ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47439
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :

جنگ آتی ایران و اسرائیل در سوریه!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تابناک، در همین رابطه، در حالی که برخی تحلیلگران جنگ در سوریه را به نفع نظام سوریه پایان یافته قلمداد می کنند، تحلیلگران دیگری بر این باورند که با شکست داعش و پیروزی اسد، منازعات دیگری ممکن است در سوریه آغاز شود که محور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تابناک، در همین رابطه، در حالی که برخی تحلیلگران جنگ در سوریه را به نفع نظام سوریه پایان یافته قلمداد می کنند، تحلیلگران دیگری بر این باورند که با شکست داعش و پیروزی اسد، منازعات دیگری ممکن است در سوریه آغاز شود که محور اصلی این منازعه ایران و اسرائیل هستند؛ جایی که اسرائیل نمی خواهد شاهد تثبیت حضور ایران در سوریه باشد.

در همین زمینه، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مطلبی با نام «جنگ بعدی در خاورمیانه» به احتمال برخورد ایران و اسرائیل در سوریه اشاره کرده است و نویسنده مطلب در توصیه ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواست برای جلوگیری از وقوع این جنگ، نفوذ ایران در سوریه را محدود کند. این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: اسرائیل پنجشنبه به یک تأسیسات نظامی در سوریه حمله هوایی کرد. این بمباران همان قدر برای سوریه زنگ خطر است که برای دولت ترامپ. این حملات هشداری حاکی از جنگ بعدی در خاورمیانه را در بر دارد و می تواند پای آمریکا را هم به آن بکشاند.

اسرائیل حملات هوایی را تأیید یا رد نمی کند، ولی مقام های پیشین می گویند، هدف حمله پایگاهی آموزشی و انبار موشک های کوتاه و میان برد بوده است. در این حمله همچنین تأسیساتی هدف گرفته شده که آمریکا از نقش آن در ساخت جنگ افزار شیمیایی در سوریه پرده برداشته بود. وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: ابعاد وسیع تر مسأله مواجهه قریب الوقوع اسرائیل و ایران با به پایان رسیدن جنگ با داعش در سوریه و عراق است. ایران از جنگ داخلی سوریه و نبرد علیه داعش به عنوان انگیزه ای برای حضور نظامی دائم در سوریه استفاده می کند؛ امری که مستقیم یا از طریق گروه های وابسته به ایران در سوریه و لبنان تهدیدی برای اسرائیل است.

اسرائیل ممکن است مجبور به حملات بیشتری به سوریه شود، ولی ایران بعید است از این فرصت استراتژیک عقب نشینی کند. سپاه پاسداران می داند که از حمایت روسیه برخوردار است. آمریکا هم نشان داده است که تمایلی به انجام هر اقدامی برای تغییر اوضاع پس از بیرون راندن داعش از رقه ندارد. در نهایت این روزنامه آمریکایی نوشته است: مشکل این است که پایان داعش ثبات بیشتری را برای سوریه به ارمغان نمی آورد و منافع آمریکا در خاورمیانه به داعش ختم نمی شود. خطر یک جنگ نیابتی یا حتی مستقیم میان ایران و اسرائیل افزایش یافته و با ادامه حضور ایران در سوریه بیشتر می شود. ترامپ اگر نمی خواهد پای آمریکا به یک جنگ دیگر در خاورمیانه باز شود، برای سوریه پس از داعش به استراتژی مهار ایران نیاز دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.