ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48901
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
۵ نکته در مورد اهمیت بالای عملیات دیرالزور

۵ نکته در مورد اهمیت بالای عملیات دیرالزور

سرویس بین الملل فردا: شکست محاصره دیرالزور، مهم‌ترین تحول میدانی سوریه طی دو هفته اخیر است. در این مدت، گزارش‌های متعددی در مورد ابعاد گوناگون این عملیات منتشر شده و حالا در یک گزارش، اهمیت استراتژیک و ژئوپلتیک این عملیات را تشریح می‌کنیم. سه روز قبل، ائتلاف سوریه دموکراتیک به دستور آمریکا و با محوریت شبه […]

سرویس بین الملل فردا: شکست محاصره دیرالزور، مهم‌ترین تحول میدانی سوریه طی دو هفته اخیر است. در این مدت، گزارش‌های متعددی در مورد ابعاد گوناگون این عملیات منتشر شده و حالا در یک گزارش، اهمیت استراتژیک و ژئوپلتیک این عملیات را تشریح می‌کنیم. سه روز قبل، ائتلاف سوریه دموکراتیک به دستور آمریکا و با محوریت شبه نظامیان کرد، عملیات جدیدی برای سیطره بر سواحل شمالی رود فرات آغاز کرده است. از سوی دیگر عملیات متحدین برای پاکسازی کامل حومه غربی و جنوبی دیرالزور به پایان رسیده و در آستانه آغاز عملیات پاکسازی نیمه شمالی شهر دیرالزور هستیم. با توجه به احتمال تقابل میان متحدین (محور مقاومت، ارتش سوریه و روسیه) با شبه نظامیان کرد و متحدین آمریکا، در این گزارش مهم‌ترین علل اعمیت عملیات دیرالزور را برشمرده‌ایم: پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزورقسمت شمالی شهر دیرالزور طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توسط گروه‌های معارض مسلح سوری تصرف شد.
در ادامه استان دیرالزور نیز به طور کامل تحت سیطره ارتش آزاد سوریه و متحدین درآمد.
در سال ۲۰۱۴ داعش با خیانت فرماندهان النصره و احرار الشام در دیرالزور، این استان را به طور کامل اشغال کرد و تنها نیمه جنوبی شهر تحت کنترل ارتش سوریه باقی ماند.از سال ۲۰۱۴، اهالی دیرالزور (نیمه جنوبی) یک تنه مقاومت کرده و علیرغم بیش از سه سال محاصره، تسلیم داعش نشدند!
۱- استان دیرالزور، مانند یک سپر در برابر مرزهای کشور عراق است. کریدورها و راه‌های ارتباطی و ترانزیتی میان سوریه و عراق از این استان عبور می‌کند. ضمن این‌که جنوب آن با کشور اردن هم‌مرز است. به این ترتیب با سیطره جبهه مقاومت بر این استان، عملا راه‌های ارتباطی از بغداد به دمشق تا بیروت ایمن خواهد بود. 
پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزور
بالا: مسیر اصلی کریدور بغداد دمشق که می‌تواند کریدور تهران تا بیروت و مرزهای سرزمین اشغالی باشد.پایین: دو مسیر ارتباطی جایگزین میان بغداد و دمشقهمان طور که در تصویر مشخص است، دو مسیر پایینی برای محور مقاومت قابل استفاده نمی‌باشد! مسیر اول در منطقه «تنف» می‌گذرد که در اشغال آمریکاست و مسیر دوم از کشور اردن می‌گذرد که اصلی‌ترین همپیمان اسرائیل در منطقه است.پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزور
۲- دیرالزور به نوعی سپر سوریه در برابر عراق است. بخش وسیعی از این استان حالت بیابانی دارد و جزء «بادیة الشام» محسوب می‌شود. استان الانبار – که از نظر امنیتی، خاستگاه اصلی گروه‌های تروریستی در عراق است – در مجاورت دیرالزور قرار دارد و در صورت اشغال این استان توسط گروه‌های تروریستی یا نیروهای وابسته به آمریکا، همواره کشورهای سوریه و عراق در معرض تحرکات و ناامنی‌های گروه‌های تروریستی خواهند بود.
پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزور ۳- بیش‌ترین حجم انرژی، نفت و گاز سوریه در استان دیرالزور قرار دارد و این استان را باید یکی از ثروتمندترین استان‌های سوریه از نظر منابع خدادادی دانست.
۴- موقعیت بیابانی استان دیرالزور، تأمین و تثبیت امنیت را در آن بسیار مشکل کرده است. راه‌های دسترسی به این استان عمدتا از بیابان می‌گذرد و گروه‌های تروریستی مانند داعش که سابقه نزدیک به ۱۵ سال مبارزه بیابانی در عراق را در کارنامه دارند، همواره می‌توانند در مسیرهای بیابانی ناامنی ایجاد کنند. در نتیجه حتی در صورت سیطره دوباره نظام سوریه بر تمام شهرهای این استان، باز هم بادیة الشام مانند «صحرای سینا در مصر» خواهد بود. بر همین اساس، اگر شهرها توسط نظام سوریه آزاد نشود، همواره مسیر ترانزیتی عراق سوریه در معرض حملات تروریستی و ناامنی‌های داعش خواهد بود.
پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزور
۵- رود فرات می‌تواند یک مرز طبیعی میان قلمرو مناطق تحت حمایت آمریکا (سوریه دموکراتیک) و مناطق تحت سیطره دمشق باشد. در شمال رود فرات علاوه بر میادین نفت و گاز، استان حسکه قرار دارد که در در رتبه دوم حجم نفت و معادن غنی در سراسر سوریه قرار دارد.
پنج نکته در مورد اهمیت عملیات دیرالزور
نقشه توزیع منابع نفت و گاز در سوریه

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.