ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49061
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۲
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
دهیاری‌ها متولی نگهداری گلزارهای شهدای روستایی همدان هستند

دهیاری‌ها متولی نگهداری گلزارهای شهدای روستایی همدان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، رضا زمانی صبح پنج شنبه در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان همدان با اشاره به ساماندهی ۱۰۰ درصدی گلزارهای شهدای شهری همدان گفت: شهرستان همدان با ساماندهی ۲ هزار و ۱۶۵ گلزار شهید در استان همدان پیشرو است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، رضا زمانی صبح پنج شنبه در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان همدان با اشاره به ساماندهی ۱۰۰ درصدی گلزارهای شهدای شهری همدان گفت: شهرستان همدان با ساماندهی ۲ هزار و ۱۶۵ گلزار شهید در استان همدان پیشرو است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ گلزار مطهر شهید نیز در سطح روستاهای شهرستان همدان ساماندهی شده است افزود: در سه روستا نیز ساماندهی گلزار شهدای تازه تفحص شده در دست اقدام است که بدین منظور اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال جاری مصوب شده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان اظهار کرد: مسئولیت نگهداری گلزارهای شهدا در شهر همدان برعهده اوقاف و امور خیریه، در شهرهای جورقان و مریانج برعهده شهرداریهای مربوطه و در روستاها برعهده دهیاریها است.

وی با اشاره به ضرورت پیش بینی ردیف اعتبار استانی معین به منظور نگهداری گلزارهای شهدا افزود: متولیان نگهداری گلزارهای شهدا ملزم به تکمیل فرمهای مخصوص و ارایه گزارش ویژه حافظین گلزار در مقاطع شش ماهه به بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

زمانی با بیان اینکه برخی از گلزارهای شهدای روستایی نیازهایی چون راه دسترسی، آب و برق دارند، عنوان کرد: بنیاد شهید شهرستان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی و ارایه گزارش کاملی از وضعیت گلزارهای شهدای شهرستان و وضعیت کامل آنها  از نظر اقدامات انجام شده و نیازمندیها اقدام کند.

معاون فرماندار همدان عنوان کرد: ۷۷ مزار مطهر شهید گمنام نیز در ۲۰ مکان سطح شهرستان همدان وجود دارد که عمدتا ساماندهی آنها به پایان رسیده و فقط مزار شهدای گمنام در میدان میشان، آموزشگاه شهید مفتح و ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تکمیل نشده که متولیان آن باید اهتمام بیشتری در  این خصوص داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان نیز گفت: هر اقدامی در گلزارهای شهدا باید با تایید کمیته فنی و اخذ مجوزهای لازم انجام شود.

مجید صفدریان افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی هر طرحی که منجر به محصور شدن و محدودیت دسترسی به گلزارهای شهدا باشد ممنوع شده و همواره باید در گلزارهای شهدا امکان دسترسی عمومی به گلزار مطهر شهدا فراهم باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت قطعه ویژه والدین شهدا در آرامستان همدان در حال تکمیل شدن است، افزود: مدیریت آرامستان همدان قطعه جدیدی بدین منظور پیش بینی کرده است که در حال احداث و آماده سازی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.