ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48907
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
  • 203 بازدید
  • ارسال توسط :

نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در حال حاضر این شهرستان با 5 دانشگاه و دو حوزه علمیه و رشد دانشجویان و اساتید و فرهنگیان و دانش‌آموزان و افراد مشتاق و علاقمند به مطالعه تنها دارای یک باب کتابخانه عمومی در شهر اسدآباد بوده و از کمبود فضای کتابخانه‌ای به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، در حال حاضر این شهرستان با 5 دانشگاه و دو حوزه علمیه و رشد دانشجویان و اساتید و فرهنگیان و دانش‌آموزان و افراد مشتاق و علاقمند به مطالعه تنها دارای یک باب کتابخانه عمومی در شهر اسدآباد بوده و از کمبود فضای کتابخانه‌ای به شدت رنج می‌برد.

امروز فضای تنها کتابخانه عمومی شهر دیگر پاسخگوی مراجعان نیست و دیگر زمان آن فرارسیده تا مسئولان نسبت به تسریع پروژه‌های کتابخانه‌ای این شهرستان از جمله توسعه کتابخانه شهید رجایی شهر اسدآباد و نیز نسبت به تسریع در عملیات اجرایی پروژه نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان در اسدآباد اقدام کرده و تدابیری بیندیشند.

برای مرتفع شدن نیاز فضای کتابخانه‌ای شهروندان اسدآبادی، کلنگ پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان و غرب کشور در سال ٩٠ در حالی به زمین زده شد که موجبات خوشحالی بسیاری از شهروندان و علاقمندان و مشتاقان به مطالعه و کتاب را به همراه داشت و ساکنان و اهالی واقع در مجاورت پروژه برای قرار گرفتن این طرح بزرگ در این نقطه از شهر رضایتمندی خود را اعلام می‌داشتند.

اما امروز با گذشت ۶ سال این پروژه  با ١٠ درصد پیشرفت تنها در حد فنداسیون باقیمانده و به علت عدم اعتبار متوقف بوده و طی این مدت، ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده نیز در حال تخریب و فرسودگی است و این مکان محل مناسبی برای انبوه زباله‌ها و به دنبال آن نارضایتی ساکنان و اهالی این منطقه شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: در سال 91-90 توسط شورای شهر و شهرداری سابق زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر به اداره کتابخانه عمومی شهرستان برای ساخت نخستین کتابخانه استاندارد استان در شهرستان اسدآباد واگذار شد.

حسین افشاری اظهار کرد: این کتابخانه استاندارد با دارا بودن بخش مخزن مجزا، سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران، سالن آمفی تئاتر، سالن اجتماعات فرهنگی، فروشگاه و نمایشگاه کتاب، بخش کودک، بخش نابینایان، بخش مرجع، اینترنت و دیجیتال و بخش اداری در ۴ طبقه احداث خواهد شد.

وی افزود: این پروژه به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان در اسدآباد برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

افشاری ادامه داد: این پروژه در سال گذشته دارای یک میلیارد و ١۴٩ میلیون تومان اعتبار بوده که به علت عدم تخصیص عملیات اجرایی طرح فوق متوقف است.

وی از اختصاص یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه استاندارد این شهرستان از محل اعتبارات متوازن خبر داد و تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار عملیات مجدد اجرایی طرح آغاز می‌شود.

سرپرست اداره مسکن و شهرسازی شهرستان اسدآباد نیز در رابطه با پروژه کتابخانه استاندارد شهر اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان به ایسنا گفت: کتابخانه استاندارد اسدآباد با دو هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع براساس استانداردهای بین‌المللی کتابخانه‌ای احداث خواهد شد که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ١٠ درصدی بوده و فعلا در مرحله فنداسیون باقیمانده است.

جواد کرمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه در سال ٩۴، میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون را افزون بر ٢٠٠ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل پروژه به اعتباری افزون بر ۴ میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه مجری پروژه ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد اداره راه‌وشهرسازی استان همدان است، اظهار کرد: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده که در صورت تخصیص، برای ادامه احداث پروژه کتابخانه استاندارد، این طرح بین پیمانکاران به مزایده گذاشته خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه با به مزایده گذاشتن پروژه بین پیمانکاران، مجددا ادامه ساخت و احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد آغاز می‌شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبار درنظر گرفته شده سالجاری تنها تا مرحله اسکلت و سفت‌کاری پروژه کفایت خواهد کرد.

سرپرست اداره مسکن و شهرسازی شهرستان اسدآباد یادآور شد: مجددا برای ادامه پروژه و اختصاص و تخصیص اعتبار لازم ادامه کار متوقف خواهد شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد هم اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد در سال ٩۴ با ٢٧٠ مترمربع زیربنای ساختمان و به مساحت ٢ هزار و ٣۴۶ متر در ۴ طبقه آغاز شده است.

مهدی مرادیان‌تمجید با اشاره به اینکه پروژه فوق تا کنون به علت کمبود اعتبار تنها ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تصریح کرد: پروژه نخستین کتابخانه استاندارد استان در اسدآباد برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی شهر اسدآباد نیز عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی این طرح انجام خواهد گرفت.

مرادیان‌تمجید، تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود شهرستان اسدآباد را۶ کتابخانه عمومی اعلام کرد و گفت: کتابخانه شهید رجایی شهر اسدآباد از حیث امانت کتاب و مراجعه‌کننده یکی از کتابخانه‌های برتر استان همدان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: شهر اسدآباد در حال حاضر با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار دانشجو تنها دارای یک باب کتابخانه عمومی بوده و احداث و بهره‌برداری کتابخانه استاندارد این کمبود را مرتفع خواهد کرد.

این فرد مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ١٣٠۶ متر فضای کتابخوانی در شهرستان اسدآباد وجود دارد، یادآور شد: از ۶ باب کتابخانه عمومی شهرستان، ٢ باب کتابخانه در شهر آجین و اسدآباد، شهری و ۴ باب کتابخانه روستایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ٣ هزار و ۵٠٠ نسخه کتاب مرجع در کتابخانه شهید رجایی تصریح کرد: در مجموع ۶ باب کتابخانه‌های عمومی فعال این شهرستان ۴٨ هزار نسخه موجود است و در ۵ سال گذشته منابع کتاب این شهرستان از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

مرادیان‌تمجید، تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان را ٣ هزار و ٢٠٠ نفر برشمرد و گفت : ماهیانه ٣ هزار نسخه کتاب توسط کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای کتابخوانی این شهرستان به ازای هر 100 نفر یک متر و ٢۵ سانت است، عنوان کرد: در شهر اسدآباد سرانه فضای کتابخوانی به ازای هر 100 نفر تنها ٩۵ سانتیمتر است.

تهیه از: شهره اکبری، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.