ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48849
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۳۷
  • 462 بازدید
  • ارسال توسط :
مرحله حساس بحران روهینگیا/ هشدار القاعده به میانمار و فراخوان تروریست ها

مرحله حساس بحران روهینگیا/ هشدار القاعده به میانمار و فراخوان تروریست ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، با سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا از سوم شهریور تاکنون 400 نفر از این اقلیت قومی در میانمار توسط نظامیان کشته و حدود 400 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود در استان راخین شده و به بنگلادش فرار کرده اند.به نوشته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، با سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا از سوم شهریور تاکنون 400 نفر از این اقلیت قومی در میانمار توسط نظامیان کشته و حدود 400 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود در استان راخین شده و به بنگلادش فرار کرده اند.
به نوشته روز چهارشنبه تارنمای ‘استریت تایمز’ سنگاپور، گروه القاعده که عامل حملات 11 سپتامبر 2001 به آمریکا است با صدور بیانیه ای از مسلمانان سراسر جهان خواست به مسلمانان میانمار از طریق ارائه سلاح و ‘حمایت های نظامی’ کمک کنند.
پیش از این کارشناسان در مورد ورود تروریست های به مساله راخین و اقلیت روهینگیا و پیوستن مردم فقیر منطقه به گروه های افراطی هشدار داده بودند و برخی این سئوال را مطرح کردند که آیا میانمار خاورمیانه جنوب شرق آسیا خواهد بود؟
در بیانیه القاعده آمده است: آیا نباید شکنجه های اعمال شده علیه برادران مسلمان ما، با مجازات پاسخ داده شود. دولت میانمار باید آنچه که برادران مسلمان ما متحمل شده اند را تجربه کنند.
براساس این گزارش، میانمار ادعا کرد نیروهای امنیتی این کشور به دفاع مشروع مقابل ‘تروریست’ هایی پرداخته اند که به ارتش، پلیس و شهروندان این کشور حمله کرده اند.
شبه نظامیان ارتش رستگاری آراکان روهینگیا (آرسا) سوم شهریور به برخی ایستگاه های نظامی در ایالت راخین حمله کردند و نظامیان این را دستاویزی برای دور جدیدی سرکوب های خشونت آمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا قرار دادند.
دولت میانمار همچنین نسبت به حملات از طریق بمب گذاری در شهرها هشدار داده و درخواست القاعده برای مسلح کردن آنها را باعث پیچیده تر شدن شرایط عنوان کرده است.
القاعده در بیانیه خود از تروریست های بنگلادش، هند، پاکستان و فیلیپین خواست عازم میانمار شوند و به مسلمانان روهینگیا کمک کنند و با انجام اقدامات و آموزش های لازم در مقابل این سرکوب مقاومت نمایند.
یک مقام بلندپایه مبارزه با تروریسم مالزی نیز چندی پیش اعلام کرد میانمار با خطر رو به رشد حملات حامیان خارجی گروه تروریستی داعش که در شبکه این گروه در جنوب شرق آسیا فعالند به بهانه حمایت از مسلمانان روهینگیا مواجه است.
گروه بین المللی بحران که یک سازمان غیردولتی مستقر در بروکسل است افرادی را که در میانمار به نگهبانان مرزی حمله کردند و بحران اخیر مسلمانان روهینگیا را ایجاد کردند، در ارتباط با عربستان و پاکستان دانست.
تحلیلگران امنیتی معتقدند این خطر وجود دارد که درگیری در ایالت راخین میانمار به بهانه ای برای شبکه تروریستی جنوب شرق آسیا در مالزی، اندونزی و فیلیپین که با داعش ارتباط دارد، تبدیل شود.
‘ایوب خان مایدین’ رئیس پلیس مبارزه با تروریسم مالزی نیز اخیرا گفت این احتمال زیاد است که گروهی از مسلمانان و تروریست های داعش و یا گروه های دیگر راهی بیابند تا به میانمار رفته تا به روهینگیایی ها کمک کنند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.