ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 48649
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
  • 452 بازدید
  • ارسال توسط :
تصویر شهید حججی روی دفتر دانش‌آموزان/ ۱۵۰ میلیون نوشت افزار بین محصلان توزیع می‌شود/ ماجرای طرح «باربی» روی دفاتر

تصویر شهید حججی روی دفتر دانش‌آموزان/ ۱۵۰ میلیون نوشت افزار بین محصلان توزیع می‌شود/ ماجرای طرح «باربی» روی دفاتر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی رضایی مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه در میزگرد بررسی وضعیت بازار لوازم التحریر در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: نوشت افزار ایرانی اسلامی را باید در دو بخش اقتصادی و فرهنگی واکاوی کنیم. وی افزود: از منظر اقتصادی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی رضایی مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه در میزگرد بررسی وضعیت بازار لوازم التحریر در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: نوشت افزار ایرانی اسلامی را باید در دو بخش اقتصادی و فرهنگی واکاوی کنیم.

وی افزود: از منظر اقتصادی، تولید داخل و اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود تا از تولیدات داخلی حمایت شود. از منظر فرهنگی، جامعه به فرهنگ نیاز دارد و عقاید و عادات در کشور به عنوان فرهنگ شناخته می‌شود.

*وجود مجمع تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی در کشور/ از لوازم التحریر تولید داخل استقبال می‌شود

رضایی با بیان اینکه مجمع تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی – اسلامی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مجمع 50 تولید کننده عضو هستند و جلسات سالیانه و ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مجمع طرح‌ها ارائه و نظرات کارشناسی اعضا دریافت می‌شود؛ در شهریورماه یعنی همین ماه جاری نیز نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود از نوشت افزار تولید داخل استقبال نمی‌شود را قبول ندارم و اعتقاد دارم این موضوع انجام می‌شود، زیرا اگر به نمایشگاه‌های تخصصی نوشت افزار ایرانی- اسلامی مراجعه کنید٬ استقبال مردم را خواهید دید.

میزگرد وضعیت بازار لوازم التحریر در خبرگزاری فارس

*شروع تبلیغات نوشت افزار ایرانی- اسلامی توسط صداوسیما/ دفتر خارجی وارد نمی‌شود/ طرح «باربی» در داخل تولید می‌شود

مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه با بیان اینکه برای ترویج بیشتر استفاده مردم از نوشت افزار تولید داخل نیازمند برخی مقدمات هم هستیم، گفت: اکنون صدا و سیما شروع به تبلیغ نوشت افزار ایرانی – اسلامی کرده است و باید این موضوعات تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در دفترهایی که اکنون تولید می‌شود، دفتر خارجی به بازار وارد نمی‌شود؛ همین طرح‌هایی که با عناوین مختلف همچون «باربی» مشاهده می‌کنید همگی در داخل تولید می‌شود، اما در کنار آن دیگر نوشت افزار مانند تراش و پاک کن وارد می‌شود.

*نظارتی بر طرح‌های روی نوشت افزار نیست

مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه در خصوص اینکه آیا نظارتی برای نوع طرح‌هایی که روی نوشت افزار چاپ می‌شود وجود دارد، تصریح کرد: تا حالا ندیده‌ام نظارتی در خصوص طرح و چاپ وجود داشته باشد و هر طرحی که به مرحله تولید می‌رسد، کسی روی آن نظارت ندارد و سپس وارد بازار می‌شود.

*طرح‌های عفاف و حجاب روی لوازم التحریر ایرانی/ چهره‌های مدافعان حرم، سهراب و شاهنامه را روی نوشت افزار طراحی می‌کنیم


نوشت افزار دانش‌آموزی با طرح مدافعان حرم

دفاتر جدید با طرح عفاف و حجاب


دفاتر جدید با طرح عفاف و حجاب

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح‌های خوب داخلی نوشت افزار در بازار داریم؟ گفت: سلایق مختلفی در خصوص طرح‌ها وجود دارد، زیرا تولید کننده ممکن است طرحی را خوب تلقی نکند اما دانش‌آموزان از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون در زمینه طرح‌های عفاف و حجاب روی نوشت افزار فعالیت داریم و روی برخی دفاتر «چهره‌های مدافعان حرم» و یا برخی موضوعات دیگر را چاپ می‌کنیم. «سهراب» و «شاهنامه» را روی دفاتر چاپ می‌کنیم و در واقع علاقه داریم نوشت افزار جدید ایرانی- اسلامی تولید کنیم.

