ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48959
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
  • 158 بازدید
  • ارسال توسط :
7 موکب توسط لرستان در عراق برای اربعین ایجاد می‌شود

7 موکب توسط لرستان در عراق برای اربعین ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، اصغر حقی پور، رئیس عتبات و عالیات در نشست با مداحان اهل بیت استان که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: ما در اربعین حسینی شاهد جمعیت میلیونی زایرین  هستیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، اصغر حقی پور، رئیس عتبات و عالیات در نشست با مداحان اهل بیت استان که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: ما در اربعین حسینی شاهد جمعیت میلیونی زایرین  هستیم که این جمعیت اقلیت ها هم حضور دارند از سنی گرفته تا یهودی و مسیحی.

 

وی افزود: دشمن و استکبار جهانی از جمعیت حسینی می ترسد و به ما برچسب کفر و پرستش سنگ و بت می زنند، لذا ما با درون و محتویات کار داریم و در اینجاست که جای منیت نیست و جای از خود گذشتن است و همه با هم و هم دل قدم برداریم و اسم مطرح نباشد و ابا عبدالله حسین(ع) مطرح است و انشالله که امام ما را به خادمی و نوکری خودش بپذیرد.

 

 رئیس ستاد عتبات استان لرستان عنوان داشت:ستاد اربعین حسینی با مسئولیت وزارت کشور صورت می گیرد.

 

 وی کمیته های ستاد استان را شامل بهداشت و درمان زیر ساخت فرهنگی اسکان تغذیه و جمع آوری کمک های مردم به عتبات عنوان کرد.

 

حقی پور افزود: در استان لرستان ریاست ستاد اربعین اربعین حسینی هوشنگ بازوند استاندار لرستان و دبیر ستاد سردار کشکولی هستند.

 

رئیس ستاد عتبات استان لرستان گفت: ما تا کنون هفت موکب برای خارج از کشور ثبت نام کردیم و برای آنها شناسنامه صادر شده است.

 

حامد ویسکرمی، معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان گفت: با دیدن جمعیت اربعین حسینی نزدیکی فرج امام زمان به ذهن میرسد و این یک تمرین یکپارچگی وحدت و اتحاد برادری و اخوت است و هم اینکه انتخاب شده هستیم لذا این موضوع بسیار مهم و حایز اهمیت است بنابراین این موضوع مورد توجه همه مردم قرار دارد.

 

 وی بیان داشت: امسال بیش از هزار موکب در ایام اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد.

 

 ویسکرمی افزود: پنج هزار نفر روزانه در نجف اسکان و پذیرایی و پنج هزار نفر دیگر درکربلا پذیرایی خواهند شد.

 

 این مسئول یاد آور شد: هفت موکب در نجف و کربلا ثبت نام کردند ما در خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت موکب مردمی را هم داریم و طبق پروانه موکب داری فعالیت خواهند کرد.

 

 ویسکرمی گفت: موکب حضرت عباس به مسئولیت میثم کشکولی و هبت اله هاشمی در نجف و کربلا روزانه ۴ هزار نفر را اسکان و پذیرایی خواهند کرد.

 

وی اظهار داشت: موکب امام رضا به مسئولیت نرگس بیرانوند که در نجف اشرف است ۲ هزار نفر را پذیرایی می کنند.

 

 معاون هماهنگی مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان ادامه داد: موکب دلداگان حسینی خرم آباد بانک حکمت با مسئولیت حسن نژاد که روزانه هزارو500 نفر را اسکان و پذیرایی و ۲۰۰ نفر شام نهار و میان وعده و موکب انصار العباس بروجرد آقای روزبهانی هزارو500نفر اسکان و ۲ هزار نفر در کربلا پذیرایی می کنند.

 

 ویسکرمی ادامه داد: موکب منتظران مهدی دورود با مسئولیت حسن پور هزار نفر را در کربلا اسکان و پنج هزار میان وعده در کربلا را خواهند داشت.

 

به گفته وی موکب امام حسن عسگری ازنا با مسئولیت حاجی وند هستند ۵۰۰  اسکان در کربلا پذیرایی خواهند کرد. و موکب ابوالفضل عباس قمر بنی هاشم الیگودرز مسئولیت اقای  ذوالفقاری ۴۰۰ اسکان و هزار صبحانه نهار و شام خواهند داد.

 

 ویسکرمی گفت: یک سری قبوض هستند که به عنوان اوراق بهادر بین موکب ها توزیع خواهند شد و د ر مقابل اوراق ها مسئول هستند در موکب ها به روی همه زایرین باز خواهد شد و حکم ستاد محور قرار دادن مردم در اربعین مساله مهمی است.

 

 معاون هماهنگی مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان گفت: هر موکب ۲ نفر معرفی می شود به همراه پاسپورت ها با ذکر الویت ها شعار محوری اعلام شده در مکاتبات تبلیغات و بنر ها استفاده شود. 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.