ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47319
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۳۶
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
افراط گرایی از پاکستان به افغانستان سرازیر شد

افراط گرایی از پاکستان به افغانستان سرازیر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت و از اعضای شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان در مراسم یادبود از هفته شهید گفت  درد افغانستان از افراط گرایی است و این پدیده از همسایه جنوبی افغانستان وارد این کشور شده است. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت و از اعضای شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان در مراسم یادبود از هفته شهید گفت  درد افغانستان از افراط گرایی است و این پدیده از همسایه جنوبی افغانستان وارد این کشور شده است.

وی در ادامه تاکید کرد حکومت با تروریست‌ها در میدان جنگ مبارزه می‌کند اما با کسانی که آنها را به جنگ می‌فرستند نیز باید مبارزه کند زیرا برای شکست این پدیده  به جز در میدان جنگ باید با علت و تفکر آن  نیز مبارزه کرد.

معاون ریاست اجرایی دولت گفت :با دشمنی که وطن ما را ویران می‌کند می‌جنگیم اما با عاملان آنان که آنها را به جنگ می‌فرستند تابع هستیم.

محقق در خطاب به جامعه جهانی اعلام کرد که جهانیان باید در امر مبارزه با تروریسم در افغانستان دست از نفاق بردارند.

 وی در ادامه تاکید کرد تلاش‌ها علیه تروریسم در افغانستان باید چند جانبه و با مشارکت تمام کشورهای منطقه صورت بگیرد و جامعه جهانی علیه این پدیده یکپارچه شود.

معاون ریاست اجرایی افغانستان گفت در حالیکه برخی از کشورها با تروریسم مبارزه می‌کند برخی از کشورها نیز از این پدیده حمایت می‌کنند.

محقق گفت: من در جلسه با سران سایر کشورها بارها تاکید کردم که نشست‌ها نباید با طرف‌های محدودی صورت بگیرد بلکه باید نشست‌ها با حضور همه کشورهای منطقه‌صورت بگیرند تا برخی از کشورها به خاطر عدم حضور در نشست‌های چند جانبه حساس نشوند.

وی از تمام رهبران سیاسی افغان خواست تا با حفظ وحدت با جامعه جهانی تعامل کنند.

معاون ریاست اجرایی افغانستان تاکید کرد رهبران سیاسی افغان باید با حفظ وحدت با کشورهای منطقه و جهان تعامل کنند و کشورهای منطقه نیز نباید از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان احساس خطر کنند.

محقق همچنین از «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار یک هیولا توصیف کرده در حالی که جایزه نوبل صلح را دارد به کشتار مسلمانان بی دفاع در میانمار ادامه می‌دهد.

وی حاکمان میانمار و ارتش این کشور را به گروه تروریستی داعش تشبیه کرد و گفت که تروریسم می‌تواند در لباسی متفاوت نیز ظاهر شود که «آنگ سان سوچی» نیز نمونه‌ای بارز از آن است.

در حالیکه محقق از اعضای محوری شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان و از منتقدان حکومت است اما در مراسم یادبود هفته شهید از انتقاد مستقیم از ریاست جمهوری خودداری کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.