ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47686
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
فرماندهی که از بیت‌المال استفاده شخصی نکرد

فرماندهی که از بیت‌المال استفاده شخصی نکرد

دکتر ابن‌علی رضی‌پور جویباری در گفت‌گو با ایسنا درباره  حساسیت شهید حاج حسین بصیر نسبت به استفاده از بیت‌المال روایت کرد: در منطقه «هفت تپه» بودیم که خبر دادند داماد حاج بصیر به شهادت رسیده است. در آن زمان فرماندهان با خودروهایی که در منطقه بود تردد می‌کردند. زمانی که به او گفتند که با […]

دکتر ابن‌علی رضی‌پور جویباری در گفت‌گو با ایسنا درباره  حساسیت شهید حاج حسین بصیر نسبت به استفاده از بیت‌المال روایت کرد: در منطقه «هفت تپه» بودیم که خبر دادند داماد حاج بصیر به شهادت رسیده است. در آن زمان فرماندهان با خودروهایی که در منطقه بود تردد می‌کردند. زمانی که به او گفتند که با خودرو موجود در خط به عقب بازگرد، نپذیرفت و با قطار اندیمشک به عقب بازگشت. بعدها متوجه شدیم که حاج بصیر به این دلیل که آن خودرو متعلق به بیت‌المال بود، از استفاده از آن خودداری کرده است.

وی ادامه داد: سردار شهید بصیر فرماندهی بسیار زیرک و موقعیت شناس بود. اکنون که سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد افسوس می‌خورم که چرا قدر و منزلت حاجی را نمی‌دانستم. او در آن دوران گوهر ناب امام خمینی را به خوبی درک کرده بود و همچون مجاهدین حضرت رسول اکرم (ص) در رکاب امام خمینی (ره) با دشمن می‌جنگید. او به دلیل ایمان قوی توفیقاتی خاص داشت و به همین دلیل رزمندگان لشکر با دیدن حاج بصیر روحیه می‌گرفتند .

دکتر رضی‌پور یادآور شد: سردار شهید بصیر در فرماندهی به مدیریت میدانی توجهی خاص داشت و همیشه هنگام عملیات‌ها در کنار نیروهایش حضور داشت. او کارهایی از قبیل سرکشی شبانه به گردان‌ها و حتی جمع کردن یک تکه آشغال را خودش انجام می‌داد و همین کارها موجب شده بود تا دیگران نیز از او الگوبرداری کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به آخرین عملیاتی که حاج بصیردر آن حضور داشت بیان کرد: ماموریت‌مان در عملیات «کربلای۱۰» فتح ارتفاعات«ماووت» در منطقه استراتژیک «گولان» بود ماموریت به خوبی انجام شد و تعدادی از نیروها شهید و مجروح شده بودند. حاجی از مقر لشکر در حالی که لباس کُردی بر تن داشت و اسلحه کلاشینکف بردوش خود انداخته بود به دیدار بچه‌ها آمد. عده‌ای از رزمندگان که خسته شده بودند به عقب باز می‌گشتند. حاجی رو به ما کرد و گفت: «اگر امشب دستور عملیات بدهند خودم تنها دستور فرمانده را اجرا خواهم کرد.» حاج بصیر روز بعد در همین منطقه به شهادت رسید.

سردار حاج حسین بصیر در «عملیات کربلای ۱۰ » و روز دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۶ به شهادت رسید.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.