ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48930
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
  • 533 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز به کار نخستین شهربازی معارفی در جوار حرم رضوی

آغاز به کار نخستین شهربازی معارفی در جوار حرم رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، احمد نجفی، مسئول این مجموعه در محل شهربازی معارفی و نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های این شهربازی معارفی توسط کمیته‌های متعدد انجام می‌شود، اظهار کرد: کمیته پژوهش این مجموعه بر روی محتوای فعالیت‌ها کار می‌کنند، کمیته رصد و شناسایی فعالیت‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، احمد نجفی، مسئول این مجموعه در محل شهربازی معارفی و نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های این شهربازی معارفی توسط کمیته‌های متعدد انجام می‌شود، اظهار کرد: کمیته پژوهش این مجموعه بر روی محتوای فعالیت‌ها کار می‌کنند، کمیته رصد و شناسایی فعالیت‌های خارج و داخل شهربازی را رصد می‌کنند تا بازی‌ها متناسب با نیاز روز طراحی شود، کمیته طرح و ایده وظیفه ابداع بازی‌ها و کمیته فنی و مهندسی وظیفه ساخت بازی‌ها را برعهده دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: مردم پس از بازدید از این شهربازی خواستار این شدند که این فعالیت در این شهر و این مکان ادامه یابد، تا زائران کودک و نوجوان پس از زیارت ذهنیت خوبی را با خود به همراه داشته باشند. اگر آستان قدس رضوی به این نتیجه برسد که این نمایشگاه و شهربازی دائمی شود تلاش می‌کنیم که آن را به طور دائم برپا کنیم.

مسئول شهربازی معارفی با بیان اینکه مساحت این شهربازی 6 هزار متر است، گفت: 80 درصد فضا به شهربازی معارفی و 20 درصد به نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی اختصاص یافته است. همه المان‌های داخل شهربازی توسط خود اعضا طراحی و هیچ‌ کدام از خارج وارد نشده‌اند.

وی عنوان کرد: نیمی از اعضا و فعالان شهربازی معارفی را طلاب به عنوان کارشناسان بازی‌ها تشکیل می‌دهند و در مجموع 115 نفر با میانگین سنی 20 تا 25 سال به عنوان عوامل اجرایی در این مجموعه فعالیت دارند.

نجفی در خصوص بخش نوشت‌افزارها تاکید کرد: بسیاری از نوشت افزارها ترویج‌کننده فرهنگ غرب هستند. نوشت‌افزارهای این مجموعه در موضوعاتی از جمله شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و وقایع تاریخ اسلام طراحی شدند. در واقع باید گفت که پس از گذشت 40 سال از انقلاب در حوزه بازی نتوانستیم بازی‌های ایرانی را با فرهنگ بومی خودمان طراحی کنیم.

وی درباره اهداف این مجموعه خاطرنشان کرد: امیدواریم این شهربازی به عنوان الگویی کارآمد و خلاقانه از بازی و سرگرمی در جهان اسلام شناخته شود، اگر خواهان جامعه اسلامی هستیم باید در همه ابعاد این موضوع را دنبال کنیم و شهربازی معارفی می تواند در آینده نام امام رضا(ع) در سراسر کشور بسط و گسترش یابد.

مسئول شهربازی معارفی در خصوص رده سنی کودکان و نوجوانانی که در این شهربازی پذیرفته می‌شوند، گفت: برای کودکان 7 تا 9 سال در یک بخش و در بخش دیگر برای کودکان 10 تا 12 سال و در بخش سوم برای نوجوانان 13 تا 17 سال برنامه‌هایی تدارک دیده شده است و در مجموع با یک پک که شامل چهارده بازی است میزبان کودکان و نوجوانان هستیم.

وی یادآور شد: در این مجموعه به کودکان و نوجوانان آموزش‌هایی در خصوص مواد غذایی مضر، قصص انبیاء، قصه‌های ایرانی- اسلامی، مدیریت بحران، ‌احکام، وقایع و رویدادهای اسلام، فرهنگ شهروندی و سایر موضوعات داده می‌شود.

نحفی گفت: مرکز تبیان با هدف انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان از سال 82 در یکی از مناطق محروم قم آغاز به کار کرد. پس از دیداری این مجموعه با رهبر معظم انقلاب داشت ایشان بر کار خودجوش تاکید کردند، لذا فعالیت این مجموعه پس از آن گسترده‌تر شد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه از سال 92 در حرم حضرت معصومه(س) به فعالیت‌ خود ادامه داد و نوروز 93 در آستان مقدس حضرت معصومه(س) مجددا فعالیت داشت و همچنین تاکنون در شهرهای مختلف از جمله بوشهر برپا شده است.

عکس خبر تزئینی است.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.