ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48877
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
  • 278 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان برای بهبود وجهه خدشه‌دار شده‌اش در جهان تلاش می‌کند

عربستان برای بهبود وجهه خدشه‌دار شده‌اش در جهان تلاش می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این روزنامه این گام را به هجمه ریاض علیه قطر و جنگ علیه یمن که در آن عربستان به هدف گرفتن اماکن غیرنظامی متهم شده، ربط داد. وزارت اطلاع رسانی عربستان مراکزی را در لندن، برلین و مسکو ایجاد خواهد کرد. چه بسا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این روزنامه این گام را به هجمه ریاض علیه قطر و جنگ علیه یمن که در آن عربستان به هدف گرفتن اماکن غیرنظامی متهم شده، ربط داد.

وزارت اطلاع رسانی عربستان مراکزی را در لندن، برلین و مسکو ایجاد خواهد کرد. چه بسا این مراکز در سال آتی میلادی در پکن، توکیو و بمبئی نیز افتتاح شوند.

عربستان از پس این مراکز اطلاع‌رسانی تغییر وجهه خود در جهان و بهبود دیدگاه‌ بین‌المللی‌ در مورد خود را هدف قرار داده باشد.

این در حالی است که کسانی که از این طرح اطلاع دارند، می‌گویند که این طرح همچنان در مراحل اولیه خود است.

روزنامه فایننشال تایمز افزود، عربستان از بحران شکل گرفته پیرامون وجهه خود رنج می‌برد چراکه عربستان به اشاعه اسلام رادیکالی و نحوه تعامل با زنان و جلوگیری از رانندگی آنها و همچنین نقض‌های حقوق بشر متهم است.

همچنین مداخله نظامی عربستان به انتقادهای بین‌المللی از ریاض دامن زده است. جنگ تحت راهبری عربستان در یمن به فاجعه انسانی و گسترش بیماری وبا در یمن انجامیده است.

همچنین عربستان رهبری ائتلافی علیه قطر را برعهده دارد که این امر به بدترین بحران دیپلماتیک میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از دهه‌ها قبل انجامیده است.

این روزنامه نوشت، دیپلمات‌های غربی نگرانی خود را نسبت به اختلافی که باعث شده هم‌پیمانان رو در روی یکدیگر قرار بگیرند، ابراز کرده‌اند و مخالف سیاست سفت و سختی هستند که برخی کشورهای عربی علیه قطر اتخاذ کرده‌اند.

این روزنامه نوشت، قطر که بزرگترین منبع گاز در جهان به شمار می‌آید، میلیون‌ها گروه لابی برای رویارویی با اتهام‌ها مبنی بر “حمایت از تروریسم” دارد.

یک پژوهشگر در این باره گفت، در حالی که ریاض کمپینی را علیه قطر در واشنگن و لندن به راه انداخته است، اما دوحه مقاومت کرده و به موضع اخلاقی بالای خود پایبند است. در نتیجه، قطر نبرد را برای به دست آوردن عقل و قلب غربی‌ها برده است و باعث آزردگی خاطر ائتلاف چهارجانبه ضد قطر (متشکل از عربستان، امارات، بحرین و قطر) شده است.

موسسات نظرسنجی به این امر اشاره دارند که پژوهش‌های مسیحی در اروپا نشان داده‌اند، وجهه عربستان به دلیل قلدری‌هایش علیه قطر و مداخله‌اش در یمن تخریب شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.