ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 47911
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۴۴
  • 240 بازدید
  • ارسال توسط :
جنایات میانمار زیر چتر حمایتی آمریکا و صهیونیست‌ها انجام می‌شود

جنایات میانمار زیر چتر حمایتی آمریکا و صهیونیست‌ها انجام می‌شود

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تداوم بحران انسانی در میانمار و جنایات دولت این کشور علیه مسلمانان اظهار داشت: حادثه تلخی که در میانمار در جریان است، یک نسل کشی همه جانبه و آشکار است که در زیر چتر حمایتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی های مدافع به […]

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تداوم بحران انسانی در میانمار و جنایات دولت این کشور علیه مسلمانان اظهار داشت: حادثه تلخی که در میانمار در جریان است، یک نسل کشی همه جانبه و آشکار است که در زیر چتر حمایتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی های مدافع به اصطلاح حقوق بشر انجام می شود و با سکوت آنها دست جنایتکاران میانماری برای نسل کشی مسلمانان باز گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اقدام عربستان سعودی در ایجاد جنگ درون تمدنی اسلامی و نسل کشی در بحرین، یمن و سوریه نیز به عنوان اجرای راهبرد اصلی آمریکا به این موضوع کمک می کند که مسلمانان و کشورهای اسلامی به خودشان مشغول باشند و نسبت به فجایع امروز میانمار هیچ اقدامی نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به پنج راهکار برخورد با فاجعه انسانی و نسل کشی در میانمار گفت: نخستین راهکار اقدامات حقوقی است که حقوقدانان و کارشناسان دستگاه های قضایی کشورهای اسلامی و فعالان این عرصه در جهان اسلام باید با بسیج توانمندی های خود، مجامع بین المللی و حقوق بشری را وادار کنند که ضمن جلوگیری از استمرار جنایات افراطیون میانماری، دولت و ارتش این کشور را به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه کند.

ذوالنور با اشاره به راهکار سیاسی به عنوان دومین راهکار برخورد با فاجعه انسانی در میانمار افزود: باید در این زمینه توان سیاسی و دیپلماتیک جهان اسلام به طور کامل بسیج شده و به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: سومین راهکار، راهکار فرهنگی و رسانه ای است که باید با بسیج امکانات تبلیغی و رسانه ای جهان اسلام و در داخل با امکانات تبلیغی وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما مظلومیت این نسل قربانی شده به جهان بشریت منتقل شود و با توجه به سکوت مجامع غربی باید با تحریک و بسیج افکار عمومی آنها را وادار به اقدام عملی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمین راهکار در رابطه با این بحران راهکار اقتصادی است؛ اقتصاد میانمار در حال حاضر با نفت وارداتی از جهان عرب اداره می شود و در شرایطی که دولت این کشور به نسل کشی مسلمانان مشغول است، کشورهای اسلامی باید صادرات نفت به این کشور را قطع کنند و دولت آن را تحت فشار بگذارند.

دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور درباره میانمار فعال تر عمل کنند

ذوالنور راهکار نظامی را پنجمین راهکار مقابله با بحران انسانی در میانمار خواند و اظهار داشت: وقتی می بینیم در کشور یمن و در حدود دو سال و نیم گذشته بیش از ۱۵ هزار انسان بیگناه کشته شده اند و همه اینها توسط عربستان سعودی و تحت عنوان ائتلاف علیه یمن انجام شده، آیا نمی توان برای مقابله با نسل کشی مسلمانان میانماری یک ائتلاف نظامی علیه افراطیون این کشور تشکیل داد؟

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید در خصوص بحران میانمار جدی تر عمل کند و رئیس جمهور ما هم فعال تر از وضعیت فعلی و در ارتباط با سران کشورهای دیگر به ویژه اعضای سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همکاری اسلامی به طور مستمر وضعیت میانمار را گوشزد و پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد نیز می توان برای اجماع سازی و وادار کردن دولت میانمار به پایان نسل کشی و آواره کردن مسلمانان اقدام کرد.

مرخصی های طولانی مجلس کار را برای پیگیری بحران میانمار مختل کرده است

ذوالنور همچنین با اشاره به ظرفیت های پارلمانی ایران برای پیگیری بحران میانمار گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و به ویژه کمیته حقوق بشر این کمیسیون باید جدی تر اقدام کند که متاسفانه با مرخصی های طولانی نمایندگان که عمدتا برای سرکشی به حوزه های انتخابیه است، کار ما در رابطه با میانمار مختل شده است.

وی خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شد و خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر تلاش کردیم تا نمایندگان عضو کمیسیون را برای جلسه اضطراری دور هم جمع کنیم، اما نمایندگان مشغول سرکشی به حوزه های انتخابیه هستند و در برخی مناطق حتی تلفن همراه نیز آنتن ندارد و نمی توان حتی به صورت تلفنی نمایندگان را هماهنگ کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.