ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49043
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۳۴
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
کتاب«تا کربلا»به چاپ پنجم رسید/روایت شهادت۴۰شهید

کتاب«تا کربلا»به چاپ پنجم رسید/روایت شهادت۴۰شهید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، کتاب «تا کربلا» که چند سال پیش توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی چاپ شده بود، به تازگی و در آستانه ماه محرم به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب درباره ۴۰ شهیدی است که شهادتشان ارتباط یا تشابهی با امام حسین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، کتاب «تا کربلا» که چند سال پیش توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی چاپ شده بود، به تازگی و در آستانه ماه محرم به چاپ پنجم رسیده است.

این کتاب درباره ۴۰ شهیدی است که شهادتشان ارتباط یا تشابهی با امام حسین (ع) و شهدای کربلا دارد. مطالب کتاب نیز هم اطلاعات تاریخی صدر اسلام را شامل می شود و هم اطلاعات مربوط به ۴۰ شهید مذکور را.

مقطع تاریخی این کتاب از زمان مرگ معاویه تا مرگ یزید را در بر می گیرد و مطالبش به ۴۰ قسمت تقسیم شده اند و ضمن معرفی هرکدام از ۴۰ شهید، بخشی از مقطع تاریخی مذکور نیز درج شده است. به عنوان نمونه در این کتاب از شهیدی گفته می شود که عاشق حضرت علی اکبر (ع) بوده و به واسطه برخورد توپ مستقیم، بدنش مانند علی اکبر، ارباً اربا و یا تکه تکه شده است. در این کتاب از شهید دیگری هم یاد می شود که به حضرت علی اصغر (ع) علاقه داشته و مانند وی با برخورد گلوله قناسه به گلویش به شهادت رسیده است.

یکی دیگر از شهدایی که در این کتاب مطالبی درباره اش چاپ شده، طیب حاج رضایی از شهدای انقلاب اسلامی است که وجه تشابه او با شهدای کربلا، ماجرای حر بن یزید ریاحی و توبه او نزد امام حسین (ع) است. طیب حاج رضایی نیز به دلیل تغییر منش و قرارگیری در جبهه انقلاب اسلامی توسط حکومت پهلوی دستگیر و اعدام شد.

عبدالله بن عفیف، پسران ام البنین، اولاد عقیل، علمدار، آخرین اصحاب، تبعیت از امام و … عناوین برخی از بخش های این کتاب هستند. در این کتاب از شهدایی چون حبیب بن مظاهر، قیس بن مسهر و … از گذشته و ۴۰ شهید از سال های معاصر انقلاب و دفاع مقدس گفته شده است.

کتاب «تا کربلا» در سال ۹۲ با ۲۲۸ صفحه و شمارگان ۳ هزار نسخه به چاپ اول رسید و حالا طی روزهای باقی مانده تا ماه محرم، چاپ پنجم آن راهی بازار نشر شده است.

تا به حال و در مجموع ۱۳ هزار نسخه از این کتاب چاپ شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.