ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48873
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
خاطرات شهدای دیپلمات نوشته شود

خاطرات شهدای دیپلمات نوشته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دومین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان غضنفر رکن آبادی و محمدرحیم آقایی پور، شهدای فاجعه منا، با سخنرانی علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری آغاز شد. قزوه با اشاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دومین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان غضنفر رکن آبادی و محمدرحیم آقایی پور، شهدای فاجعه منا، با سخنرانی علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری آغاز شد. قزوه با اشاره به نخستین دیدارش با شهید رکن آبادی، اظهار کرد: زمانی که برای نخستین بار قرار بود به عنوان سفیر فرهنگی به تاجیکستان بروم، جلسه‌ای با شهید رکن آبادی داشتم و در آن جلسه احساس صمیمیت بسیاری با ایشان پیدا کردم.

وی ادامه داد: حوزه هنری به تازگی کتاب خاطرات شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، را آماده چاپ دارد. همچنین کتاب «رسول مولتان» حاوی خاطرات شهید محمدعلی رحیمی، دیپلمات کشور، نیز به همت حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. برای شهیدان غضنفر رکن آبادی و محمدرحیم آقایی پور نیز وزارت خارجه و خانواده هایشان باید همت و یاری کنند تا کتاب خاطراتی منتشر شود. خاطرات این عزیزان می تواند در معرفی شان نقش بسزایی داشته باشد و حتی این قابلیت را دارد که در کتاب های درسی گنجانده شود.

وی در ادامه شعری را که به مناسبت شهادت این دو دیپلمات کشور سروده بود برای حضار خواند.

حجت الاسلام پناهیان، مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه انقلابی بودن به شعار دادن نیست، اظهار داشت: وقتی می‌گوییم امثال رکن آبادی و آقایی پور انقلابی بودند، یعنی با تقوا زندگی کردند و در کارشان نیاز به بخشنامه و نظارت نداشتند.

وی افزود: این دو شهید در فضای این کشور و با همین نظام ها، انقلابی ماندند و عوض نشدند؛ این ها خیلی هنرمند بودند که در همین مناسبات اداری، انقلابی باقی ماندند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: گاهی اوقات ادبیات جاری در کشورمان کاملا غیرانقلابی است؛ آیا انقلاب نظام‌های ارزشی را تغییر نداد؟ آیا برای اینکه ادای بی طرفی دربیاوریم باید بین حق و باطل بایستیم؟

حجت الاسلام پناهیان همچنین گفت: این دو شهید یادگار ارزشمندی از یک مدیر انقلابی در عرصه دیپلماسی بودند. این عرصه ویژگی هایی دارد که انقلابی بودن را از آدم می گیرد؛ لذا حتما باید بر روی شخصیت این ها پژوهش بشود.

وی اظهار داشت: کسانی را که وضعیت خود را از انقلابی به اداری تغییر دادند نمی توان برگرداند و انقلابی کرد؛ باید بر روی این مسئله فکر کرد که چطور می توان امثال شهیدان رکن آبادی و آقایی پور را در سازمان‌ها تربیت کرد و هزینه ها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه منطقه ما تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته، گفت: کدام‎یک از سازمان‌ها و ادارات ما چنین تاثیری گذاشته؟ آنچه در منطقه تاثیرگذار بوده نرم افزار و تفکر بسیج بوده است.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: ساختارها و نظام های ما عموما غیرانقلابی هستند و وجود افراد انقلابی در این بین مانند گوهر است و زندگی و شخصیت آن ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان این مراسم، از مستند «سفیر منا» که درباره زندگی و شهادت غضنفر رکن آبادی تولید شده، رونمایی شد.

زهرا رکن‌آبادی فرزند شهید رکن آبادی و فاطمه آقایی‌پور فرزند شهید آقایی نیز در این مراسم سخنرانی کوتاهی داشتند.

همچنین شخصیت‌هایی مانند محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، حجت الاسلام زائری، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، محمدرضا باقری معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبری، سید حسین هاشمی استاندار تهران، سفیران فلسطین، عراق و لبنان در ایران، سید صادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و جمعی از خانواده های شهدای منا و دیپلمات های کشور نیز در مراسم مذکور حضور داشتند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.