ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 49282
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
نخستین موزه محرم و آیین‌های عاشورایی در اصفهان تأسیس شود

نخستین موزه محرم و آیین‌های عاشورایی در اصفهان تأسیس شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه پنجشنبه در اختتامیه پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که هم اکنون در میدان امام اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: اصفهان ما این روزها شهری آسمانی است و گلبانگ ذکر و مدح فضای شهرمان را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه پنجشنبه در اختتامیه پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که هم اکنون در میدان امام اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: اصفهان ما این روزها شهری آسمانی است و گلبانگ ذکر و مدح فضای شهرمان را معطر ساخته و دل های معرفت پیشگان را حال و هوایی دیگر بخشیده است.

وی افزود: اجتماع هزاران بلبل و آوا و نغمه خوان حسینی در گلستان همیشه شاهد اصفهان و میزبانی پرچمداران و پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بزرگترین افتخار برای ساکنان و شهروندان ولایتمدار اصفهانی است که بر توفیق بزرگ باید فخرفروخت و سر به سجده شکر گذاشت.

استاندار اصفهان بیان داشت: این روزها حماسه بزرگ یک دیگر از سرداران سپاه حسینی شهید آقا محسن حججی ما را به مفهوم عاشورا و قیام جاودانه سالار شهیدان بیشتر آشنا کرد و خون تازه ای در رگ دوستداران مکتب شهادت جاری کرد.

تأثیر و نقش عزاداری حسینی در احیای دین و استمرار آن بی نظیر است

وی ادامه داد: تجسم و وقایع عاشورا و ذکر مصائب اهل بیت همراه با مناقب آن خاندان همواره برای ما شورآفرین بوده و هست و اگر امام راحل می فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، حقیقت مسلم است که ما را به ژرفای تأثیر و نقش عزاداری حسینی در احیای دین و استمرار آن بیشتر راهنمایی سازد.

زرگرپور با بیان اینکه سرمایه بزرگ تشیع، دفاع از حریم ولایت در هر زمان و مکان و با محوریت مجالس آراسته به نام اهل بیت عصمت و طهارت است، تاکید کرد: ضرورت حفظ این سرمایه معنوی رسالت ماست و معرفتی همچنان که پیش از ما و در امتداد تاریخ مردان غیرتمند از خود گذشتند تا مکتبشان زنده بماند بنابرین صیانت از آیین های ارزشی و سنت های ارزشمند که همواره مسئولیت بخش هدایتگر و موجب اعتلای جامعه بوده به سان سنگربانی از اندیشه و جان است.

خطر تهاجم یزیدیان معاصر در کمین جامعه دینی ما نشسته است

وی اضافه کرد: از سویی خطر انحراف، تحریف و تهاجم دشمنان دین خدا و یزیدیان معاصر نقطه آسیبی است که در کمین جامعه دینی ما نشسته است. در این میان نقش برجسته مبلغان سخنرانان مداحان و ذاکران حسینی انکارناپذیر است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مخاطب شناسی، زمان شناسی، توجه به محتوای اصیل، تسلط به فنون سخنوری و مداحی، مقتل شناسی و گزینش اشعار حماسی و پرمغز از جمله موضوعاتی است که باید سفیران قیام حسینی نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امشب که ساعات پایانی اجلاس و موقع وداع با برگزیدگان و زبدگان جامعه ذاکر و خادم حسینی از سراسر کشور است خدا را به حنجره خونین عاشورایی ترین سردار اسلام قسم می دهم تا هموار صدای گرم شما تلالویی از نور و معرفت را در فضای تکایا و حسینیهها طنین انداز کند و قلب امام حاضر و ناظرمان را خشنود سازد.

زرگرپور گفت: پیشنهاد می‌کنم به یمن برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در استان آیینهای عاشورایی اصفهان نخستین موزه محرم و آیینهای عاشورایی تأسیس و به عنوان اطلسی کامل در حوزه فرهنگ عاشورایی آغاز به کار کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.