ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48992
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
کنگره اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا را لغو نکرد

کنگره اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا را لغو نکرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی.ان.ان، سنای آمریکا با 61 رای مخالف در برابر 36 رای موافق این طرح را رد کرد. طبق این طرح دو «مجوز استفاده از نیروی نظامی» ظرف 6 ماه به پایان می رسید و کنگره اختیارات جنگی جدیدتری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی.ان.ان، سنای آمریکا با 61 رای مخالف در برابر 36 رای موافق این طرح را رد کرد. طبق این طرح دو «مجوز استفاده از نیروی نظامی» ظرف 6 ماه به پایان می رسید و کنگره اختیارات جنگی جدیدتری را صادر می کرد.
رند پال سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی گفته بود اختیارات جنگی 2001 و 2002 که اقدام نظامی علیه القاعده و جنگ در عراق را مجاز کرد، با شرایط امروز سازگاری ندارد زیرا در حال حاضر ارتش بر مبارزه با داعش در خاورمیانه متمرکز است؛ یعنی گروهی که در زمان صدور این دو مجوز، وجود نداشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تارنمای خبری ان.بی.سی. نیوز، پال قبل رای گیری در سنا به خبرنگاران گفت: این نخستین بار در پانزده سال گذشته است که درباره نقش کنگره در اعلان جنگ صحبت می کنیم. ما به دلیل مجوزی که برای تعقیب عاملان حمله یازده سپتامبر صادر شد، طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا را داشتیم.
وی افزود: این جنگ هدف خود را از دست داده است. مدتهاست که ما در کنگره درباره این صحبت می کنیم که آیا باید در جنگ بمانیم یا نه.
کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرده بود که آمریکا برای مبارزه با داعش نیازی به مجوز حقوقی دیگری ندارد و مصوبه 2002 کفایت می کند. جیمز متیس و رکس تیلرسون وزرای دفاع و خارجه آمریکا ماه گذشته به کنگره گفته بودند که مجوز فعلی اقدام دولت برای مبارزه با تروریسم را پوشش می دهد اما اعلام آمادگی کرده بودند که این مجوز را با تلاش های کنگره برای به روز آن همراهی کنند.
دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به دلیل استفاده از این اختیارات مورد انتقاد بود. وی تلاش کرد کنگره را برای تصویب اختیارات جدید به منظور مبارزه با داعش ترغیب کند.
قانون اختیارات جنگ 1973 رئیس جمهوری را ملزم می کند که برای اعزام نیرو به جنگ هایی که بیش از نود روز طول می کشد، از کنگره مجوز بگیرد.
شبک**9423*3404**انتشار: محسن اسماعیلی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.