ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49147
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۲۸
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
چند خبر کوتاه از استان یزد (13)

چند خبر کوتاه از استان یزد (13)

معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده مبتنی بر مدل تعالی فرهنگی، دادگستری این استان موفق به کسب امتیازهای لازم برای اخذ تقدیر نامه سه ستاره در دومین دوره این جایزه در سال 1395 شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد […]

معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده مبتنی بر مدل تعالی فرهنگی، دادگستری این استان موفق به کسب امتیازهای لازم برای اخذ تقدیر نامه سه ستاره در دومین دوره این جایزه در سال 1395 شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، محمدرضا عرشیان افزود: بهره برداری از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای تحقق اهداف فرهنگی نشان از تعالی و شکوفایی و اهتمام به مسئله مهم فرهنگ و اخلاق دینی در بین کارکنان دستگاه قضایی استان دارد.
وی با اشاره به برنامه های ابتکاری یزد همسو با اهداف فرهنگی تعیین شده قوه قضائیه اظهار کرد: برای سرعت بخشی به امور فرهنگی، استفاده از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت های انسانی اثر گذار در دستگاه، 17 هسته جهادی در دادگستری استان تشکیل و ابلاغ احکام آنان صادر شد.
این مسئول از برگزاری شب شعر عدالت به میزبانی دادگستری یزد خبر داد و گفت: برنامه ریزی و اجرای این چنین برنامه هایی کار سخت در قوه قضاییه را با هنر شعر و نظم تلطیف نموده و با حضور هنرمندان و فرهیختگان اشعار با موضوع عدالت، قضاوت و شهدای قوه قضاییه، دستگاه قضایی را در قالب زبان شعر و هنر در راستای تحقق ، تعمیم و گسترش اهداف فرهنگی قوه قضاییه در جامعه یاری می نماید.
عرشیان به برگزاری جشن بزرگ روز کودک ویژه فرزندان مددجویان زندانی اشاره کرد و بیان کرد: این جشن که با همت دفتر امور بانوان معاونت فرهنگی برنامه ریزی و اجرا شد از جمله برنامه های فرهنگی ارزشمند محسوب می گردد که باعث نشاط مادران زندانی در کنار فرزندان خردسال آنها برای ساعاتی گردید و به کودکان حاضر هدایایی اهداء شد.
معاون فرهنگی دادگستری استان ادامه داد: هر مجرم یا بزهکاری که به هر دلیلی با هدف اقدام های تأمینی و تربیتی به عنوان مددجو در زندان است باید مورد حمایت و نظارت مجموعه های فرهنگی و حمایتی قرار گیرند.
عرشیان گفت: چرا که این کودکان زمینه های بسیار مستعدی برای پیوستن به جامعه بزهکار را دارند و باید با اقدام های فرهنگی و نظارتی و حمایتی، مشکلات دنیای آینده این کودکان را به حداقل رساند.
وی از برگزاری اردوهای یک روزه تفریحی و ورزشی و همایش های کوهپیمایی برای کارمندان به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی برای کارکنان نام برد و گفت: این اردوها برای کارکنان اداری و قضایی و خانواده آنان فضایی سرشار از نشاط و شادابی را فراهم می آورد که در حاشیه این برنامه ها موقعیت هایی به دور از تکلف های اداری برای شنیدن دغدغه های کارکنان و ارائه پیشنهادات و انتقادات نیز فراهم می گردد.
این مسئول از برنامه تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان به عنوان یکی دیگر از برنامه های پر بار معاونت فرهنگی که با همکاری پایگاه بسیج شهیدین دادگستری انجام گرفت یاد کرد.
عرشیان افزود: ایثارگران به عنوان یادگاران مقاومت و الگوهای اخلاقی ، همراه با وجدان کاری و مسئولیت پذیری هستند که همیشه باید مورد عنایت ویژه قرار گیرند که در این راستا به اتفاق اعضای شورای پایگاه با حضور در دیدار با خانواده های ایثارگر که همواره با معنویت و اوج صمیمیت و اثرگذاری همراه است چراغ راه و عزم جزم در ثبات و استواری در استمرار راه و اهداف شهدا را مد نظر دارند.

