ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48919
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
  • 355 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا انصارالله جشن غدیر امسال را با شکوه‌تر برپا کرد

چرا انصارالله جشن غدیر امسال را با شکوه‌تر برپا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، عید غدیر امسال در یمن با سال‌های قبل متفاوت بود. این را جشن‌ها و تدارکاتی که گروه انصارالله برپا کرد، نشان داد. در این گزارش آمده است که در هفته‌های اخیر شکافی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، عید غدیر امسال در یمن با سال‌های قبل متفاوت بود. این را جشن‌ها و تدارکاتی که گروه انصارالله برپا کرد، نشان داد.

در این گزارش آمده است که در هفته‌های اخیر شکافی بین ائتلاف انصارالله با حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح پدید آمد که اگر تا حدی جلوی آن گرفته نشده بود می‌توانست به درگیری مسلحانه بین دو طرف کشیده شود.

منابع محلی و ساکنان صنعاء گفتند امسال روز عید غدیر یا همان عید ولایت را بیش از سال‌های پیش درک کردیم آن هم به لطف تبلیغات بزرگی که از چند روز پیش برای برپایی این عید بزرگ توسط انصار الله ترتیب داده شده بود

بر روی تابلوهای تبلیغاتی که توسط نیروهای انصار الله در گوشه و کنار شهر صنعا نصب شده بود عباراتی نوشته شده که بر اصل ولایت تاکید دارد؛ نظیر این عبارات که «در عصر حاضر ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به درک ولایت داریم» یا اینکه «ایمان به اصل ولایت مساله است» که با پیروزی ارتباط دارد و در تابلوی دیگری نوشته شده است: تا زمانی که دست علی علیه السلام توسط رسول اکرم (ص) بالا گرفته می‌شود، امت اسلامی سربلند است.

العربی الجدید آورد: با وجود اینکه عید غدیر یک مناسبت دینی است اما از نظر منتقدان آن پیامی سیاسی را مخابره می‌کند، آنها می‌گویند عید غدیر سخن از ولایت و شیعه امامی است که حکومت و قدرت را حقی اعطا شده به خاندان بنی هاشم از فرزندان حسن و حسین [علیه‌السلام]، نوادگان رسول اکرم (ص) و فرزندان امام علی بن ابی طالب [علیه السلام] می‌داند و به روایت آنهایی که عید غدیر را بزرگ می‌دارند نبی اکرم (ص) توصیه کرده که علی خلیفه و امام مسلمین باشد.

در همین راستا منتقدان انصار الله معتقدند پیام سیاسی غدیر و مناسبت‌های آن نشان می‌دهد که عبدالملک الحوثی، رهبر انصار الله که صنعا و شهرهای دیگری از یمن را تحت تسلط خود دارد می‌خواهد خود را حاکم و امام یمن کند چون از سلاله خاندان اهل بیت است تا جایی که وی را متهم می‌کنند که به دنبال احیای نظام امامی (حکومت چند صد ساله شیعیان زیدی) است که در پی انقلاب 26 سپتامبر 1962 سرنگون شد در حالی که انصار الله این اتهام را رد می‌کند.

عوامل دیگری هم بر اهمیت مناسبت عید غدیر امسال در یمن افزوده که از جمله آن اختلاف پدید آمده بین انصار الله با حزب کنگره ملی است؛ حزبی که انصارالله بر حسب ضرورت اوضاع با آن ائتلاف کرد در حالی که در طول جنگ‌های صعده بین سال‌های 2004 تا 2010 در مقابل آن قرار داشت؛ همپیمانی این دو حزب از زمان جنگ و با یورش به صنعا در سپتامبر 2014 آغاز شد که سپس با مداخله نظامی به رهبری عربستان و امارات در 26 مارس 2015 به جنگی فراگیر مبدل شد که تا به امروز ادامه دارد.

العربی الجدید افزود، حوثی‌ها در چارچوب چیزی که آن را «رویارویی با تنش از طریق تنش» نامدیدند جشن‌های مناسبت عید غدیر را برپا کردند تا پاسخی به جشن‌هایی باشد که رهبران و طرفداران حزب کنگره ملی در 24 آگوست گذشته به مناسبت سالگرد تاسیس این حزب برگزار کردند.

 انصارالله همچنین دیوارهای اطراف ساختمان ریاست جمهوری در منطقه النهدین نزدیک به میدان سبعین در صنعا را با عبارت‌هایی به مناسبت بزرگداشت روز عید غدیر تزئین کرده بود منطقه‌ای که به دلیل وجود مقر ریاست جمهوری بالاترین نهاد حکومتی در یمن در آنجا یک نماد سیاسی شمرده می‌شود اگرچه بر اثر صدها نوبت حمله هوایی ائتلاف سعودی طی 2 سال و نیم گذشته تقریبا ویران شده است.

بیشتر تحلیلگران یمنی بر این قضیه اتفاق نظر دارند که جشن‌های انصار الله به مناسبت عید غدیر امسال در کشورشان متفاوت از سال‌های قبل و حامل پیام‌هایی فوق العاده بود که این نشانه حضور و اعتماد انصارالله است و اینکه می‌خواهد افکار عمومی را به سمت درک ولایت بیش از هر زمان دیگری سوق بدهد در حالی که دیگران معتقدند بزرگداشت مفصل عید غدیر توسط انصار الله می‌تواند اتهام‌های رقبا و مشکل بین این جنبش با طرف‌های دیگر را بیش‌تر کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.