ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48256
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
  • 483 بازدید
  • ارسال توسط :
رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/20 شهریور

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/20 شهریور

** به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از برخی از منابع خبری، دولت عراق یک هزار و 400 تن از زنان خارجی تروریست های داعش و فرزندانشان را بازداشت کرده است تا از مجاری دیپلماتیک به کشورهایشان بازگرداند.بنا بر اعلام مقامات امنیتی و امدادرسانی عراقی؛ اتباع خارجی که طی چندسال اخیر […]

** به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از برخی از منابع خبری، دولت عراق یک هزار و 400 تن از زنان خارجی تروریست های داعش و فرزندانشان را بازداشت کرده است تا از مجاری دیپلماتیک به کشورهایشان بازگرداند.
بنا بر اعلام مقامات امنیتی و امدادرسانی عراقی؛ اتباع خارجی که طی چندسال اخیر به همسری تروریست های داعش در آمده اند و از آن ها صاحب فرزند نیز شده اند در اردوگاهی در موصل واقع در شمال عراق نگهداری می شوند و با این که بسیاری از این افراد مدارک هویتی ندارند، اما اغلب دارای تابعیت ترکیه، آلمان، فرانسه، روسیه، آذربایجان و تاجیکستان هستند.

** دولت هلند امروز اعلام کرد که ارتش این کشور به نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد در مالی، ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم و همچنین نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان کمک خواهد کرد.
چهار فروند هواپیمای جنگنده اف – 16 هلند از اول ژانویه سال آینده میلادی ماموریت های نظامی در عراق و شرق سوریه را اجرا خواهند کرد.

** دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی؛ از افزایش بهای بلیت های پرواز هوایی در مسیر تهران- نجف- تهران؛ تهران – بغداد – تهران در ایام اربعین حسینی در بازه زمانی 13 تا 22 آبان ماه خبر داد.
به گفته مقصود اسعدی‌سامانی؛ در جلسه دیروز سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان شرکت های هوایی مقرر شده است تا برای جلوگیری از بازار سیاه نرخ بلیت پروازهای هوایی برای زائران حسینی؛ بلیط های تهران – نجف – تهران و تهران – بغداد – تهران در بازه زمانی یادشده 12 میلیون ریال و مشهد – نجف – مشهد 15 میلیون ریال فروخته شود.
وی اظهار داشت که امسال قیمت پروازهای هوایی از تهران به نجف و یا بغداد یک میلیون ریال اضافه شده و نرخ بلیت مشهد به نجف نیز نسبت به سال گذشته یک میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافته است.

** نیروهای عملیاتی عراق موفق شدند در منطقه وادی ثلاب استان دیاله 14 عامل انتحاری داعش را به هلاکت برسانند.
استفاده از عوامل انتحاری یکی از تاکتیک های داعش در مقابله با نیروهای عراقی است، به طوری که بنابر اعلام نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، طی عملیات موصل تنها 30 عامل انتحاری زن خود را در برابر نیروهای عراقی و کرد منفجر کرده اند.

** ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر درخصوص تحولات منطقه و راهکارهای افزایش و تحکیم روابط دو جانبه بحث و گفت و گو کردند.
جزئیات بیشتری از این گفت و گوی تلفنی منتشر نشده است.

** همزمان با افزایش مخالفت ها با برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق و پیوستن شمار زیادی از مسئولین کردی به کمپین ‘نه’ به همه پرسی، دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرهاد سنگاوی عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق از فراکسیون این حزب را بدلیل پیوستن به کمپین نخیر به همه پرسی از حزب اخراج کرده است.
در بیانیه فوق می خوانیم: حق تعیین سرنوشت، همه پرسی و استقلال، راهبرد غیرقابل تغییر اتحادیه میهنی کردستان عراق است و بر همین اساس، حزب در نشست خود تصمیم گرفت تا همزمان با بازگشایی پارلمان اقلیم کردستان عراق اعتبار فرهاد سنگاوی را بدلیل مخالفت با راهبرد حزب، از وی سلب کند.
گزارش: مینا غفرانی آذر**انتشار:حسن معظمی
شبد**خاورم**7074**1010

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.