ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 49149
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۲
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
ذکر صلوات انسان را به رحمت الهی می‌رساند

ذکر صلوات انسان را به رحمت الهی می‌رساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ویژه برنامه فرهنگی حرم  امام هشتم(ع) گفت: صلوات فرستادن، دعای مستجاب است، در احادیث مختلف آمده که در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشوید.   وی ادامه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ویژه برنامه فرهنگی حرم  امام هشتم(ع) گفت: صلوات فرستادن، دعای مستجاب است، در احادیث مختلف آمده که در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشوید.

 

وی ادامه داد: ذکر صلوات انسان را به رحمت الهی وصل و قلب انسان را نورانی می‏‌کند، کسانی که از این دنیا می‌‏روند یا بهشتی هستند یا جهنمی، لذا با فرستادن صلوات می‏‌توانیم خویش را به رحمت خدا وصل کنیم و اهل بهشت شویم.

این استاد حوزه تاکید کرد: ذکر صلوات انسان را از وسوسه‌‏های شیطان در امان نگه ‏داشته و شیاطین را دور می‏‌کند و سنگین‌‏ترین عمل در کفه ترازوی اعمال انسان در روز قیامت است.

وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء گفت: این آیه به آیه «اطاعت» معروف است، آیه 59 سور نساء مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) و اولی الامر دستور می‌دهد. این آیه از دلایل قرآنی شیعیان در اثبات عصمت و امامت امام علی(ع) و ائمه معصوم(ع) است.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: در آیه اطاعت بدون تکرار فعل «أطیعوا»، به دنبال «الرسول» آمده است و از آنجا که اطاعت از رسول به دلیل معصوم ‌بودنش‌، به‌طور مطلق واجب است، اطاعت از «اولی الأمر» نیز همانند آن، بدون قید و شرط خواهد بود و این نشان از معصوم‌ بودن «اولی الأمر» می‌کند.

وی در ادامه به ماجرای ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) به امام علی(ع) توصیه هایی کردند که برای همه زوج ها کارآمد است، ایشان لحظه ازدواج این دو بزرگوار فرمودند: «زن گلی خوشبو است؛ نه یک قهرمان» لذا باید مراقب روحیه لطیف آن باشیم.

این سخنران حرم رضوی تصریح کرد: روایت معروف «فإن المرأة ریحانه و لیست بقهرمانه» در حقیقت خطابی است به مردان که زنان مثل گل‌های لطیفی هستند که در منازل شما با شما زندگی می‌کنند و لازم است با آنان با دقت و ظرافت عمل کرده و کارهای سنگین به آن‌ها تحمیل نشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.