ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47866
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۴:۲۷
  • 233 بازدید
  • ارسال توسط :
تولیت حرم حضرت معصومه(س): آموزش زبان و ادبیات فارسی در حوزه ها احیا شود

تولیت حرم حضرت معصومه(س): آموزش زبان و ادبیات فارسی در حوزه ها احیا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام جواد(ع) از سری مدارس مرتبط با طرح مشکات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: طلبه های حوزه باید در کنار زبان و ادبیات عرب، زبان و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام جواد(ع) از سری مدارس مرتبط با طرح مشکات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: طلبه های حوزه باید در کنار زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات فارسی و بویژه گلستان سعدی را به خوبی بیاموزند تا از مهارت های کلامی و نوشتاری مطلوبی برخوردار باشند.
وی با بیان این که همه طلبه های حوزه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) در ذیل تبلیغ دین باید مبلغ ولایت باشند، افزود: علم آموزی و نشر و اشاعه معارف اهل بیت(ع) اصلی ترین وظیفه روحانیت است.
امام جمعه موقت قم همچنین با قدردانی از دست اندرکاران طرح مشکات افزود: اجرای این طرح که تعداد سال های تحصیل در حوزه را از 10 سال به هفت سال کاهش می دهد موجب ایجاد تحول در حوزه ها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب می شود.
سعیدی افزود: با توجه به گذشته نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید تعداد نیروهای حوزوی بسیار بیشتر از حال حاضر باشد و طرح مذکور به تحقق این هدف کمک زیادی می کند.

** روحانیت باید نسبت به مشکلات فرهنگی جامعه دغدغه داشته باشد
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین، انقلابی بودن را مهمترین وظیفه طلبه ها و فضلای حوزه علمیه دانست و گفت: روحانیت باید نسبت به مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه احساس دغدغه و نگرانی کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی اظهار داشت: امروز اسلام شناسان بزرگی در دانشگاه های بزرگ غرب مطالعه و تحقیق می کنند و حتی در فقه اسلام و شیعه نیز خیلی خوب کار کردند، ولی وظیفه خود در مورد مسائل فرهنگی و معنوی جامعه را به درستی انجام ندادند.
وی با بیان این که فرق یک عالم دینی با یک دانشمند و یا یک انسان معمولی چیزی جز دغدغه و نگرانی برای دین نیست، افزود: یک طلبه وقتی می بیند کشور با مشکلات فرهنگی مواجه شده است، دغدغه پیدا می کند و به دنبال راه حلی برای این مشکلات است.
وی همچنین با مهم دانستن مساله اقتصاد مقاومتی گفت: بازارهای قم از کالاهای خارجی پُر شده است و باید برای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی به دنبال تولید و مصرف کالای داخلی باشیم.

** عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام جواد(ع) و مدیر مرکز تخصصی کریمه اهل بیت(س) نیز در این آیین در تبیین فلسفه شکل گیری مدارس طرح مشکات افزود: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب نسبت به ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه دغدغه های زیادی را ابراز نمودند، مجموعه ای از طلبه های فاضل که آنها نیز در اندیشه متحول نمودن نظام آموزشی حوزه ها بودند، با به کارگیری اهتمام لازم یک برنامه درسی عملی را که طول دوره سطح را در هفت سال خلاصه می کند تنظیم کردند.
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم افزود: پس از این اقدام ها و بر اساس این نظام درسی جدید نخستین مدرسه علمیه تحت عنوان مشکات در تهران تاسیس شد، که مورد توجه رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت و معظم له هیات امنایی را برای این مدرسه منصوب کردند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورودی های نخستین شعبه این مدرسه به طور عمده از دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بودند، افزود: طلبه هایی که در این دوره مشغول به تحصل شدند هم اکنون سال دوم درس خارج فقه حوزه را سپری می کنند.
وی با اشاره به تشکیل کلاس های استاد یاری ویژه این طلاب در حوزه های مختلف فقهی، اصولی و تفسیری و همچنین علوم عقلی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در سال های آینده نیز رشته های تخصصی در حوزه های اقتصاد، سیاست، تربیت و حقوق راه اندازی شود.
حاج ابوالقاسم، دومین شعبه تشکیل شده طرح مشکات را ویژه داوطلبان دارای مدرک دیپلم عنوان کرد و گفت: هم اکنون طلبه های این شعبه نیز سال سوم درس خارج فقه را سپری می کنند.
وی با اشاره به سومین شعبه طرح یاد شده تحت عنوان مدرسه علمیه امام جواد(ع) قم مختص دانش آموزان مقطع متوسطه افزود: برنامه های این شعبه مقداری متفاوت با برنامه ارایه شده برای شعبه های اول و دوم خواهد بود و تعداد سال های تحصیل آن حدود 9 سال است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.