ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47779
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

عراق پایان یک جنگ و آغار احتمالی جنگی دیگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله گنجی در کانال تلگرامی اش نوشت: به نظر می رسد همه پرسی استقلال کردستان عراق که کردها را از مزایای نسبی عراق-نفت جنوب و در یای آزاد- محروم می کند طرحی حساب شده برای عراق پسا داعش باشد.   […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله گنجی در کانال تلگرامی اش نوشت: به نظر می رسد همه پرسی استقلال کردستان عراق که کردها را از مزایای نسبی عراق-نفت جنوب و در یای آزاد- محروم می کند طرحی حساب شده برای عراق پسا داعش باشد.

 

هم کردها و هم دولت عراق به بهانه داعش از سطح بالاتری از آمادگی های نظامی و دفاعی برخوردارند که اصل همه پرسی و مهمترین چالش درونی آن یعنی منطقه مورد مناقشه کرکوک ممکن است جنگ داخلی را جایگزین جنگ با داعش نماید.

 

تفاوت این جنگ احتمالی با جنگ با داعش از جهت ماهیت بسیار متفاوت است.از جمله اینکه توجیه کمک و حضور امثال ایران بسیار سخت خواهد بود و هیچ گونه ورودی مورد تایید  و توجیه حقوقی در نظام بین الملل قرار نخواهد گرفت.

 

بنابراین مناقشه کرکوک ممکن است جنگ38 ساله عراق را وارد دالان تاریکی نماید که یک طرف آن صهیونیستها و قدرتهایی باشد که عراق آرام را لنگرگاه ایران از جهت اقتصادی و اعتقادی می دانند و اینچنین در فردای داعش می خواهند مدل دیگری  از جنگ خانمانسوز را تحمیل نمایند تا همچنان انرژی مسلمانان معطوف به چالش های داخلی شود.

 

خصوصا اینکه هلال شیعی مدعایی آنان در جنگ 6 ساله اخیر آسیب ندید و از طرفی جنگ کردی -شیعی (دولت طبق قانون اساسی عراق در اختیار اکثریت شیعه است)را مساله ای مشکل ساز در دو بعد اعتقادی و امنیت ملی برای ایران می دانند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.