ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47588
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۳۶
  • 504 بازدید
  • ارسال توسط :
رئیس‌جمهور مستعفی یمن، جزایر راهبردی یمن را به ابوظبی واگذار کرد

رئیس‌جمهور مستعفی یمن، جزایر راهبردی یمن را به ابوظبی واگذار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در یمن اعلام می‌کنند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، سند مشکوک جدیدی با امارات امضاء کرده است که به موجب آن، جزایر «میون»، «سقطری» و بندر «عدن» برای مدت 25 سال که قابل تمدید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در یمن اعلام می‌کنند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، سند مشکوک جدیدی با امارات امضاء کرده است که به موجب آن، جزایر «میون»، «سقطری» و بندر «عدن» برای مدت 25 سال که قابل تمدید نیز هست، به اجاره این کشور در می‌آید.

«ابراهیم العربی» گزارشگر شبکه «نبأ»، با اشاره به این سند می‌گوید: با گذشت دو سال از جنگ یمن، امارات بر مهمترین مناطق راهبردی یمن از جمله بندر عدن، جزیره میون، تنگه باب المندی و جزیره سقطری از بزرگترین جزایر عربی منطقه، سیطره یافت و به گفته منابع آگاه در دولت عبدربه منصور هادی، یک سند مشکوک میان وی و امارات تحت نظارت ریاض در تاریخ ششم سپتامبر جاری امضاء شده تا به موجب آن، اختلافات عمیق موجود میان دو طرف پایان یابد.

بر اساس این گزارش، از همان روز نخست ائتلاف امارات با عربستان در حمله به یمن، ابوظبی تحرکات مشکوکی را در یمن آغاز کرد و بر روی استانهای جنوبی یمن، نظیر عدن، حضرمون و سقطری متمرکز شد تا به اهداف خود در این مناطق دست یابد.

در سند امضا شده میان هادی و ابوظبی، امارات، جزایر مهم سقطری و میون و بندر عدن را برای مدت 25 سال اجاره کرده و در مقابل به توقف حمایت از هر دولت یا گروه مخالف هادی به ویژه شورای انتقالی جنوبی و برخی گروه‌های مسلح تاسیس شده از سوی خود امارات در شهرهای جنوبی یمن، پایبند شده است.

این سند به امارات این حق را می‌دهند که از ورود هر شهروند یمنی غیرساکن در جزایر سقطری و میون به این جزایر جلوگیری کند و تنها با صدور مجوزهای ویژه، شهروندان یمنی حق خواهند داشت وارد این جزایر شوند.

بر اساس این گزارش، به موجب این سند، امارات حق اکتشاف نفت و گاز یا هر ثروت معدنی دیگر در خشکی و دریا با مشاوره موجر خود (یعنی هادی) را خواهد داشت و همه چیز به طور مناصفه تقسیم خواهد شد. همچنین این جزایر می‌توانند در فعالیت‌های بین‌المللی نظیر مسابقات ورزشی، هنری و … را خواهد داشت.

العربی می‌افزود: در تلاش برای خوب جلوه دادن وجهه این سند امضا شده میان هادی و امارات در مقابل مردم یمن، دولت هادی برای امارات شروطی صوری گذاشته است. به عنوان مثال، امارات موظف ایت که هر اثر باستانی ارزشمند را که در این جزایر پیدا می‌کند، در موزه همان جزیره حفظ کند و از تنوع زیستی و محیط زیست این جزایر محافظت کند و از جزایز مذکور در مقابل هرگونه تهدید خارجی دفاع کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.