه البکاره سپرده شده است که 300 تن از اعضای آن در چند روز گذشته پس از جدایی از نیروهای نخبه آموزش دیده توسط آمریکا و انگلیس به شورای نظامی دیرالزور به فرماندهی ‘یاسر الدحله’ پیوسته اند.
مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد که این نیروها در چند ساعت گذشته و پس از اینکه گروه تروریستی داعش چند خودرو بمب گذاری شده و عامل انتحاری را در مسیر آنها منفجر کرد، فقط توانستند یک روستا را به کنترل خود درآورند.
دومین محور عملیاتی این نیروها از منطقه الشدادی در جنوب استان حسکه است که هدف از ایجاد آن پیش روی به سوی جنوب و سد کردن پیش روی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به سوی مرزهای عراق و تسلط بر این منطقه است.
این نیروها تلاش خواهند کرد با رساندن خود به ساحل شرقی فرات و حرکت به سوی جنوب، از ورود ارتش سوریه به شرق فرات جلوگیری کنند.
رسانه های نزدیک به مخالفان سوریه نیز پیشتر با تایید تحرکات نیروهای مورد حمایت آمریکا در جنوب استان حسکه، از ورود200 نظامی آمریکا و 100 تروریست عضو ارتش آزاد سوریه به این منطقه خبر داده بودند.
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع میدانی اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی اسلحه و تجهیزات مختلف را از شهر رمیلان به سوی الشدادی اعزام کرده است.
به نظر می رسد آمریکا، پس بسته شدن مسیر پیشروی مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا از معبر التنف به سوی دیرالزور توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، قصد دارد برای جبران این ناکامی مسیر پیش روی آنها را به سوی دیرالزور از مرزهای جنوبی استان حسکه فراهم کند.
هدف این نیروها را باید چیزی فراتر از مبارزه با گروه تروریستی داعش دانست زیرا کردهای سوریه پس از چندماه از آغاز عملیات ‘خشم فرات’ برای پاکسازی شهر رقه، هنوز نتوانسته اند این شهر را بطور کامل از چنگ داعش خارج کنند و تقویت نیروهایی که در رقه مبارزه می کنند، باید در اولویت عملیات کردها قرار گیرد.
در صورتی که هدف آمریکایی ها از این عملیات تسلط بر مناطق باقیمانده استان دیرالزور باشد، این اقدام در راستای جلوگیری از تسلط بیشتر ارتش سوریه بر مناطق مرزی این کشور با عراق خواهد بود.
آمریکا در چند ماه گذشته به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و آزادسازی شهر رقه، کمک ها و تجهیزات نظامی بسیاری را در اختیار کردهای سوریه قرار داده است و با نزدیک شدن به پاکسازی مناطق شرقی سوریه باید دید که آیا آمریکا می تواند در ساعت های پایانی، کردهای برخوردار از حمایت خود را به طمع ورزی بیشتر و رویارویی با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت وادار کند یا نه.
خاورم**6116**1479

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.