ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48450
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۹
  • 441 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین یادواره  سفیران مقاومت برگزار می‌شود

دومین یادواره سفیران مقاومت برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فاجعه منا، مرگبارترین حادثه در حج تمتع که ۲ مهر ۱۳۹۴شمسی، مصادف با۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶قمری و ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی روی داد به کشته و مفقود شدن بیش از هفت هزار تن از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فاجعه منا، مرگبارترین حادثه در حج تمتع که ۲ مهر ۱۳۹۴شمسی، مصادف با۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶قمری و ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی روی داد به کشته و مفقود شدن بیش از هفت هزار تن از حاجیان انجامید و زائرانی از ۳۹ کشور جهان در این حادثه کشته، مفقود یا زخمی شدند. مقامات دولت عربستان پس از حدود سه هفته از حادثه، تعداد رسمی جان‌باختگان را ۷۴۷۷ نفر اعلام کردند.

بسته شدن گذرگاه شماره ۲۰۴ و ازدحام جمعیت، دلیل اصلی وقوع این حادثه اعلام شد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شمار زائران کشته و زخمی جمهوری اسلامی ایران، از همه کشورهای دیگر بیشتر بود.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران اسلامی، در اولین واکنش‌ها به فاجعه منا، با اعلام سه روز عزای عمومی، مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته دولت عربستان سعودی را عامل این فاجعه دانستند.

در پی این حوادث، دو تن از دیپلمات‌های ایرانی از جمله محمدرحیم آقایی‌پور و غضنفر اصل رکن‌آبادی به شهادت رسیدند.

شهید محمدرحیم آقایی‌پور اولین سفیر ایران در لوبلیانا بود که در دوره وزارت منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق به این سمت منصوب و در دوران وزارت علی‌‌اکبر صالحی وزیر خارجه سابق سفارت ایران در اسلوونی افتتاح شد.

غضنفر اصل رکن آبادی متولد ۱۳۴۵ در قم، دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود. رکن آبادی در طول خدمتش در لبنان بارها مورد سوءقصد قرار گرفت.

دومین یادواره «سفیران مقاومت» به مناسبت گرامیداشت یاد این دو شهید بزرگوار سه‌شنبه 21 شهریورماه از ساعت 17 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.