ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47678
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
دولت سودان؛ نقش آفرینی در هولوکاست یمن به چه قیمتی؟

دولت سودان؛ نقش آفرینی در هولوکاست یمن به چه قیمتی؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، المرصد نوشت: مردم سودان اکنون یقین پیدا کرده اند که خون فرزندانشان در یمن برای حفاظت از مقدسات ریخته نمی شود بلکه رسانه های سعودی به دروغ این موضوع را ترویج می کنند تا بگویند یمنی ها قصد هدف قرار دادن مقدسات اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، المرصد نوشت: مردم سودان اکنون یقین پیدا کرده اند که خون فرزندانشان در یمن برای حفاظت از مقدسات ریخته نمی شود بلکه رسانه های سعودی به دروغ این موضوع را ترویج می کنند تا بگویند یمنی ها قصد هدف قرار دادن مقدسات اسلامی در عربستان را دارند .
المرصد در ادامه نوشت: دولت «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان مورد باجگیری عربستان قرار گرفته است. دولت سعودی البشیر را بر سر دوراهی تحویل به دادگاه کیفری بین المللی به اتهام جنایات جنگی در سودان وبین نقش آفرینی در هولوکاست یمن، مخیر کرده است.
این پایگاه خبری افزود: اخیرا اختلافاتی میان اعضای دولت عمر البشیر در خصوص مشارکت این کشور در جنگ یمن به وجود آمده است. هرچند دولت سودان این مساله را از رسانه ها پنهان می کند و کار به جایی رسیده است که بنابر اعلام منابع محلی آگاه، عمر البشیر از ترس تظاهرات و تحرکاتی که ممکن است منجربه سرنگونی وی شود، نیروهای نظامی و امنیتی زیادی در استان های مختلف مستقر کرده است.
«صدیق محمد اسماعیل» معاون رئیس حزب «الامه» سودان اخیر گفته بود: ارتش سودان با شعار دفاع از مقدسات، فریب خورد و درگیر جنگی بی فایده شد، ما توقف اقدامات نظامی سودان را در یمن بسیار ضروری می دانیم.
وی افزود: عربستان دولت سودان را نیز فریب داد وبه باجگیری از آن پرداخت، زیرا سعودی ها قول داده بودند به عمر البشیر کمک کنند بحران های پیش رو را پشت سر بگذارد، اما بعدها مشخص شد دروغ گفتنه اند.
محمد اسماعیل در ادامه از نظام حاکم بر سودان خواست در خصوص دخالت نظامی در یمن بازنگری کند.
چند روز پیش، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک موشک از نوع قاهر، اردوگاه سربازان سودانی و مزدوران سعودی را در جیزان هدف قرار داد که بر اثر آن شمار زیادی از آن ها کشته و زخمی شدند.
یگان موشکی همچنین یمن به تازگی با دو موشک زلزال 1 ، محل تجمع نیروهای سودانی را در صحرای «میدی» یمن هدف قرار داد که باعث کشته شدن ده ها تن از نیروهای نظامی سعودی و سودانی شد.
المرصد الجزائری در پایان نوشت: دوران سانسور اخبار و واقعیت ها به سر آمده است ، مردم سودان اکنون آگاه شده اند و اخبار جهان و از جمله یمن را که شمار زیادی از فرزندانشان آنجا کشته می شوند، دنبال می کنند. علاوه بر این، باید دانست که یمن امروز، یک قدرت موشکی در منطقه است که می تواند پایتخت بسیاری از کشورهای شرکت کننده در تجاوز به خود را با موشک هدف قرار دهد.
خاورم **2041**1049
مترجم: سید شاهپور حسینی / انتشار دهنده : مریم کاظمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.