ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 48984
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
لزوم ورود حوزه هنری به مقوله اقتصاد هنر/ نسبت به معیشت هنرمندان دغدغه داریم

لزوم ورود حوزه هنری به مقوله اقتصاد هنر/ نسبت به معیشت هنرمندان دغدغه داریم

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از وظایف و دغدغه‌های حوزه هنری، پرهیز از انجام کارهای سطحی و روبنایی است. یعنی وقتی موج خبری یک رویداد از بین رفت، حوزه سعی می‌کند کار جدی درباره آن انجام دهد. وی ادامه داد: درباره شهید حججی هم […]

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از وظایف و دغدغه‌های حوزه هنری، پرهیز از انجام کارهای سطحی و روبنایی است. یعنی وقتی موج خبری یک رویداد از بین رفت، حوزه سعی می‌کند کار جدی درباره آن انجام دهد.

وی ادامه داد: درباره شهید حججی هم سعی کردیم واکنش‌ آنی داشته باشیم و با رونمایی نقاشی‌های آقایان قدیریان و روح‌‌الامین و برپایی نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» نسبت به این شهید عزیز ادای دین کنیم. اما قطعاً فعالیت حوزه به این موارد محدود نمی‌شود، مخصوصاً که شهید حججی همکار ما بودند و در معرفی کتاب‌های ما در حوزه دفاع مقدس زحماتی متقبل شدند، امیدواریم در وقت مقتضی به این سیره ایشان بپردازیم.

رئیس حوزه هنری افزود: در حال حاضر آقای قزوه در مرکز آفرینش‌ها مشغول جمع‌آوری مجموعه اشعار درباره شهید حججی هستند و امیدواریم تا اربعین این شهید بزرگوار رونمایی شود.

وی درباره راه‌اندازی «اکسپوی حوزه هنری» و ورود حوزه به مقوله اقتصاد هنر گفت: معتقدم کاری که خریداری نشود، دیده نمی‌شود و از قدیم ـ به ویژه در بحث کتاب ـ روی این موضوع تأکید داشته‌ام. الحمدلله با این نگاه در برخی حوزه‌ها به هدف رسیده‌ایم.

مؤمنی به مسأله اقتصاد هنرمندان اشاره کرد و افزود: امروز هنرمند حرفه‌ای کسی است که از طریق هنرش ارتزاق می‌کند؛ این موضوع باید جا بیفتد، چرا که در معاش هنرمندان تأثیرگذار است.

رئیس حوزه هنری در پاسخ به این پرسش که آیا کارهای ارزشی و مطابق با فرهنگ ما در خارج کشور مخاطب خواهد داشت، گفت: قدیم هم درباره خیلی از موضوعات مانند ادبیات دفاع مقدس چنین پنداشته می‌شد و می‌گفتند چون بومی ماست، اگر ترجمه شود با استقبال روبه‌رو نمی‌شود! اما اکنون برعکس آن ثابت شده است. انقلاب اسلامی حرف نو دارد و نویسندگان و هنرمندان ما اندیشه نو و انسان نو معرفی می‌کنند که در دنیا مخاطب دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.