ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48881
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
  • 445 بازدید
  • ارسال توسط :
خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی

خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خوزستانی ها مردمانی نجیب؛‌ کم توقع و قانع هستند و این روحیه را می توانی در جمع حجاج این استان که این روزها؛ لحظات و ساعات پایانی سفرحج را سپری می کنند؛ به خوبی مشاهده کنی. حجاجی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خوزستانی ها مردمانی نجیب؛‌ کم توقع و قانع هستند و این روحیه را می توانی در جمع حجاج این استان که این روزها؛ لحظات و ساعات پایانی سفرحج را سپری می کنند؛ به خوبی مشاهده کنی. حجاجی که بسیاری از آنها وابسته و منتسب به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان که روزانه به جمع زایران می رود و از نزدیک پای صحبت های زایران می نشیند؛‌ روزچهارشنبه به هتل « ‌برج السابق 2» ‌درمکه مکرمه رفت و از نزدیک با زایران این استان دیدار و احوالپرسی کرد.
مادر شهید « فواد مشعلی» از قاریان قران و گروه تواشیح که در فاجعه منا به شهادت رسید ؛ اولین حاجیه خانمی بود که به قاضی عسکر خیر مقدم گفت.
خیلی سخت است که پاره تنت در مزاری بی نام و نشان در مقبره الشهدای مکه مکرمه دفن شده باشد و فقط یک بار توانسته باشی زایرمزاری گمنام باشی و حالا برای همان یکبار زیارت ؛ سپاسگزار خادمان ضیوف الرحمن هستی که این فرصت را امسال برایت فراهم کرده اند.
حاجیه خانم « مهناز مشعلی» که هنوز بعد از گذشت دوسال از شهادت تنها فرزند ذکورش ؛ در فراغ او و بویژه شهادت مظلومانه پسرش دیدگانی اشکبار دارد ؛ خطاب به قاضی عسکر گفت: ‘‌ از شما به خاطر فرصتی که فراهم کردید که بعد از دوسال ؛ از نزدیک زایر مزار فرزند شهیدم باشم ؛ صمیمانه سپاسگزارم.’
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان نیز درچند جمله با تجلیل از مقام شامخ شهدای ایران اسلامی بویژه شهدای منا که سنگینی داغ آنها ؛ برای ایشان نیز تحملش اسان نبوده است ؛‌ رو به مادر این شهید گفت: شهدای شما با شهدای کربلا محشور خواهند بود و از اثار و برکات خون شهدای مظلوم منا این بود که امسال حجاج کشورمان عزتمندانه و توام با امنیت و احترام به سرزمین وحی سفر کردند.’
قاضی عسکر سرگرم دیدار با دیگر زایران و حجاج خوزستانی می شود و من برای گفت وگوی کوتاه با مادر شهید مشعلی سر سخن را باز می کنم.
«همین چند روز پیش بود که با هماهنگی های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ما را به زیارت قبور شهدای منا در مقبره الشهدا مکه بردند. خیلی بی تاب بودم و حالا که مزار فرزند شهیدم را در سرزمینی که مزین به قدوم انبیاء و اولیا خداوند است؛ دیده ام کمی آرام گرفته ام .»
از ویژگی های فرزند شهیدش چند جمله ای گفت و بزرگترین افتخارش را تربیت فرزندی ذاکر اهل بیت و قاری قران دانست وگفت: هرچند تحمل داغ جوان سخت و جانکاه است ؛ اما امروز حال و روز مادران شهدایی که سالهاست در انتظار بازگشت یک تکه استخوان و یا نشانی از فرزند شهیدشان هستند را بیشتر درک می کنم.
مادر این شهید ؛ تنها درخواستش را دسترسی به فیلم هایی دانست که فرزندش در سال 94 در برنامه های قرانی و تواشیح در سرزمین وحی حضور داشته و امیدوار است ؛ مسئولان مربوطه این درخواست را اجابت کنند.
کمی آنطرف تر «‌یوسف سیفی» زایر دیگری از استان خوزستان با چند حاجی دیگر سرگرم صحبت است و در پاسخ به درخواست شماری از هم کاروانی های خود که خواستار افزایش کیفیت غذاها هستند ؛ می گوید: « مگر ما برای غذا آمده ایم . خدا را شکر … »
قاضی عسکر نیز در واکنش به درخواست شماری از زایران که انتظار بیشتری درخصوص کیفیت غذاها داشتند؛ گفت: که آشپزها همگی ایرانی هستند مواد اولیه که سالها قبل از ایران وارد می شد ؛‌امسال با محدودیت هایی مواجه شد و مجبور شدیم خیلی از آنها را از کشور میزبان تهیه کنیم لیکن امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده شاهد کیفیت بهتری باشیم.
ایشان خطاب به یکی از زایران خوزستانی که انتظارش ارتقای کیفیت غذاها بود اظهارکرد: البته غذای بیرون به کیفیت دستپخت خانم های ایرانی نمی رسد…( خنده حضار)
خانم ‘ طاهره انصاری ‘ دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه اهواز نیز خود را به نماینده ولی فقیه رساند و از ایشان درخواست حمایت از موضوع پایان نامه اش را مطرح کرد.
وی گفت: که موضوع پایان نامه اش؛ «‌نقش حکومت اسلامی در تعدیل احکام حج در شرایط صد» است و این کار پژوهشی و تحقیقاتی نیازمند مساعدت دست اندرکاران حوزه حج است.
قاضی عسکر نیز با استقبال با فعالیت های پژوهشی و دانشگاهی در حوزه حج ؛ راهنمایی های لازم را به این دانشجو ارایه کرد و مقرر شد برای ادامه کار ؛ در ایران پیگیری های لازم را انجام دهد.
سخنان یکی از آزادگان کشورمان که حدود 9 سال از بهترین سال های عمرش را در زندان های صدام بسر برده ؛ سخنان سایر زایران را تحت الشعاع خودش قرار داد.
‘‌جاسم تمیمی ‘ که در سال 60 اسیر شد و بعد از 9 سال از زندان های عراق آزاد و به مهین اسلامی بازگشت؛ خطاب به قاضی عسکر خوش آمد گفت و انتظار داشت ؛ کاروان های حجاج ویژه جانبازان و ازادگان و ایثارگران متمرکز از تهران نباشد و سایر استانها هم بتوانند کاروان های مجزای خانواده شهداو ایثارگران در حج داشته باشند.
نماینده ولی فقیه رو به ‘ نصرالله فرهمند ‘ مدیرعملیات حج که وی را همراهی می کرد؛ اظهارکرد: که ایشان هم همانند شما از آزادگان سرافراز ایران اسلامی هستند.
قاضی عسکر گفت: شما بهترین ذخیره را برای فردای قیامت دارید و قول بدهید که دست ما را هم در آن دنیا بگیرید. همه مردم ایران مدیون جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس و ازادگان سرافراز هستند و خدمت گزاری به شما حجاج افتخاری بس بزرگ است.’
حاجیه خانم ‘ اقدس تقوی ‘ از شهرستان اهواز در جمع شماری از بانوان خطاب به نماینده ولی فقیه گفت که از زحمات شما که باعث و بانی برقراری دوباره حج شده اید ؛ صمیمانه سپاسگزاریم . منتظر بازگشایی عمره هستیم .
برنامه بازدید قاضی عسکر از کاروان زایران ایرانی رو به اتمام است و مطابق روال معمول شماری از حجاج کشورمان ایشان را تا درب هتل بدرقه کردند
اجتمام*1933*1724
دریافت: بهروز سلطانیان * انتشار: حسین فتح الهی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.