ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 48996
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
  • 362 بازدید
  • ارسال توسط :
مکاتب افغانستان باید بنام شهدای افغانستان نامگذاری شود

مکاتب افغانستان باید بنام شهدای افغانستان نامگذاری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانان درارتباط به ابعاد مختلف مقام شهید و شهادت صحبت کرده گفتند باید به خاطر ارج گذاری به مقام شهدای کشور مکاتب افغانستان بنام شهدای که از ۹۸ سال به این سو، شهید شدند نام گذاری شود. محمد شفیق […]

مکاتب افغانستان باید بنام شهدای افغانستان نامگذاری شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانان درارتباط به ابعاد مختلف مقام شهید و شهادت صحبت کرده گفتند باید به خاطر ارج گذاری به مقام شهدای کشور مکاتب افغانستان بنام شهدای که از ۹۸ سال به این سو، شهید شدند نام گذاری شود.

محمد شفیق صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف گفت: من پشنهاد می‌کنم که برای شهدای که به خاطر استقلال کشورشهید شدند، موزیم ساخته شده و مکاتب هم بنام آنها مسمی شود.

معین تعلمیات اسلامی وزارت معارف افزود: قصه های واقعی شهدا باید چاپ شده ونشر شود تا الگوی خوبی برای نسل جوان باشد.

شفیق صمیم گفت: درصورتی شهدا افغانستان ازما خشنود می‌شود که صندوق های وجهی به منظور حمایت ازخانواده آنها ایجاد شده و یاد خاطره آنها زنده نگهداشته شود.

درهمین حال محمد رحیل فرمولی معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف می گوید: جهاد مردم افغانستان برحق بوده و امروز جهان هم به این حقانیت پی برده است.

فضل احمد معنوی رئیس اسبق کمیسیون مستقل انتخابات گفت: شهدای ما جان خویش را فدای ارزشهای دینی و فرهنگی کشور ما کردند.

معنوی افزود: روزگاری را که بالای مردم افغانستان تحمیل شده بود، کارهای سیاسی و لغات پراگنی چاره سازنبود جزاینکه مردم دست به سلاح برده درمقابل دشمن تا دندان مسلح جهاد می کردند.

معنوی گفت: در جهاد مردم افغانستان نقش قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود برجسته است و کسانی که شخصیت احمد شاه مسعود را قبول ندارند بی‌انصافی می‌کنند.

معنوی با بیان اینکه احمد شاه یک مبارز واقع بین و مدبیر بود گفت: گروهی را که احمد شاه مسعود سی سال قبل شناخته بود امروز دشمن اصلی مردم افغانستان شناخته شده است.

معنوی تلویحآ به سخنان رهبرحزب اسلامی مبنی براینکه مسعود با طالبان ارتباط داشته، اشاره کرده گفت: این عمل مسعود عمیق تفکراش را نشان می داد که خون ریزی درکشور تمام شود و نیز توکل به خدا داشت.

معنوی علاوه کرد: شهید مسعود درحال که می دانست جانش در خطر بود لهذا به خاطر منافع علیای کشور که همانا پایان جنگ و خونریزی بود، رفت که طالبان را قناعت دهند تا دست ازجنگ بردارند.

رئیس اسبق کمیسیون مستقل انتخابات گفت: شهید مسعود ازطریق یکی از نزدیکان ملاعمر که اسیر نیروهای مقاومت بود، به ملا عمرعذر کرد که دست از جنگ بردارند اما ملاعمر قبول نکرد.

محسن دانش عضو شورای علما افغانستان گفت: حرکت قهرمان ملی یک حرکت فرا قومی و فرا مذهبی بود و یکی از آرمان او وحدت ملی و هم پذیری میان اقوام افغانستان بود.

همه ساله به مناسبت فرا رسیدن سالروزشهادت احمد شاه مسعود، حکومت یک هفته را بنام هفته شهید نام گذاری کرده و از آن درکشور تجلیل می شود.

احمد شاه مسعود شانزده سال قبل توسط دو تن عرب تبار که خودها را خبرنگار معرفی کرده بود ترور شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.