ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47575
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۲۱
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
آخرین تحولات میدانی دیرالزور؛ محاصره فرودگاه دیرالزور چگونه شکسته شد؟/ مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟ + نقشه میدانی

آخرین تحولات میدانی دیرالزور؛ محاصره فرودگاه دیرالزور چگونه شکسته شد؟/ مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟ + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، ظهر روز گذشته عملیات شکست محاصره فرودگاه شهر دیرالزور از حومه شرقی میدان « البانوراما» به سمت آکادمی پلیس منطقه آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی به سوی منطقه المقابر ( گورستان) پیشروی کردند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، ظهر روز گذشته عملیات شکست محاصره فرودگاه شهر دیرالزور از حومه شرقی میدان « البانوراما» به سمت آکادمی پلیس منطقه آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی به سوی منطقه المقابر ( گورستان) پیشروی کردند.

درگیری ها در این محور ۶ ساعت ادامه داشت و در نهایت منطقه المقابر از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد تا نیروهای سوری و مقاومت بتوانند به سوی منطقه « الجربه» پیشروی کنند.

با حملات سنگین جنگند های روس و آتش توپخانه، نیروهای سوری و مقاومت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی محله « الجربه» را هم به کنترل درآورند و خود را به پایگاه نظامی « التامین» برسانند.

در نهایت پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.

درگیری ها تا غروب روز گذشته در حومه جنوبی منطقه « الجربه» و شمال پایگاه « التامین» ادامه داشت اما تروریست ها مجبور شدند به سوی مناطق « مساکن المهندسین، میسلون، رصافه، منطقه صنعتی » عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای تامین امنیت فرودگاه دیرالزور، عملیات پاکسازی محله های « هرابش» و « طحطوح» را هم در دستور کار قرار دادند و با پشتیبانی جنگنده های روس موفق شدند تروریست های داعش را از این دو محله عقب برانند؛ با آزادی این دو محله تروریست ها به سوی محله های « منطقه صنعتی، حویجه صقر و فرودگاه قدیم» متواری شدند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، عملیات نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت تا شب گذشته هم ادامه پیدا کرد و تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت فراوان از محله های « البوناصر» و « رصافه » هم عقب نشینی کردند.
 
درگیری ها در حومه این دو محله همچنان گزارش شده و نیروهای متحد درصدد هستند با پاکسازی کامل منطقه، مواضع خود را در این محور تثبیت کنند؛ با آزادسازی محله « البوناصر» تروریست ها در محله « مکابس» از سه محور شرق، شمال و جنوب محاصره شده اند.
 
در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از محور شمالی پایگاه التامین، عملیات پاکسازی محله های « مکابس، سریه جنید، ایستگاه بولمان و محله کارگران» را در دستور کار قرار داده اند و همزمان درصدد هستند از جنوب منطقه « الجربه» و میدان « البانوراما» به سوی ارتفاع راهبردی « الکروم» پیشروی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، عملیات نیروهای سوری و مقاومت تا ساعاتی دیگر از حومه میدان نفتی « التیم» به سوی منطقه « توپخانه ۱۳۷» در جنوب فرودگاه دیرالزور برای پاکساری ارتفاعات راهبردی « الثرده و الکروم» آغاز می شود.
 
اگر نیروهای سوری و مقاومت بتوانند از این محور عملیاتی خود را به توپخانه ۱۳۷ برسانند، تروریست های داعش در محور غربی ( میدان نفتی المزرعه، نیروگاه حرارتی، ارتفاعات الثرده و الکروم ) محاصره می شوند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ۲۴ ساعت گذشته موفق به پاکسازی بیش از ۷ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در حومه فرودگاه دیرالزور شده اند و ۴۰۰ تله انفجاری کار گذاشته شده را هم خنثی کرده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.