ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48194
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
رویارویی دولت عراق با بحران عروسان داعشی و کودکان آنها

رویارویی دولت عراق با بحران عروسان داعشی و کودکان آنها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دولت عراق به 1400 زن خارجی که به عقد تروریست های داعش درآمده بودند و کودکان آنها، که پس از کشته شدن همسرانشان در این کشور سرگردان بودند، در یک اردوگاه موقت پناه داد. اغلب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دولت عراق به 1400 زن خارجی که به عقد تروریست های داعش درآمده بودند و کودکان آنها، که پس از کشته شدن همسرانشان در این کشور سرگردان بودند، در یک اردوگاه موقت پناه داد. اغلب این زنان خارجی اهل روسیه، ترکیه و یا آسیای میانی هستند؛ اما در میان آنها زنانی از برخی کشورهای اروپایی نیز به چشم می خورد.

رویارویی دولت عراق با بحران زنان و کودکان باقیمانده از داعش

با توجه به موفقیت های ارتش عراق در نابودی داعش و بیرون راندن آنها از پایگاه هایشان در شهرهای مختلف، عروس های داعشی آواره شده و از 30 اوت به اردوگاهی در جنوب موصل انتقال داده شده اند.

یک افسر اطلاعاتی در عراق اعلام کرد وی به همراه همکارانش در حال بررسی مدارک شناسایی این عروسان داعشی و کشورهای زادگاه آنها هستند. اغلب این زنان مدارک شناسایی مربوط به کشور خود را در دست ندارند و حتی برای برگشتن به وطن نیز درگیر مشکلات فراوانی هستند.

این زنان خارجی و کودکانشان اجازه خروج از اردوگاه جنوب موصل را ندارند و مقامات امنیتی عراق همزمان با تلاش برای تهیه اقامتگاه هایی دائم برای این افراد، در حال رایزنی با سفارتخانه های کشورهایی هستند که عروس های داعشی به آن تعلق دارند. مقامات عراقی امیدوارند بتوانند دست کم بخشی از این جمعیت را به کشورهایشان بازگردانند.

یکی از این زنان که به زبان فرانسه سخن می گفت در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: اصالتی چچنی دارم؛ اما پیش از این در پاریس زندگی می کردم. قصد دارم به فرانسه بازگردم ولی نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم.

این زن گفت زمانی‌که شوهرش به داعش ملحق شد او را از پاریس به عراق آورد و حالا نمی داند چه بر سر شوهرش آمده است.

رویارویی دولت عراق با بحران زنان و کودکان باقیمانده از داعش

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.