ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 48250
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
  • 402 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی‌ها تربیت‌یافته مکتب کربلا، هیئات و مساجد هستند

شهید حججی‌ها تربیت‌یافته مکتب کربلا، هیئات و مساجد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملارد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در مراسم گردهمایی «پیام‌آوران عاشورا» که عصر امروز در سالن شهید طحانی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ماه محرم، سفره پهناور الهی برای هدایت و رهبری آحاد جامعه به سمت بهترین‌هاست که این مهم بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملارد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در مراسم گردهمایی «پیام‌آوران عاشورا» که عصر امروز در سالن شهید طحانی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ماه محرم، سفره پهناور الهی برای هدایت و رهبری آحاد جامعه به سمت بهترین‌هاست که این مهم بر عهده شماست که در این مسیر پرتوان حرکت کنید.

وی ادامه داد: شهید حججی‌ها تربیت‌یافته مکتب کربلا و هیئات و مساجد هستند که با ایثار و رشادتش دنیا را تکان داد و البته این شهید بزرگوار نمونه‌ای از هزاران شهید است که در مسیر دفاع از حریم آل‌الله جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و به واقع این شهدا سفیران انتقال مصائب عاشورا و نشان دادن آن به تمام دنیا هستند.

امام جمعه صفادشت با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر روحانیون با جوانان بیان کرد: امروز لازم است هر چه بیشتر روحانیون، مادحین اهل بیت و عموم مردم به یکدیگر نزدیک شوند؛ چراکه اگر مجدانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند بهترین مسیر را می‌توان شاهد بود، ضمن اینکه مانع رسیدن دشمن که به دنبال اختلاف و شکاف است شد.

حسینی ضمن تأکید بر لزوم هدفمند حرکت کردن در مسیر تبیین مکتب عاشورا خاطرنشان کرد: دشمن با عزاداری ما مخالف نیست، بلکه به دنبال این است که ابزاری ایجاد کند تا ما را از مسیر اصلی خارج کند و چنان ما را مشغول حواشی کند که از راه و رسم و روش امام دور شده و صحبت امام را نشنویم و این همان کاری است که در صحرای کربلا یزیدیان انجام دادند تا مردم خطبه‌های امام حسین (ع)را نشنوند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که فقط شور در مراسمات باشد و شعور را از آن جدا کند و این را باید گفت دشمن یک روز با توپ و تانک آمد و نتوانست، بعد با تحریم که قریب به چهل سال است وجود دارد، اما امروز از مسیر فرهنگی وارد شده و هر روز هجمه ایجاد می‌کند.

امام جمعه صفادشت با اشاره به تلاش دشمن جهت جدا کردن مردم از دین بیان کرد: دشمن به دنبال این است که مردم را از دین جدا کند و امروز لازم است مراقب این باشیم که از اقداماتی که باعث جدایی می‌شود دور شده و جوانان را نیز از این هجمه‌ها مصون نگه داریم.

حسینی عنوان کرد: در این مسیر همه ما سه وظیفه داریم، ابتدا باید جوانان را با خداوند آشنا کنیم و فطرت وجودی جوان را که شاید در وجودش گم شده باشد را به او نمایش دهیم و این یکی از مهم‌ترین وظایف هیئات مذهبی و تک‌تک ما در ماه محرم و همه روزهای سال است.

وی با اشاره به لزوم حضور مستمر در نماز جماعت افزود: بحث دوم نماز جماعت است که باید در تمام هئیات و تکایا و البته با حضور در مساجد در رأس باشد و به آن توجه ویژه شود و هر چه بیشتر و پرشور و شعورتر نماز جماعات را برگزار کنیم؛ چراکه هر نماز جماعت، اجماع و وحدتی که رخ می‌دهد به واقع مشت محکمی بر دهان استکبار است.

امام جمعه صفادشت در ادامه گفت: مورد دیگر بالا بردن بصیرت است که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای سالیان طولانی است که بر آن تأکید می‌کند؛ چراکه اگر بصیرت باشد بهترین‌ها انتخاب می‌شود و این خود بیمه کردن جوانان ما در مقابل حیله دشمنان است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: سومین مورد که باید در مسیر آن قدم برداشت تبیین و اشاعه هر چه بیشتر ولایت‌پذیری است که باید تلاش شود در همه حال بین جوانان تبیین و ترویج شود؛ در مکتب عاشورا اگر کسی مسلم را حمایت نکند، امام حسین(ع) را هم نمی‌تواند یاری کند و باید گفت شخصی که نائب امام را نتواند یاری کند خود امام را نیز یاری نمی‌کند و به واقع امروز باید جدی‌تر از گذشته جوانان را با ولایت و ولایت‌پذیری آشنا کنیم و این یک وظیفه همگانی است و مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.