*بازی‌هایی همچون لِی‌لِی و هفت سنگ روی نوشت افزار


نوشت افزار با طرح لِی‌لِی


نوشت افزار با طرح هفت سنگ

رضایی با اشاره به فراموش شدن برخی بازی‌های قدیمی و بومی محلی، خاطرنشان کرد: در کنار طراحی و چاپ تصاویر و نمادهای بازی‌های بومی و محلی مانند «لِی‌لِی» و «هفت سنگ» به روی نوشت افزار، به موضوع حجاب هم توجه کرده‌ایم.

وی افزود: در تولید نوشت افزار کارگروه طراحی داریم و تمام ابعاد را در نظر می‌گیریم؛ در تولید نوشت افزار و طراحی‌ها توجه به بازی‌های قدیمی که فراموش شده است و موضوع عفاف و حجاب در اولویت قرار دارد.

*تولید دفتری با نماد شهید حججی/ استقبال از شخصیت‌های تلویزیونی روی نوشت افزار

مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه در خصوص شخصیت‌های تلویزیونی و کارتونی که وقتی روی نوشت افزار طراحی می‌شود استقبال زیادی از آنها می‌شود، گفت: برعکس هم اتفاق می‌افتد که شخصیت‌هایی داریم که در رسانه پخش نمی‌شوند و نوشت افزار آنها هم تولید نمی‌شود.

وی افزود: الزامی این نیست که یک کاراکتر تلویزیونی روی نوشت افزار طراحی و تولید شود. دانش‌آموزان کسی را که الگو شده باشد یا جریان سازی روی آن انجام شود را دوست دارند؛ ضمن اینکه اکنون طرح و دفتری با نماد شهید حججی تولید می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه توان و بودجه کافی نداریم که جریان سازی برخی طرح‌ها را در جامعه انجام دهیم، عنوان کرد: از شهید حججی کار زیادی انجام شد و با آن رشادت، آرمانش شناسانده شد. رسانه نقشی مهم در خصوص شناساندن این جریانات دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک موسسه فرهنگی، در مدارس طرح حجاب ریحانه النبی را دنبال می‌کنیم. در پایه‌های سوم تا ششم برخی مدارس این طرح اجرا و تدریس می‌شود؛ ضمن اینکه مخاطبانمان فقط دانش‌آموزان نیستند بلکه اولیا آنها هم هستند.

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های ریحانه النبی در مدارس، اولیایی داشتیم که حجاب خیلی خوبی نداشت؛ یک روی مراجعه کرد و گفت شما با بچه من چه کرده‌اید که در جشن تولد خودش با چادر نشست و شمع فوت کرد.

*انتقاد از مدارسی که اجبار به جلد دفاتر دانش‌آموزان می‌کنند/ دولت تولید کنندگان داخلی را حمایت کند

مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه با انتقاد از برخی مدارس که به دانش‌آموزان اجبار می‌کنند تا روی دفاتر خود را جلد کنند و با این کار طرح‌های اسلامی ایرانی مشخص نمی‌شوند، عنوان کرد: این کار باعث می‌شود آن طرح‌های اسلامی با عناوین عفاف و حجاب دیگر مشخص نباشد.

وی افزود: به عنوان تولید کننده خصوصی نوشت افزار که فعالیت می‌کنیم، توقع داریم حمایت دولت بیشتر و ملموس‌تر باشد. حمایت‌های جنبی وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشیم و در کنار آن نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حمایت کند.

*توزیع 150 میلیون نوشت افزار بین دانش‌آموزان

رضایی با بیان اینکه 13 میلیون مخاطب دانش‌آموز تعداد کمی نیست، خاطرنشان کرد: در هر سال به صورت میانگین 150 میلیون نوشت افزار بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که بسیار مهم بوده و لازم است در قانون هم در این خصوص حمایت‌های وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرداری تهران در سالهای گذشته نمایشگاه باز باران را در اختیار تولید کنندگان قرار داد تا بتوانند این تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

مسئول تولید محصولات فرهنگی ریحانه گفت: آستان قدس رضوی هم نمایشگاه عرضه مستقیم نوشت افزار دارد و توقع داریم در شهرهای دیگر هم این چنین باشد؛ اگر خانواده‌ها آگاه شوند، نوشت افزار ایرانی – اسلامی را می‌خواهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.