ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48833
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۲
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
تأکید شیخ صفار بر همبستگی بیشتر شیعیان عوامیه

تأکید شیخ صفار بر همبستگی بیشتر شیعیان عوامیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه عربستانی «جهینة الاخباریه»، شیخ حسن صفار، روحانی شیعه عربستاني و خطیب جمعه قطیف، در مراسم یادبود «شهید محمد رحیمانی»(از فعالان اقدامات انسانی و بشردوستانه که در حمله نیروهای امنیتی به شهادت رسید)، در حسینیه «الامام المهدی» قطیف […]

شیخ حسن صفار خواستار همبستگی اهالی العوامیه شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه عربستانی «جهینة الاخباریه»، شیخ حسن صفار، روحانی شیعه عربستاني و خطیب جمعه قطیف، در مراسم یادبود «شهید محمد رحیمانی»(از فعالان اقدامات انسانی و بشردوستانه که در حمله نیروهای امنیتی به شهادت رسید)، در حسینیه «الامام المهدی» قطیف با بیان این که نباید اجازه دهیم این رنج‌ها، سختی‌های دیگری را به دنبال داشته باشد و موجب تفرقه ما شده و ما را از یکدیگر دور کند، اهالی عوامیه را به همبستگی و اتحاد بیشتر برای ساخت مجدد این شهرک فراخواند. 
وی در ارتباط با شهید رحیمانی گفت: شهید ابوعادل مردی بود که با وجود این که می‌توانست زندگی راحت را برگزیند، خود را قربانی جامعه کرد تا این که به درجه رفیع شهادت نائل آمد و سزاوار است ما نیز از تجربه این شهید استفاده کنیم. 
حسن صفار افزود: آنچه ما از عوامیه سراغ داریم آن است که این شهرک در طول تاریخ الگوهای ممتازی را در حوزه‌های مختلف علم، ادب، خدمات اجتماعی و انسانی تقدیم کرده است. 
این روحانی برجسته شیعی تاکید کرد: عوامیه در برخورد با چالش‌ها و مصیبت‌ها کفایت خود را نشان داده و رنج‌ها  و سختی‌ها به مثابه آینه‎‌ای بوده که درون این جامعه را به تصویر کشیده است. 
شیخ حسن صفار  با بیان این که اینجا رنج‌ها گاهی در اثر بلاهای طبیعی، درگیری‌های داخلی و یا دشمنی‌های خارجی به وجود می‌آیند، تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای وجود ندارد که از گرفتار شدن به سختی‌ها در امان باشد و این طبیعت زندگی است. 
وی افزود: اشراری وجود دارند که از رنج ملت‌ها و جوامع برای منافع خود بهره می‌برند مانند تاجران جنگ‌ها و افرادی هستند که بی‌توجه به همه تنها به فکر منافع خود و دور ماندن از ضرر و زیان هستند و برخی نیز در رنج و سختی درون پاک خود را که آمیخته از خیر و صلاح است، نشان می‌دهند و شهید رحیمانی متعلق به این گروه است که در سختی‌ها در کنار جامعه خود ایستاد.  
این روحانی شیعه با اشاره به این که سختی‌ها مردهایی را می‌سازد که به جای توجه به خود، با صداقت کار کرده و به جامعه خود می‌اندیشند و آنچه در توان دارند برای کمک به مردم به کار می‌گیرند، گفت: مردم باید در مصیبت‌ها و سختی‌ها لباس وقار و حکمت به تن کنند چنانچه حضرت علی(ع) در ارتباط با مؤمن فرمودند: « فِي اَلْهَزَاهِزِ وَقُورٌ: مؤمن در سختی‌ها با وقار است».  
وی افزود: انسانی که خدمت به جامعه خود را در وقت سختی انتخاب می‌کند باید خود را برای رویارویی با خطرها آماده کند، زیرا زندگی او با خطر رو به رو می‌شود و مورد اتهام قرار می‌گیرد. 
گفتنی است، رژیم آل‌سعود مردادماه سال جاری به بهانه مبارزه با افراد مسلح، شهرک شیعه‌نشین عوامیه در  شرق عربستان به‌ویژه محله «المسور» این شهر را محاصره و مورد حمله قرار داد که در نتیجه این حملات وحشیانه و غیرانسانی، منازل مسکونی، مغازه‌ها، مساجد و حسینیه‌های این شهرک به دست نیروهای امنیتی ویران و آسیب جدی دیدند/.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.