**
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و پایبند نبودن به مسائل اخلاقی از عوامل فروپاشی بنیان خانواده است.
علی شریعت پناه ، دخالت اطرافیان و مسئولیت ناپذیری و طلاق عاطفی را سه علت اصلی طلاق در سال‌های گذشته از دیدکارشناسان ذکر کرد و افزود: دخالت اطرافیان و بی‌احترامی و بی‌توجهی نیز دلایلی بوده که متقاضیان طلاق خود در طرح دعوی مطرح می کردند که این مسئله ثابت می کند جنس طلاق‌هایی که درگذشته اتفاق می‌افتاد نسبت به بسیار شرایط کنونی متفاوت شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به پیشرفت فناوری، افزایش استفاده از فضای مجازی و ایجاد بستر مناسب برای دسترسی و استفاده آسان به اینترنت ، علت اصلی طلاق‌هایی است که در استان یزد اتفاق می‌افتد.
این مسئول خاطر نشان کرد: از دیدگاه کارشناسان و مراجعین ، پایبند نبودن به مسائل اخلاقی و روابط فرا زناشویی نیاز به توجه بیشتر و انجام اقدام های مداخله‌ای اثربخش توسط مسئولان استانی در زمینه پیشگیری از این‌گونه آسیب‌ها دارد.
شریعت پناه ، استفاده از نظر مشاوران مراکز مشاوره خانواده تا قبل از رسیدگی و صدور رأی در محاکم خانواده را از اقدام ها در مقابله با معضل طلاق بر شمرد و بیان کرد: یکی از وظایف مهمی که قانون گذار در قانون حمایت خانواده در ماده 16 به‌عنوان تکلیف بر دوش قوه قضائیه گذاشته موضوع تشکیل مراکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده است که ظرف مدت سه سال از لازم‌الاجرا شدن قانون است و در ماده 18 و 25 این قانون بر اخذ نظر مراکز مشاورین خانواده تصریح شده است.
وی افزود: چهار مرکز تخصصی مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده ایجاد شده و با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از تاریخ 25 مردادماه سال گذشته کلیه دادخواست‌های طلاق، الزام به تمکین، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان، قبل از رسیدگی قضایی در دادگاه‌های خانواده جهت اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش به مراکز مشاوره خانواده تخصصی ایجادشده توسط این معاونت ارجاع داده می شوند که از میانگین ارجاعات صورت گرفته تاکنون شاهد ایجاد سازش 36 درصدی از پرونده‌های مذکور در مراکز یادشده بوده‌ایم.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در یزد عنوان کرد: بیش از 12 هزار خدمت تخصصی مشاوره و مددکاری تاکنون در مراکز یادشده به زوجان مراجعه‌کننده و خانواده‌های آن‌ها ارائه‌شده و بیش از هزار مورد کمک موردی به افراد بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که مشکل مالی و یا کار داشته‌اند ارائه‌شده است.
شریعت پناه از الزام به شرکت در 16 ساعت کلاس آموزش های پیش از ازدواج در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه فی‌مابین دادگستری ، سازمان ثبت‌اسناد و املاک، سازمان بهزیستی و جامعه سردفتران ازدواج ، آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوجین در آستانه ازدواج است که به‌صورت اجباری در حال اجراشدن است.
وی گفت: متقاضیان ثبت عقد نکاح پس از عقد مکلف هستند در 16 ساعت کلاس آموزشی شرکت و سردفتر ملزم است بعد از دریافت گواهی گذراندن موفقیت دوره‌ها نسبت به تنظیم سند ازدواج و اعطای آن به زوجین اقدام نمایند.
این مسئول ، بهترین راهکار برای کاهش آسیب اجتماعی طلاق را انسجام اقدام ها و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه نهادها و سازمان‌های متولی امر آموزش و پیشگیری از این آسیب و پرهیز از کار پراکنده و جزیره‌ای عمل کردن دانست.
شریعت پناه افزود: آموزش‌های لازم از سنین کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی برای تحکیم بنیان خانواده مسئله مهمی است که اجرای دائم و مستمر آن عزم ملی را برای اجرا می‌طلبد.
استان یزد در سال گذشته در تعداد ازدواج و طلاق در میان 31 استان کشور رتبه بیست و هفدهم را کسب کرده است .

**
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای تجلیل از رشادت های رزمندگان جان برکف اسلام و انقلاب اسلامی است.
احمد ابراهیمی در دیدار با خانواده شهدای میبد افزود: وظیفه خود می دانیم به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی داریم.
وی تاکید کرد: دیدار با خانواده های شهدا جدا از اینکه وظیفه ای برای ما محسوب می شود ، باعث تجدید قوا برای ادامه خدمت خواهد بود.
همچنین فرماندار میبد با قدردانی از صبر و استقامت خانواده های شهدا گفت: امنیت ایران اسلامی مرهون ایثار عزیزانی است که آسایش هم میهنانشان را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و در این راه هستی خود را تقدیم اسلام کردند.
حسین فلاح یادآور شد: اگر امروز ما به راحتی و در کمال امنیت و آرامش به امور روزمره خود مشغول هستیم وام دار کسانی است که با رشادتی مثال زدنی دشمنان اسلام را از مرزهای میهن اسلامی عقب راندند و در این راه بخشی یا همه هستی خود را تقدیم کردند.
در این دیدارها از 42 خانواده شهید میبد تجلیل شد.
شهرستان میبد با 80 هزار نفر جمعیت 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
*7536* * 2047* خبرنگاران – کاظم سبحان زاده*انتشار – عباسقلی اشکورجیری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.