ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48180
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
“سید اسد الله” مدنی به روایت یاران ناب

“سید اسد الله” مدنی به روایت یاران ناب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، میر اسدالله مدنی دهخوارقانی، نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه تبریز بود که حین اقامه نماز، مورد سوءقصد قرار گرفته و به مقام رفیع شهادت نائل آمد. این عالم وارسته که با عنوان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، میر اسدالله مدنی دهخوارقانی، نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه تبریز بود که حین اقامه نماز، مورد سوءقصد قرار گرفته و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

این عالم وارسته که با عنوان «دومین شهید محراب انقلاب اسلامی» شناخته می‌شود، متولد آذرشهر بود که دروس ابتدایی علوم دینی را در یزد فرا گرفت و برای ادامه تحیصل عازم قم شد و در آنجا تحصیلات خود را به اتمام رساند. آیت الله مدنی جزو چهره‌های موثر در انقلاب اسلامی بودند که بارها توسط ساواک زندانی و تبعید شدند. در نهایت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نمایندگی از همدان به مجلس خبرگان راه یافت و بعداً به عنوان امام جمعه تبریز منصوب شد. این مجاهد نستوه در روز 20 شهریورماه ۱۳۶۰ در حال اقامه نماز جمعه ترور شد و مسئولیت ترور ایشان را سازمان مجاهدین خلق بر عهده گرفت.

آیت الله مدنی را به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب آنچنان که باید نشناخته و مقام رفیع، درایت بی‌نظیر و شجاعت وصف ناپذیر ایشان را ندیده‌اند. در این بین تنها کتاب می‌تواند گوشه‌هایی از این شخصیت ارزنده و افتخار آذربایجان را بشناساند.

کتاب "سید اسد الله" با قلمی روان و نوشتاری در سبک بیان خاطران در فصول مختلف نگاشته شده است. علی اکبری مولف این اثر با گردآوری خاطرات شهید مدنی از کسانی که با ایشان زیسته‌اند تابلویی زیبا از حیات دومین شهید محراب را ترسیم نموده‌ است. بارزترین خصیصه کتاب کشش داستانی موضوعات و روان بودن متون است که هر طیف سنی از خواننده را می‌تواند ساعتی با خود همراه سازد.

این کتاب از مجموعه‌ی یاران ناب است که در ابتدای کتاب مبارزات شهید «آیت الله سیداسدالله مدنی» در دهه شصت بررسی شده و سپس، متن کامل آخرین خطبه نماز جمعه تبریز به امامت شهید محراب، آیت الله مدنی و وصیت نامه شهید آورده شده است. در قسمت پایانی سرگذشتنامه شهید مدنی از زبان دیگران، به همراه تصاویر و خاطراتی از ایشان درج شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.