ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 48493
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۱۸
  • 285 بازدید
  • ارسال توسط :

نمایشگاه پوستر شهید حججی نشان از رویکرد ضدجنگ هنرمندان ایرانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کورامی اُلشَن، دبیر انجمن عکاسان آنکارا، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، با اشاره به بازدیدش از آثار تجسمی و ادبی حوزه هنری، اظهار کرد: پیامی که از آثار تولیدی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کورامی اُلشَن، دبیر انجمن عکاسان آنکارا، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، با اشاره به بازدیدش از آثار تجسمی و ادبی حوزه هنری، اظهار کرد: پیامی که از آثار تولیدی و به نمایش گذاشته شده در حوزه هنری دریافت کردم، این بود که هنرمندان ایرانی با توصیف جنگ، در واقع به این موضوع تاکید دارند که نمی‌خواهند جنگ تکرار شود و نفرت خود را از جنگ بیان کرده‌اند.

وی افزود: رویکرد ضد جنگ هنرمندان ایرانی برایم بسیار ارزشمند بود. به ویژه نمایشگاهی که از پوسترهایی با موضوع «شهید محسن حججی» برپا بود، چنین پیام عمیقی داشت و من را متاثر کرد. کلیپی که از تولید عکس صحنه پردازی شده «داستان یک پرچم» سید احسان باقری برایمان به نمایش گذاشته شد نیز بسیار ارزشمند بود.

اُلشَن با تاکید بر اینکه بیش از تکنیک به مقهوم تصویر اهمیت می‌دهد، عنوان کرد: خیلی کنجکاو نیستم که درباره دوربین‌های پیشرفته تحقیق کنم و اطلاعات خود را از این لحاظ به‌روز کنم و حتی گاهی با موبایل هم عکاسی می‌کنم؛ چرا که معتقدم بیش از تکنیک، مفهومی که به مخاطب منتقل می‌کنیم دارای اهمیت است و باید بر روی مفهوم اثر تعمق و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

این عکاس ترکیه‌ای همچنین درباره سفر خود به ایران، گفت: برای فعالیت‌های سمپوزیوم عکاسی به رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آنکارا مراجعه کردیم و آنجا بروشور سفر به ایران را دیدیم. خیلی وقت بود که می خواستم به ایران سفر کنم و در ترکیه هم افراد زیادی هستند که می‌خواهند ایران را ببینند. در طول 10 روز برای تور ایران ثبت نام کردیم و عکاسان گرد هم آمدند و به این کشور سفر کردیم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.